Tips til beste biz deal til Seoul med cash?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 24. aug 2019.

  1. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har planer om Seoul slutten av april neste år (eller snarere Jeonju, men må jo fly til Seoul) Jeg må spare poengene til en planlagt høstur neste år med ANA til Tokyo i den nye kabinen, så april/mai til Sør-Korea må bli med cash. Har forsøkt å finne noen deals allerede nå men meste ligger i godt over 20k+ noe som ikke blir aktuelt. Budsjett er opp til ca 16 k t/r i biz til Seoul (alternativt en rundreise innom Fukuoka slik at Fukuoka blir hjemreiseflyplassen) Trikset og mikset litt med destinasjoner på Momondo og billigste jeg fikk var med Lufthansa om jeg valger start og slutt i London, altså LHR- MUC-ICN har jeg funnet til 16k. Pluss at det da er med LH sin nye A350 fra MUC. Dessverre får jeg ikke den på returen, da er det Boeing 747-400 LH til FRA som kommer opp. Prøver jeg MUC-ICN får jeg opp LH sin A350 begge veier. Men da til en helt annen pris, type 24k så uaktuelt. Prøver jeg å starte i SVG så havner jeg også langt på 20k+++ tallet som blir uaktuelt.

    Et alternativ er jo å booke economy med et selskap og så håpe at det blir mulighet for upgrade. Finnair biz til Seoul fra Norge via Helsinki (eller fra Tyskland til Hensinki) til Seoul er dyr. Kom på 24k. Mens economy kan jeg få til litt over 7k. Da jeg reiste med Finnair i 2017 med A330 til Fukuoka fikk jeg tilbud på mail om upgrade til biz for 380€ en stund før, og 400€ da det nærmet seg. Gikk ikke for det dengang men koster sikkert litt mer med en upgrade nå og med A350 som de har til Seoul. Vet ikke hvor mye men kanskje 500€ eller? I så fall ender det på ca samme pris som LH sin mulighet når en tar i betraktning posisjonering til LHR.

    Tenkte å spørre godtfolket på forumet om tips, gå for noen av disse alternativene, eller er det andre gode muligheter, evt faste kampanjer osv. Glad for alle refleksjoner rundt dette. :)
     
    Last edited: 24. aug 2019
  2. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket Etihad eller Qatar? Booket selv Etihad til Seoul neste mandag til 23k t/rt. Noe som er en meget god pris 10 dager før avreise.

    Prøv å bruk Berg Hansen der du kan kombinere ulike bookingklasser. Kanskje biz bort og prem. eco hjem kunne funket til den priskategorien.
     
    Apo liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo en stund til slutten av april 2020, kommer rimelig sikkert noen kampanjer innen den tid
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,667
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Qatar pleier å ha en kampanje i begynnelsen av Januar. Hvis du ikke må fly *A så anbefaler jeg QR, sykt mye bedre enn det aller meste der ute og i hvert fall mye bedre enn LH i C:)
     
    Shyneno liker dette
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    LOT leverer til 19k, men vet ikke om det er verdt pengene
     
    Shyneno liker dette
  6. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for gode tips. Qatar kan være aktuelt med det januarsalget. Ser de har Qsuites til Seoul nå fra Doha. Så starte i Stockholm da eller London for å få Qsuites på hele reisen? Usikker på hva som lønner seg. Er det realistisk å få dette til rundt 16k sammenhengende t/r fra Stockholm eller London med Qatar i et slikt januarsalg? :) Vet ikke hva de har ligget på tidligere. Det går vel ikke å kjøpe en sammenhengende billet fra SVG?

    Eneste ulempen med Qatar for meg er at det ikke er så gøy å bytte fly midt på natta. Vanskelig å få til noe ordentlig søvn. Men sikkert mye annet som veier opp for det.
     
    Last edited: 24. aug 2019
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,667
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo bare å glemme å sove når du flyr QSuites:D Det kan du gjøre når du kommer frem. I tillegg er C loungen til QR veldig bra i Doha. Eventuelt kjøp adgang til F loungen i 6t og sove der.
     
    drsyk, jgroneng and Apo like this.

Del denne siden