Hei, Har fått ordnet bonus billetter med SAS til HKG i vinter(2 uker i februar) for hele familien ( 2 voksne og 2 barn på 5 og 7 år) Aldri vært i Hong Kong, men etter hva jeg skjønner er det ikke "full" sommer der i Februar. Tenkte derfor og kombinere noen dager i Hong Kong med en flyreise videre sørover Vi ønsker reise til ett sted med varme og gode bademuligheter. (reisetid +/-4 timer fra HKG) Var i Singapore med samboer forrige Februar, så vet at Sentosa nok kunne underholdt oss en uke, men hadde vært gøy å prøve noe annet. Har sett på Langkawi, noen med erfaring herfra? Andre steder som kunne passe? Vil gjerne til steder som er litt tilrettelagt for turisme, da vi reiser med små barn.. Har vurdert Palawan, men redd det blir litt for "stille". Alle inspill mottaes med takk
Ko Samui har best vær i fra Mai-Aug. Vi har vært både på Fillipinene Og Malaysia (Langkawi) med barn, begge to er flotte steder for både barn og voksne. Er lett og fly ut fra HKG til Manilla og der videre,med barn på den alderen ville jeg nok valgt Boracay som er en perle av øy,er turistifisert som du ønsker, langkawi er et roligere sted en Boracay. Så tar dere en eller to netter i Kuala Lumpur så har meget bra billige 5 stjerner hoteler og bra priser,og kjempe bra shopping. Men dette her er mitt syn,andre her inne har sikkert noe annet
Boracay på Filippinene vert heilt sikkert ein suksess. Øya Palawan i same land er og veldig bra. Var på Sheridan Resort der i 2015 og var veldig godt nøgd. Skal attende til Palawan i desember. Billigare enn Boracay og ikkje like «turistifisert», kanskje med unntak av El Nido. Eg vil og tru det er mange andre fine badeplassar ein kort flytur unda, både i Vietnam og i Thailand.
For å spore litt av. Kunne også tenkt meg hkg, men først på høsten neste år. Ser det er kun tidlig sept som er tilgjengelig. USA er tilgjengelig også. De legger ut senere til Asia, eller hva er nøkkelen her?
Ser at Boracay5har vært (og er?) stengt for turister for oppgradering. https://www.tripsavvy.com/boracay-philippines-island-closed-for-tourism-4165709 Ser ut som et fristende sted for familietur neste år og forhåpentligvis enda bedre etter oppgraderingen av infrastruktur..
Gå på Google Flights og velg HKG som utreiseflyplass, datoer og avgang etter/ankomst innen. Enig i at Vietnam og Filippinene begge høres ut som gode alternativer. Var der første uka etter at de åpna. Veldig fint og ryddig, men litt vel rolig for min smak. Men det er jo kanskje ingen ulempe på familieferie.
ingen erfaring, men vi skal til langkawi i februar 2 voksne plus en-da- halvannet åring. Værmessig skal vel det være prima der da og ser ut som et veldig fint sted det er mulig å slappe av, bade og kose seg noen dager også med forskjellige aktiviteter.
Jeg var på Boracay i fjor etter at de åpnet. Er en relativt liten øy, så du har fort vært igjennom alt der. De må fortsatt gjøre massive Oppgraderinger på veinettet der før det blir en ordentlig bra øy. Men fantastisk fint det er det. Du kan jo feks fly direkte til Cebu med enten Cebu Pacific eller Cathay. Tar 3 timer, Cebu er stort og du har masse å velge i her. Blant annet Bohol (Alona beach feks) Moalboal,Siquijor.
Hva med Da Nang i Vietnam? Da kan dere fly direkte også, noe som er en fordel synes jeg når man allerede har reist såpass langt med barn. Og klimaet i februar ser jo også ut til å være bra: