Tips til aleneferie med CT

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kosvines, 19. juli 2019.

1. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Det begynner å bli en stund siden jeg har vært på langtur, og jeg har gått i over et halvt år, og ikke klart å bestemme meg for noe som helst.

Jeg har tidligere reist på CT til Australia to ganger. Som alenereisende, har det vært en del road trips i USA, Australia og New Zealand, men jeg ser det har blitt vanskeligere å reise i F.

Jeg har tidligere vært inne på Japan, men jeg syter meg å reise der alene, da det er litt vanskeligere å komme seg rundt med bagasje, da jeg ser ikke for meg å kjøre rundt det. Språket gjør det også litt mer kjedelig alene, enn det blir i land der du skjønner allting.

New Zealand kan være kjekt igjen. Hvordan er tilgjengeligheten med SQ for tiden til AKL?

Noen andre tips til F-destinasjoner som kunne passe en som liker opplevelser, men være meget selvstendig, og gjerne borte tre til fem uker? Jeg er super fleksibel, og kan egentlig ta ferie akkurat når jeg vil.

2. paramberg

paramberg Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,642
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å prøve Filippinene feks? De snakker bra engelsk, veldig imøtekommende og du møter alltid på noen hyggelige folk uansett hvor du drar :)

Sonictravel and NoLimit like this.
  3. obay

obay Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde 3 døgn i Tokyo Hadde 3 døgn i Tokyo i fjor og det ga skikkelig mersmak.i fjor og det ga skikkelig mersmak (ja bokstavligatalt så skulle en dratt tilbake bare for å spise mer!). Skulle gjerne ha vært der lengre og utforska andre byer etc. Synes det var greit å navigerer seg frem der og kollektivtransporten er jo veldig kurant.

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    16,242
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha reist med tog frå Sapporo i nord til Nagasaki i sør, må eg seie at ikkje ein einaste stasjon, sjølv ikkje dei minste mjølkerampene, var utan bagasjeoppbevaringsboksar (unnatak finst sikkert). Sånn sett var det veldig lett å drasse rundt med bagasje i Japan.

Når det gjeld språkbarrieren, er vel den kanskje meir til stades i Japan enn i land der engelsk er førstespråk, men det kan jo gå bra likevel :)

kosvines liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    14,567
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg så SQ tilgjengelighet til AKL da jeg booket SYD her om dagen. Og det er enklere for en enn for to..

flying_all liker dette
  6. Laffen

Laffen IT-System Sikkerhetsrådgiver

Likes mottatt:
    1,828
    Bonuspoeng:
    93
    Sør Amerika, ta deg en tur i Andesfjellene :)

furlong, kosvines and snus_mumrikken like this.
  7. flying_all

flying_all Veteran

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    ANA F til Japan er knall også kan du ta raske tog rundt i landet. Flott flyselskap, flott land og flott mat :)

kosvines liker dette
  8. flying_all

flying_all Veteran

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du booket SIN SYD SQ F?

9. holmen

Likes mottatt:
    14,567
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, sorry. Trodde det var snakk om C.

10. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Må du ringe inn for å finne disse, eller ligger det tilgjengelig på noen søkemotorer? Tidligere, husket jeg at SQ tilgjengelighet ikke var lett å finne selv.

11. holmen

Likes mottatt:
    14,567
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket SQ C på SAS sin award-side i forrige uke. Mulig det finnes mer tilgjengelighet om man ringer, der vet jeg ikke. F må man ringe inn for å finne.

12. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er F jeg helst vil. Litt for bortskjemt til noe annet. ;)

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Madammen og jeg kjørte tog mello mange av de store byene i Japan (TYO, Kyoto, Nagoya og Osaka). Shinkansen går alltid på tid og er suveren, all skilting på engelsk, lett å ta seg frem og Japan er et flott land. Tre dager i Tokyo ble for lite....

Men NB: kjøp togbillett/togpass i Norge før avreise. Det finnes turistbillett som er mye billigere men som må være kjøpt før du reiser. Ikke mulig å kjøpe de etter ankomst Japan (iaf. for 5 år siden når vi var der).

kosvines liker dette
  14. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    916
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden no har fått booket SIN-AKL eller
    AKL-SIN i f? For 2

Del denne siden