Tips til bonusreise til Sørøst-Asia og Stillehavet

Tråd i 'Reisemål' startet av henrikvd, 12. nov 2015.

  1. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg holder på å planlegge påsken 2016 og trenger noen tips til gode bonusdestinasjoner.

    Må-krav
    * Utgangspunkt Oslo
    * Vi er 3 personer, hvorav 2 skal inngå i en amex CT og den tredje skal betale med eurobonuspeong
    * Alle 3 skal fly på samme fly.
    * Minst én av destinasjonene på reisen må tilby natur og bademuligheter.

    Ønsker i prioritert rekkefølge:
    * Reisen må være noenlunde grei å bestille (vi skal jo tross alt kombinere 1 CT og 1 vanlig bonusreise)
    * Jo flere land/territorier jo bedre.
    * Jo lavere avgifter jo bedre.
    * First er flott, men business kan være godt nok

    Thailand, Filippinene, Borneo, Japan, singapore, Malaysia er ikke høyt prioritert.
    Øygruppene rundt Madagascar kan være et alternativ til Sørøst-Asia, Oseania og Stillehavet.

    Noen som har noen gode tips destinasjoner, ruter eller selskap?
     
    Last edited: 12. nov 2015
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig dumt spørsmål, men skal alle med samme fly?
     
  3. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Alle skal fly med samme fly ja. Det er tanken :)
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker noe i retning Bangkok?. så kan dere eventuelt fly videre om dere vill et annet sted. Der er ganske lett å finne biz til BKK fra OSL, via London(bedre tilgjengelighet tror jeg) om dere vill ha first ;)
     
  5. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for første tips. Bangkok kan være en flyplass på veien, men jeg glemte å føre Thailand opp som "ikke høyt prioritert". Har vært der før.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    TG flyr til HAN, SGN(Vietnam) og PNH(Kambodsja) Ulempen med sistnevnte er at det er nyttårsfering da med mye vann, samme som Songkran i Thailand. Men Phnom Penh er veldig stille i den tiden siden de fleste reiser ut på landsbygden, og expats reiser bort. Litt mer texas på landsbygden.

    Kan være ganske varmt på den tiden, så det bør tas med i beregningen. Men tåler du varme bra er det topp å gå i Angkor Wat(Siem Reap) uten så mange turister.
     
  7. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Mine 2 cents.

    Å få alle 3 i first på samme fly vil bli veldig vanskelig. Ville kanskje bare lagt det på is og ikke sløst tid på å prøve å finne seter til det. Nyt heller alle 3 i biz.

    Thai har en del tilgjengelighet, jeg ville kommet meg til BKK med de. Derfra er det mange bra "badeplasser" i nærheten. Jeg gjorde som dere for noen år siden. BKK-MNL-ICN-FRA. Etter 10 dager på Boracay i Fillipinene var det deilig å få litt storby. Mange andre bra steder i Fillipinene. Mener @Jameson anbefalte Club Carlson hotellet på Cebu, om du har noen status hos de i tillegg.

    Jeg vil slå et slag for Hong Kong, Seoul eller Tokyo. Eller kanskje Taipei? Eva air skal vist ha en bra biz, uten at jeg kjenner til tilgjengeligheten til det. Jeg hadde bare dratt dit tilgjengeligheten tar dere. Veldig mye enklere enn å lese seg opp og ned på nettet om storbyer.
     
  8. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Åpner en gammel tråd, egentlig KUN for det var den som har overskrift om lignet det jeg er ute etter.

    dersom verden er noenlunde normal om et år, dvs rundt høstferie 2021, lurer jeg på en langtur med familien.
    Utfordringen er at vi er 5 pax.
    som overskriften sier er Sørøst-Asia mål.
    Har plenty poeng, og ønsker biz.

    reelt sett vil jeg tro det er BKK eller muligens SIN som er letteste alt her?

    Setter pris på innspill både på erfaringer og andre ting
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt at siste lokale Asia-strekk bookes med en separat lavprisbillett. Da har du plutselig en hel rekke ulike Asiatiske flyplasser å velge mellom. Open-Jaw med ulike avreisebyer gir også flere alternativ.
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du får med deg fruen på å splitte bookingen slik at dere reiser 2+3, så vil det nok være enklere å finne biz-seter til alle. Kn jo bli ulik ruting, men det er en «biziko» du må ta...
     
    Xflipper liker dette
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,958
    Likes mottatt:
    5,761
    Bonuspoeng:
    183
    For tiden slipper Swiss 9+ seter i business til de fleste flyvninger 300 dager frem i tid, så om mønsteret holder seg burde det være gode muligheter på f.eks. ZRH-BKK eller ZRH-SIN.
     
    leeds1979 liker dette
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Temmelig tvilsomt da hverken hun eller jeg er sugen på løsningen.
    Takk for innspill dog
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ser den.
    Må gjerne komme med flere innspill mtp destinasjoner om du har
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Vietnam er suverent. Mange steder å ta av, personlig synes jeg maten er bedre der enn f.eks. Thailand eller Japan for den del. TK tar deg til SGN el. HAN, men innenland må man i så fall hekte på en innenlandsflyvning om man ikke greier seg et reisemål i nærheten av en av disse. Fruen og jeg var der 10-12 dg i 2015, skal tilbake...
     
    leeds1979 liker dette
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ja Vietnam er helt klart høyt på listen.
    Jar besøkt Thailand og Singapore så bil gjerne til et nytt sted.
    Utfordringen med TK er at keg kun finner 2-3 billetter pr i dag
     

Del denne siden