Tilbakemeldinger til SAS - hva er du fornøyd og misfornøyd med?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bjørn Helge, 22. sept 2014.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er noe som har gått meg hus forbi her, men det står jo ettertrykkelig på SAS sine nettsider at drivstofftilegget er inkludert i poengprisen?
    Jeg har fortsatt til gode å bestille min første bonusreise, men håper ikke jeg virkelig må ut med over 4k t/r Asia, særlig ikke hvis dette ganges med 2 for bruk av CT?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg ikke vært på særskilt god leting etter det du sier de skriver (Link hadde vært fint... ;))
    Men regningen på drivstofftillegg og avgifter på bonusbilletter booket både av meg og av folk jeg kjenner i det siste har vist slike beløp. Vår tur til Asia nå i høst kom på 4 250 * 2 ved bruk av CT.

    Har sett folk som har booket til USA få regning på ca 3500 kr.
     
  3. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har ikke drivstofftillegg på egne flyvninger, men på Star Alliance awards (så vidt jeg vet)
     
    Bizflyer liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt. Skal man få maks ut av en bonusreise må det være med SAS, og er begrenset med spennende steder de flyr.
     
    Bizflyer liker dette
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for info! Da lærte jeg noe nytt i dag også! :)
     
    Islending liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er vel sent å komme med flere tilbakemeldinger nå, men jeg prøver likevel jeg.

    Pluss:
    - Fasttrack. Elsker det og jeg har ikke tall på hvor mange ganger akkurat den har reddet hjemreisen min fra Nordsjøen. Fredag ettermiddag på Sola kan være ett kaos og med helikoptere som ofte er forsinket og ofte kort tid til avgang så er det bare nydelig å seile forbi kollegaer og annen allmue i fasttrack.
    - Loungene generelt og muligheten til å ta med noen blir ofte brukt. Både jeg og madamen setter stor pris på en avslappende stund der før avreise eller neste avgang.
    - Innenriksloungen på OSL er helt grei, men jeg synes den allerede er for liten og trang. Veldig ofte fullt der og kan gjerne bli litt mer classy og med bedre utvalg av mat og drikke, men tross alt bedre enn ingen lounge.
    - Som andre nevner også så er SAS app´en fin og under stadig utvikling.
    - Returen av bonuspoeng innenlands er det som redder gullkortet for min del og jeg er glad for at SAS tok og vann den "kampen".
    - Nesten alltid blide, hyggelige og profesjonelle crew ombord.

    Minus:
    - Jeg er klar over at det er veldig mange av oss med EBG nå, men noen ganger kan man få følelsen av at SAS ikke verdsetter oss. Greit nok, det er vel lettere å få EBG nå enn tidligere men vi reiser likevel ganske mye med SAS og partnere og da er det hyggelig å få en liten anerkjennelse for det innimellom. Det trenger ikke være noe stort eller fancy for å spre litt glede.
    - Er enig i at det burde være mulig å få forandret en flex billet i SAS skranken selv om den er kjøpt gjennom ett reisebyrå. Jeg betaler gjerne ett mellomlegg så lenge jeg slipper å stå i telefonkø til ett reisebyrå i Danmark en fredag ettermiddag.
    - Jeg vet ikke om dette er relevant, men det lille blaffet vi har sett nylig med muligheten for Optiontown oppgradering innenriks og i Europa kunne jeg godt ha tenkt meg sett videreført om praktisk mulig. 80 - 90 % av mine flyreiser foregår i dette området og da hadde det vært hyggelig med oppgraderinger når det er mulighet for det.
     
    objorkevoll liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Selvom jeg begynner å tvile på hvor alvorlig SAS egentlig tok den første eposten vedrørende blokkering av midtsete kommer jeg med et forslag nevnt i en annen tråd.

    - Tilbud om "rimelig" oppgradering til Plus ved innsjekk (elller f.eks. 48t før avgang) som gir 200% poeng.
     

Del denne siden