Tips til elektriker og rørlegger i Oslo?

Tråd i 'Off-topic' startet av Gullars, 11. okt 2020.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det er så mye merkelig kompetanse samlet her inne, at jeg drister meg til litt erfaringer på markedet for elektrikere og rørleggere i Oslo. Skal ha nytt kjøkken, og trenger i den forbindelse litt el- og rørarbeid. Har hatt et par befaringer, men sitter igjen med en opplevelse av overprising.

    El: Skal ha 9 stikkontakter, 2 dimmere samt trekke opp en kabel til en ledig kurs. Prises til ca. 20k. Elektrikeren anslo 4-5 timers arbeid (det meste dreier seg om å flytte eksisterende punkter noen cm), og legger jeg til grunn en tusenlapp i timen og materialprisene til elektroimportøren virker det som om det burde være mulig å få jobben gjort til halvparten av prisen. Virker som om jeg «straffes» litt av at de fastpriser per punkt, og at prisen da blir den samme uavhengig av om arbeidet er å flytte punktet 10 centimeter eller 10 meter.

    Rør: Samme greia her. Skal flytte vannuttak til side-by-side-skap 1 meter, og ellers flytte oppvaskmaskinen til å være like ved vasken (er i dag et stykke bortenfor. Rørleggeren anslo jobben til 3-4 timer, men i tilbudet var jobben estimert til 13-17k. Virket ikke som om materialbehovet var spesielt drivende heller, så også her høres det for meg ut for at jeg burde kunne få jobben utført for halve prisen.

    Noen som kjenner til greie elektrikere og rørleggere i Oslo som gjør en enkel jobb til en redelig pris? Tar gjerne noen som tar jobben uten å komme med delene slik at jeg kan få litt viatrumf-kroner på å gjøre handelen selv ;)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt Bademiljø Ringside i Geitmyrsveien et par ganger. Likte pris og resultatet.
    I tillegg kan man betale med Amex hvis man tar med fakturaen i butikken.. :cool:
     
    Gullars liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Brukt Tallberg Elektro ved et par anledninger, blant annet fikse belysningen på kjøkkenet som de klovnene vi kjøpte av hadde gjort selv. Møter opp til avtalt tid, og hadde ikke noe å utsette på prisen.

    Kanskje du har tips om malere? Har noen malere her nå, men ubrukelig prosjektstyring gjør at de ikke skal brukes igjen.
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Skal sjekke ut både Bademiljø Ringside og Tallberg Elektro! :)

    Har dessverre ingen malertips. Akkurat den delen har vi faktisk tatt selv...
     
    OttoL liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk bra til vi skulle ta taket :p
     
    Gullars liker dette

Del denne siden