Ting som irriterer på tur

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Bjørn Helge, 24. okt 2013.

1. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Jau. Dagens gladtråd - hva fyrer du deg opp over når du er på reise? Smått og stort.

Sitter nå i en lounge... Tre andre rundt meg snakker i telefonen. Greit nok, litt irriterende, men de snakker i det minste noenlunde lavt. Så er det den ene idioten som har snakket med kjæresten på Skype i et KVARTER... PÅ HØYTTALER... IDIOT!

SASDC8, Fnate and Islending like this.
  2. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarer sjelden å hisse meg opp over ting på reise. Med mindre det har vært en lang dag.
    Men, i en uprioritert rekkefølge, irriterer jeg meg litt over:
    - Mennesker som ikke eier køkultur
    - Folk som spretter opp så fort flyet har stoppet ved gate. Du, på 24F i en gnufull 737-800, kommer ikke noe fortere ut av den grunn.
    - De som trenger seg mot boarding gate, så snart de ser en gateagent som går mot gaten.
    - De som har aaaalt for mye håndbagasje med seg på flyet.

Bjørn Helge and Scanflyer like this.
  3. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,550
    Bonuspoeng:
    113
    Folk som ikke drar opp seteryggen når det serveres mat
    Folk som bruker setet foran seg for å dra den feite rævva si ut av setet
    Folk som må bli bedt 150 ganger om å slå av ipadn eller telefonen av flyvertinna
    Folk som er barbeint ombord i fly
    Folk som planter skankene på bulkhead
    Folk som har Briggs and Riley eller Tumi kofferter som ikke passer i hattehylla med hjulene inn først
    Folk som bruker 20 minutter på dass
    Folk som roper i telefonen helt frem til døra lukkes
    Folk som drar med seg BK, MCD eller annen stinkende mat inn i loungen eller på flyet
    Folk som kjefter og smeller på flyselskapsansatte når flyet er forsinket pga vær

SASDC8, GinTonic, view and 6 others like this.
  4. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Når folk som sitter langt bak legger fra seg håndbagasjen i en hattehylle langt foran...

SASDC8, GinTonic, tommy777 and 2 others like this.
  5. ruby1968l

ruby1968l Tomleskolt

Likes mottatt:
    1,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mange ting som på en måte imponerer meg i motsatt forstand.

Folk som sitter i loungen å prater i mobiltelefon med høyttaler påskrudd.
    Mannfolk som breier sine kne så langt i fra hverandre at en skulle tro at han hadde "det" utstyret
    Folk som har koffert + pc-veske, og gjerne noen bæreposer ekstra med seg inn på flyet.
    Folk som ikke engang forsøker å plassere den eventuelle hånd bagasjen på en ryddig og hensiktsmessig måte.
    Folk som sitter i loungen a maser på skype med lyden på bra guffe.
    Folk som ignorerer beskjeder om å feste setebeltet og heller tar seg en tur på toalettet, sånne ganger håper jeg på mega turbulens slik at idioten får dasspapir og annet tilbehør kastet rundt seg inne på toalettet.

6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    Ha ha, Tumi du, din førbaska kommelballj ;)

Mange perler her. Skype i lounge er nok noe av det eneste som forårsaker fullstendig (!) nedsmelting hos meg. Særlig etter en stressende tur og du vil bare slappe av. Jeg har vært såååååååå nære å klappe sammen noens laptop. Gleder meg til folk kan skype på fly...

Ellers vil jeg lansere trafikken i Moskva som kandidat. Ballalaika!

SASDC8, Bjørn Helge and tommy777 like this.
  7. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    43
    Folk som lar unger hyle å skrike hele flyturen, uten man i det minste har forsøkt å be dem ta 5 minutter.
    Folk som bruker halve flyturen på å få satt seg.
    Stråhattturister på vei til Kysta del Sol som ikke har lært åssen en kø fungerer.
    Folk i lounger etc som deler telefonsamtalen sin med resten av de reisende, de kunne like gjerne spurt om jeg ville snakke med vedkommende istede.

Scanflyer liker dette
  8. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Denne er jeg så utrolig enig i.

Fnate liker dette
  9. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Folk som står klistra inntil baggasjebåndet og blokker utsikt OG "utgang" når man har fått kofferten sin gjør meg ikke bare irritert, men fysisk agerende. Der koster meg ingen ting å litt sånn uheldig falle med en spiss albu i noen som blokker for meg når jeg vil nå kofferten min, og når jeg drar den 30kg tunge koffetten min av båndet kan ikke jeg noe for at du står i vegen. Jeg er veldig bedagelig og relaxed ellers i livet, skal sies.

tommy777 and Fly med oss like this.
  10. Fly med oss

Fly med oss Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    • Folk som tar av seg skoa før take-off. Ønsker dere virkelig å evakuere i sokkelesten, og tråkke i glass, forvridd metall, snø, is, flammer etc.?
    • Folk som står ved siden av hverandre på rullefortau/rulletrapper.
    • Folk som vil bytte sete med meg på flyet. Nei, for tenk, at jeg har som oftest valgt akkurat det setet flere måneder i forveien.
    • Folk som drar med seg babyer/mindreårige i Business/First.

tommy777 liker dette
  11. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg har lagt meg i hotellsenga og skrur av lyset med master-bryteren og oppdager at det er en lampe på andre siden av rommet som fortsatt lyser.

SASDC8 and GinTonic like this.
  12. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    584
    Bonuspoeng:
    93
    Det eneste som virkelig irriterer meg på tur er internettproblemer! Alt annet er meget raskt forbigående eller av sporadisk art.

Verst er dårlig internett foran fraværende internet. God nummer 3 er ikke-gratis nett

Jørgen liker dette
  13. Dash

Dash Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Det var da svært som folk irriterer seg på tur. Som en ekte sørlending så sier jeg alltid: -" Det som ikke er greit, er greit det au".

SASDC8 and tommy777 like this.
  14. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Svært mye er nevnt tidligere, og da spesielt det som går på kø kultur og mangel på normal folkeskikk ombord eller i lounge.

Lar meg ikke lett irritere, men noe gjør mæ eitranes førbanna:
    - folk som lar barna sine springe i midtgangen og/eller bruker seteryggen min som turnstang.
    - folk som ennå ikke har fått med seg at vi har sikkerhetskontroller, og som ikke er i nærheten av å være klar når de kommer fram til båndet, og som i tilegg krangler med de ansatte fordi de ikke får meg seg en liter hårspray igjennom kontrollen eller den åpne flaske med øl, vin eller sprit fra taxfree...

tommy777 liker dette
  15. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,550
    Bonuspoeng:
    113
  16. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    584
    Bonuspoeng: