Tips til booking med Lufthansa ++

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av lMartin, 17. aug 2016.

1. lMartin

lMartin EBG Milehunter

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Rastløs som vanlig driver jeg å planlegger en liten tur for neste år i april, 8. - 22. Har alltid hatt lyst til å dra til Hawaii og presenterte forslaget for kona som ble gira med en gang. Hun liker best at jeg bare "fikser ting", så blir hun stort sett med hvor som helst :)

Jeg tenker Vancouver som første stopp og være 2-3 dager der, videre til Kauai 4-5 dager, Maui 4-5 dager og så 1-2 dager i San Francisco på vei hjem.

SAS ser ikke ut til å ha de helt store tilbudene på de aktuelle reisedagene. Heller ikke AC, samt litt ugunstige connections. LH ser ut som et godt alternativ, premium eller biz, litt avhengig av prisene. Har prøvd UA før og synes ikke det var det helt store. *A er et must.

Så til de konkrete spørsmålene:
    • Har kun flydd LH én gang, premium på A380 og det var ganske ok. Er comfortnivået stort sett det samme over hele linja eller er det noen flytyper jeg bør preferere eller holde meg unna?
    • Hvis vi lander på premium vil jeg selvfølgelig prøve myOffer for en oppgradering. På min forrige tur fikk jeg kun oppgradere fra øko til premium. Er det fordi de bare oppgraderer en klasse opp eller tilbyr ikke LH oppgradering til biz?
    • Jeg foretrekker å booke direkte hos flyselskapet, men så langt ser det ut til at det er dobbelt så dyrt som å booke via f.eks. Flightfinder i premium. Synes også bookingsiden til LH er håpløs da jeg ikke ser den endelige prisen før jeg har bekreftet routingen. Noen tips til hvordan utføre selve bookingen på best mulig måte?
    • YVR-LIH og OGG-SFO virker det svært upraktisk å fly *A. AC har ingen ruter og United tar lang tid, er dyrt og blir mange stopp. Tips til flyselskaper å bruke/unngå? WS på YVR-LIH og VX på OGG-SFO ser ut til å være det raskeste og billigste alternativet.
    • Generelle tilbakemeldinger og tips til reiserute og desitnasjon mottas med takk :)

2. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    14 dager er hvert fall OK lengde. Vi var 8 dager og det ble for lite da de to første forsvant i en tåke av jet lag.
    Har bare vært i Honolulu/Waikiki, men det var digg. Bare vær obs på høyt prisnivå.
    Pearl harbor er et must. Vi var på dagstur med snorkling hvor vi så delfiner og mye annet fin fisk, men dessverre ingen skilpadder. Anbefales. Er tillat med medbrakt øl. Traff masse trivelig amerikanerne på denne utflukten
    Unngå "ekte" luau på Disney sine resort hvor vår dykketur gikk fra. Dyrt og dårlig.
    Og mest av alt, unngå sunset cruise på havet! Fryktelig greier. Dårlig mat, dårlig båt, stappfullt av japanere(ikke noe vondt om dem, men det var litt slitsomt med selfiesticks over alt)

Upsaker and lMartin like this.
  3. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,853
    Bonuspoeng:
    113
    Min nyskrevne guide er egentlig midt i blinken for dette formålet ;)

4. lMartin

lMartin EBG Milehunter

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    "HVORDAN FÅ MEST UT AV EN FLYBILLETT. PRISER, BOOKINGKLASSER OG REGLER."?

Jeg leste den, men tenkte ikke over før nå at du faktisk hadde brukt SFO-HNL-LAX i eksempelet ditt :) Suveren guide og den gir nok svare på noe av det jeg lurer på hvertfall.

...og da ble det abo. på ExpertFlyer på meg også. Jeg har vel hele tiden tenkt at jeg ikke er fullt så gal som "de andre", men jeg vel innse at jeg kanskje er det. I alle fall nesten :)

Travellingalf, Are and anders82 like this.
  5. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan også bestille ganske sprø komboer på cheaptickets.com
    Vi bestilte Osl-hnl-Lax/las-Nyc-Osl der. Funket som fy

6. mathiasfe

mathiasfe Senior Medlem

Likes mottatt:
    681
    Bonuspoeng:
    93
    Den der så jo ganske så fin ut.

Hva måtte du ut med for en slik rute? Hva var den komplette ruten med stopp (tenker da mest på OSL-HNL)? Og med hvilke flyselskap?

7. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Osl-Lhr-yvr-hnl (air Canada) i 10 dager. Hnl-Lax i 5 dager(utd). Bil til vegas. 3 dager der. Las-nyc i 5 dager(utd) og så hjem med Lufthansa.
    Alt i øko kom på ca 25k for to pers. Er 4 år siden så jeg var urutinert i gamet.

mathiasfe liker dette
  8. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Ble melkerute til hnl, men det kunne gått greit hvis det ikke hadde blitt trøbbel i immigrasjon på yvr. Kona sin esta hadde blitt rotet til så vi måtte inn i et slags avhør og greier. Masse styr, men ac i øko synes jeg var bra egentlig.

mathiasfe liker dette
  9. lMartin

lMartin EBG Milehunter

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Må si at ExpertFlyer var et genialt verktøy og sammen med @Are sin guide ser jeg at jeg går en ny og spennende framtid i møte. Håper fortsatt at noen har innspill til de litt mer subjektive spørsmålene mine :)

Are liker dette

Del denne siden