Etter snaut et halvt år med planlegging og overtalelse av madammen, ble det plutselig vår tur til en tur i LH F. Vil selvfølgelig få mest mulig ut av oppholdet. Vi har fire timer i Frankfurt før en 747 tar oss til New York. Er det noen som har tips og triks å by på? Kan vi gjøre noe for bli hentet i bil fra forrige flight? Er det vits i å gå innom både FCT og FCL? (Og litt på siden, hva gjør jeg for å komme raskest mulig ut av EWR og inn til byen?) Takk!
Ikke noe du kan gjøre for å bli hentet med bil når du lander i FRA, du får det om det er apronparkering. Ellers så er det gåing som gjelder. Ville nok tatt en kjapp tur innom FCL også om dere har 4 timer, hvis dere ikke har vært innom før så er det verdt med med noen minutter. Men, det er FCT som gjelder som førstereis. Fra EWR funker det knall med Uber, ville ikke vurdert noe annet.
@Wiolenze har jo svart belte i LH F og FCL/FCT så han har i grunn sagt det som trengs. Enig i at det er kjekt med FCL, men at det er FCT som er kjekkast. Med litt champis, dusj/bad og litt mat så går 4 timar fort! Var på FCT i 7 timar i går (rakk tom 1,5 time søvn på eit av soveromma). Det gjekk unna som eit knips. Viktigaste av alt er å kose seg max når ein er der!
Har testet både FCT og den ene av to FCL på FRA https://www.lufthansa.com/gb/en/first-class-lounges Om jeg skulle dratt på en ny tur i F, hadde det nok blitt FCL, nærmere bestemt den som er etter passkontrollen og har egen spa-avdeling. Fasilitetene ellers er omtrent de samme. Fordelen med FCL er at man har utsikt til flyplassen. FCT har ikke noen utsikt å snakke om. Fordelen med FCT er vel kulhetsfaktoren med å bli kjørt til flyet og det å ha nærmest privat security check. Så det blir et verdivalg.
Jeg var ikke helt våken da vi landet i Frankfurt og vi fulgte etter en Lufthansa guide. Etter en lang gåtur, endte vi opp i FCL etter passkontroll. Tabbe! Da ble det en lang tur tilbake til FCT.. Men da ble det en kort tur innom FCL for en ekstra badeand! Den virket større og vesentlig roligere enn FCT. De lovet at man også der ville bli kjørt til flyet. Men det er jo helt klart noe eget å gå inn i egen terminal. Og maten og vinen her er helt utsøkt! Må bare huske å ha plass til kaviaren også
Får håpe det er mat og vin igjen der for eg er inbound med ca 1 time til landing i Frankfurt God tur vidare!
Takk! På tross av en liten times forsinkelse tror jeg nok det er et par biter sushi igjen i alle fall. Litt tynt med champagne, men fikk ikke gjort noe nevneverdig innhugg i whiskyen Kos deg, du også
Ett annet tips da; reis til Frankfurt dagen før. Bo såpass langt unna flyplassen at det svarer seg med Uber tilbake til FRA. Noe eget med å bli satt av ved FCT. Eller lei en Sixt og kjør selv, parker på FCT og LH tar seg av retur av leiebilen
Tipset om taxi/uber står fortsatt da.. Hvis man først er nødt til å overnatte i Frankfurt så er det ikke noe vits i å betale ekstra for å bo i gangavstand fra flyplassen når FCT så åpenbart er lagt opp til at du ankommer med bil.
Støtter denne. Vi bodde nettopp på Hyatt Place Frankfurt Airport. 5 min og en 50-lapp eller noe til FCT med uber. 1500 kr for en natt. Vi hadde også god nytte av Mobile Passport Control (MCP)-appen. Gikk lynkjapt gjennom passkontrollen på EWR.
Stemmer i de ovenfor her om å ankomme FCT med taxi. Jeg hadde en natt et lite stykke unna flyplassen nå i februar bare for å kunne ankomme flyplassen i uber. Det er noe helt spesielt med å komme til døra også står det masse folk som er klare til å hjelpe deg ut av bilen. Eneste andre gangen jeg har opplevd det var på privatfly-terminalen på Luton. Jeg fløy da FRA-MUC-JFK og hadde kort connection på MUC, så når flyet landet og jeg gikk ut av broen, så sto det ei fra Lufthansa med et skilt med mitt navn på og ventet på meg. Hun tok meg ned til en Porsche og kjørte meg gjennom flyplassen, inn til privat passkontroll og så videre til gaten. Det var en helt spesiell opplevelse for en «enkel gutt fra Bodø».