Tips til CT-reisemål - Neonex vil fly foran i flyet for første gang

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Neonex, 14. des 2019.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Har en Air China error-fare i biz til BKK booket før den tid, men spørs om den honores.

    Jeg hadde en fantastisk plan for min første CT, men da reisefølget har meldt forfall (grunnet rekalkulering og dermed for høye barnebidrag til at turen er forsvarlig) og plan B må prioritere Sri Lanka-tur, så utsettes dessverre Macchu-Pichu-turen jeg egentlig hadde tenkt meg.

    Ser derfor for meg at jeg skal reise aleine i påsken i år, kan godt strekke det en uke før eller en uke etter, slik at det blir ca 14 dagers tid.

    Hvilke reisemål passer for en enslig kar på 28? Jeg er normalt utrolig fan av USA (likte veldig godt California og Chicago), men ønsker å bruke CTene til å reise til steder hvor f eks SAS ikke flyr billig. Har tidligere vært i HKG og synes det var flott (før helvete brøt løs, vel å merke).

    Setter pris på gode matopplevelser, noe shopping, og at det er mye spennende å se.

    Har en liten knapp på Japan f eks med en to ukers rundt i en del av byene.

    Noen som har tips til andre destinasjoner også som er gode å bruke CT på, som passer med noen av kriteriene (kan være helt andre kriterier også, for all del. Er åpen for det meste)

    Er en dnb-CT så må booke før 15. jan, og kan ikke endre etter den tid (biz er finfint, trenger ikke F i denne omgang).

    Poengmessig ligger jeg på nivå Holmen minus (ca 700k), så det meste skal vel være tilgjengelig sånn sett.
     
    Last edited: 14. des 2019
  2. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Buenos Aires!!
     
    ArthurDent, Neonex and snus_mumrikken like this.
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Som sagt her, Buenos Aires med eit regionalt hopp til Mendoza. (Andes og Vin)
    Deretter til Santiago, Chile og heim derifrå?
    https://www.earthtrekkers.com/driving-santiago-to-mendoza/
    (Motsatt veg rektignok men...)

    Alt 2. Taipei (Taiwan)

    Alt 3. Japan, kjøp togpass. Skal du vere lengre på tur typ 10-14dagar kan du ta eit hopp f.eks frå Fukuoka til f.eks Taiwan eller Seoul.
    Og heim derifrå.
    Her kan du kanskje sikre deg F med ANA på utreise, ellers så er ‘The Room’ med ANA også vanvittig bra C!
     
    ArthurDent, Insomnia4u, Candy and 2 others like this.
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er veldig interessert i hvordan du skal reise i påsken i år. Ellers er det jo allerede mye fine tips her. Hong Kong har mye bra, men i mitt hode er Singapore et tilsvarende alternativ. Bangkok er også en topp matby, men dit skal du antageligvis. Japan er høyt oppe på min liste, men som du sier så flyr SAS dit.
     
    ArthurDent and Neonex like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ville unngått HK. Singapore er en så UTROLIG mye penere og hyggeligere by. Beklager, men etter kineserene tok over HK så ser det **** ikke ut der!!

    HK er en grei transfer flyplass og ha seg noen timer i byen og thats it. Snart 2020 og det var ikke som før i tiden.
     
    ArthurDent, Neonex and Alfred like this.
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at Bangkok er så mye renere men så mye koseligere, bedre mat og billigere hotell. Anbefaler også Japan så ANA F dit er ikke feil.
     

Del denne siden