Tips til å sende pakke billig fra stockholm, evt noen som flyr fra STO-BGO?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Neonex, 03. jan 2019.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger noen deler til rep av pcen, og har en del ulike alternativer jeg ser på. Vurderer å bestille fra en svensk, offisiell reservedelforhandler (de tar såklart paypal).

Lurte på om noen vet ca pris på å sende tilsvarende norgespakke fra Stockholm til Bergen? Har en kompis som bor der, så tenkte hovedsakelig følgende alternativer... (trenger det fort, ellers fristet egentlig 2) mest).

1) Bestille deler etter jeg har fått amex (de tar paypal), få det sendt til kompis i Stockholm (kommer til å koste rundt 800 sek, altså over tollgrense, og da med moms og postens tollgebyr too much imo). Kompis sender med postnord-pakke eller lignende til meg som gift (verdigrensen økes da fra 350 til 1000).

2) Ta en mini-mr til Stockholm (fre-søn), besøke og bo hos kompis, hente pakke, kjøpe ikea gavekort for 10k på ikea i sverige og betale med amex.

3) Kanskje noen her kan frakte for meg og skal innom i et ærend? Om det er mulig å planlegge såpass godt at jeg f eks kan bestille pakken til hotellet uten at kompis trenger å møte noen for meg eller lignende, er det en fordel.

4) Bestille fra aliexpress i 3 forsendeler (er ca halv pris på delene der) og få sikkert uautentiske deler som er full i dårlige stoffer og litt mindre kvalitet (og bruker 1 mnd på å komme frem).

2. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du er 25 år eller under så bestiller du en ungdomsbillett til 699kr PR veg og flyr og henter.

Da får du: 4 flights, EB poeng, Amex bruk (poeng) og reisen. god tur :)

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Med kampanjen SAS kjører nå (bestilling før 14.1) kan du f.eks. helgen 1.-3. feb fly t/r nonstop på Plus til 1619 kr og opptjene 1500 grunnpoeng (A-klasse) i tillegg til Amex... Jeg hadde tatt turen :)

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe limit på hvor mye en kan kjøpe gavekort for? Pusser en opp kjøkken el lign. går det fort 30-40K. Verdt en MR til Sverige det?

Del denne siden