Hey! Senere denne uken skal jeg 2 runder til HAM for å fly inn gullkortet, ettersom jeg hadde noen dager fri. Har 1:00 layover på OSL, 1:20 på CPH og 0:55 og 1:00 på henholdsvis CPH og OSL på veien tilbake. Kjører samme rute dagen etter. Spesielt CPH-en på returen jeg er litt redd for, men om noen har tips på hvordan effektivisere disse hadde det blitt satt pris på! Evt noen som har tips til god bruk av 3:45 på HAM? Er det noen lounge det er mulig/verdt å kjøpe seg inn i?
Hvis Plusgrade gir deg en ok pris, kan du gi det et forsøk på HAM-CPH. Da får du tilgang til Lufthansa sin lounge som er helt ok. I følge Loungebuddy er det også mulighet for å kjøpe seg inn på "Airport Lounge" mellom T1 og T2 for 31 Euro, om det er praktisk eller verdt det vet jeg ikke.
Med nesten fire timer rekker du jo å dra inn i sentrum. S1 går (som eneste) mellom flyplassen og hauptbahnhof og tar ganske nøyaktig 25 minutter. Veldig enkelt å reise til/fra flyplassen der. På Hauptbahnhof kan du jo f.eks. finne deg en Currywurst, også er det mange butikker rundt alternativt finner du også litt kultur i nærheten (f.eks. det ganske så stilige rådhuset, som det er mulig å gå inn i).
Kan kun by fra 500, med kjøp nå for 900, og da er det vel bedre å bare kjøpe seg inn, regner ikke med at Plus på Jet Time er noe å skryte av. Tenker jeg får prøve ut denne en av dagene! Hmm, dette må jo faktisk prøves ut! Har lest at sikkerhetskontrollen på HAM kan være veldig lang og treg, men det er kanskje fortsatt fint rom for en tur til byen?
Fast track? Ligger like bortenfor innsjekken til SAS og Lufthansa sin WorldShop. Har aldri opplevd noe særlig med kø der.
Får vel bare 1500 (250 per leg for ungdomsbillett hele veien) x2(Fordi jeg flyr samme 2 dager) x2 (Pga. kampanjeperiode) Så totalt 6k poeng? Ikke veldig bra med andre ord, men viktigere er de 12 legsene jeg manglet til EBG, men nå er det i boks! Og Flight Cancelled, tusen takk for tipset om å dra til byen forresten! Om noen leser denne i retrospekt så er det veeeeeldig enkelt å ta seg rett inn til sentrum og oppleve litt i tidsrommet, mye bedre enn å sture på flyplassen/i en lounge. (Om du ikke skal jobbe e.l. da selvfølgelig.)
Eller, ser nå at CPH-HAM og HAM-CPH skal gi 500 poeng i laveste bookingklasse. Så da totalt 8k poeng skal det vel være.