Det er ikke alltid stuepikene får ryddet ut alt fra forrige gjest. Denne tråden er for morsomme og sjokkerende ting man kan finne . Følgende dings ble plutselig funnet da jeg skulle plugge inn en lader i mørket under skrivebordet. Den går helt klart under kategorien sjokkerende opplevelse.
Type sjokkerende (ikke type støt av elektrisk strøm, men mentalt reaksjonsmessig vil jeg si): Etter at datasystemet hadde feilet i timesvis fikk jeg tilslutt tildelt et rom på hotellet ved universitetet i Stuttgart. Der ble det funnet snytepapir, tomme vannflasker og tyggis. Men det var fint redd opp, så jeg med mine 40 grader celsius i feber orket bare ikke annet enn å legge meg den kvelden.
Hehe. Det er en adapterplugg fra amerikansk strømplugg til europeisk. Tydeligvis dårlig kvalitet så vedkommende har bare fått med seg toppdelen og latt metalldelen sitte igjen i mørket under skrivebordet. Gjett om jeg bråvåknet da jeg følte meg frem til denne saken og fikk 230 Volt igjennom kroppen. Som sagt: Sjokkerende!
Har funnet en god del mobilladere. Men, det rareste må være en neglisjé, som lå under en stol. Det vitner om svært dårlig renhold på rommet. Anbefaler for øvrig at man aldri titter under sengen på hotellrommene.
Morsomt at du spør! På helgens opphold på Hilton Berlin, Lørdag til Søndag, var all bagasjen til "forrige" gjest "gjenglemt"... Så da glemte jeg igjen litt blekk på notatblokken på rommet, om at hotellet hadde gitt meg tilgang til hans rom, og at han burde klage, med en liten ps, "ps: I stole nothing.. " Endte selv opp med visitkort til manager, som skulle spante på meg en suite ved neste besøk... Ps: forhåpentligvis ikke alt for OT... C
Ei vennine jobbet som stuepike en periode i Aalborg, der kom det endel historier om "gjenglemte" ting... Litt oT, men skitt au...
Var aleine på jobb i Madrid, Holiday Inn. Jeg fant jo ingenting, men når kona kom for å være med meg for helgen fant hun selvfølgelig en dametruse i skapet på soverommet. Det var ikke moro, men slapp unna siden størrelsen var utenfor mitt interessefelt. Jeg hadde samme rom flere uker på rad, og tredje gang jeg sjekket inn på samme rom og trusa fortsatt lå i skapet så måtte selv en sindig trønder kommentere til resepsjonen. Fikk bare ett "takk for at du leverte den tilbake"
Blod på puta på Radisson Blu ""Royal" i Bergen... Ble oppgradert til Business class rom (for øvrig et sørgelig hotell og ikke mye rojalt)
Fant en søt liten stringtruse på Radisson Blu Gdansk engang.. fikk bare et rart blikk da jeg påpekte det ved utsjekk. forøvrig bra min fru ikke var med, for størrelsen var innenfor mitt interessefelt
Jobbet på et hotel i Oslo engang og der var det en stamgjest som hadde en pose med dildoer i takhimlingen.. (Alltid fast rom) Min far var med på renoveringen av Royal Christiania for noen år siden og de fant en stor kjøttøks i takhimlingen.. Mye rart!
Hmm, jeg tror aldri jeg har kommet over noe rart på hotellrom. Jeg husker jeg reagerte på en gardin en gang (var Comfort Express Youngstorget, et hotell som forøvrig jeg aldri kommer tilbake til). Enten så var det noe som har fått noe melis på gardinen som har størknet, ellers... Kan vel også nevne at min fars rom der knakk plutselig senga (han er ikke spesielt tung). Var vel beina nede som knakk og da var det ikke så mye lie-flat, for å si det sånn. Kommer aldri til å vurdere det hotellet noensinne igjen. Umulig å få akseptabel temperatur i rommet (og dette var i april, riktignok varmere enn normalt). I fjor fikset jeg meg et motellrom for $33 i Williamsburg, Virginia og da jeg våknet så la jeg merke til det var blodflekker på puta. Men viste seg at det var mitt eget blod, så falsk alarm der.
Trodde interessefeltet økte betydelig på jobbreiser, når man da er langt fra hjemmet og har høy promille...