Tips til "enkel" kjærestetur uten for mye fiksfaks!

Tråd i 'Reisemål' startet av alfrednobel, 21. aug 2016.

  1. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Er veldig lite bevandret innen bestilling av både Biz og First class. Har ca 100 000-120 000 EBP og en CT (gjennom AMEX), og tankene har begynt å spinne rundt ny destinasjon for meg og fruen.

    Har noen tips til hvor vi kan dra? Har ikke blitt bitt SÅ mye av basillen enda at jeg orker mange timers venting bare for å få ekstrapoeng og å besøke all verdens lounger (Sorry folk, kanskje det blir!?).

    Ønsker kort og godt en tur med "masse" for penga (*kremt* bonuspoenga). Vi er åpen for alt utenom USA. Har forstått det slik at det 11.bud er å ikke bruke CT og bonuspoeng på økonomiklasse, så da er kanskje BIZ vegen å gå..?

    Er det noen som har vært på noen fantastiske kjæresteturer som de sent vil glemme?

    Ca 30 år.
    Interesser: Sol og strand, shopping, mat.
    Manglende interesser: Museum, arkeologi, kunst og i denne kategorien.
    Varighet: 10-14 dgr.
    Reisetidspunkt: Juni, juli, august, september 2017.

    Gjerne en destinasjon der vi også på selve destinasjonen er billig og bo lukseriøst, hvis du skjønner meg.

    Tusen takk for svar. Setter stor pris på hver og en av dere!
     
    Last edited: 06. jan 2017
  2. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Miami? Flott nå som SAS snart begynner å fly direkte fra OSL noen dager i uka. Ikke det billigste stedet å booke hotell, men det går jo fint å kjøre litt oppover staten og få billigere og like bra hotell. F.eks. Orlando, Cocoa Beach etc. I business blir det 100000 poeng og ca.550,- i avgifter per pers.
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  3. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for svar Guden!
     
    Last edited: 06. jan 2017
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt sett får du mest luksus for penga i østen. Men hverken Hong Kong, Shanghai eller Tokyo kan sies å være noe toppdestinasjoner hva sol og bad angår. Imidlertid er det ikke langt fra f.eks HKG til Koh Samui og billetter er rimelige. Så SAS til HKG på poeng og en liten flytur for penger gir muligheter. Da kan dere shoppe i HKG.
     
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Kan anbefale Malaysia og Kuala Lumpur. God tilgjengelighet på Business-billetter med CT og det burde være tilstrekkelig med 1 år frem i tid til å opparbeide de manglende poengene opp til 140k. Selv på kort varsel er det ganske enkelt å finne bonusbilletter hit. Ikke særlig regntid i den ønskede reiseperioden din heller. Du får ganske god valuta for pengene din både i KL og de mer strandrelaterte destinasjonene i landet.
     
  6. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Flott gutter! Hvor sent kan man bestille? Må vel ha poengene klar og ferdig opparbeid når turen bestilles?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, poengene må være der. Du kan bestille fra 330 dager før, og i teorien helt opp til dagen før du reiser.
    Men i praksis så er det vel greit å bestille tidligere enn dagen før :).
    Tilgjengelighet er det store mantraet, nå er angitt reiseperiode vel ikke i noen tradisjonell ferietid, så oddsene bør være bra, ihvertfall hvis du har platinum (amex platinum for å reise med *A selskaper) og 140k poeng.
     
  8. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm, juni/juli/aug er vel tradisjonell ferietid så det lukter svidd?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, sorry, jeg hadde fått det for meg at det var snakk om september.
     
    alfrednobel liker dette
  10. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Kuala lumpur fristet. Noen med god erfaring derifra? Hvilket flyselskap bør man velge?
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Med Thai får du nok mye ledig til KL via Bangkok.
     
  12. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Takk!
    På nettet står det at innenriksfly koster fra 150 kr!? Er dette en realitet? Tenker å dra fra kuala lumper ut til øyer (tips!?) å bade!
     
  13. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Var en snartur innom KL i sommer. Veldig stilig by! Det er også latterlig billig å fly videre innenriks i Malaysia derfra hvis dere går lei av å være i by, og heller vil ut på en tropisk øy.

    Vi fløy til Singapore og tok bussen til KL. Bussen anbefales ikke :p
     
  14. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Angående øyer; Vi var på Perhentian Islands helt nordøst. Flotte dykkerforhold! Flyr til Kota Bharu, og taxi+båt videre.

    Langkawi og Pengang lett tilgjengelig på vestkysten, og det er heller ikke så fryktelig langt til Borneo.
     
  15. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Har noen noen bra hotell å anbefale i KL? Er jo en liten Munch for fem stjerner :eek:
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Uten tvil Grand Hyatt med lounge access spør du meg. Meget bra value, og hotell/utsikt/beliggenhet.
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Hilton Kuala Lumpur og Hilton Petaling Jaya (som bare ligger noen km fra hverandre) tidligere denne måneden. Begge anbefales egentlig hvis bestiller Executive rom/blir oppgradert til Executive rom, da begge hotel har en lounge som er ganske så fin. HHonors Gull skal være relativt lett å skaffe seg gjennom status match.

    Hvis jeg måtte valgt ett, så hadde det blitt Hilton Kuala Lumpur, hvis ikke prisen er for høy sammenlignet med Petaling Jaya. (Ligger litt bilder fra hotellene på postene mine i "HHonors erfaringer-tråden".)

    Annet så ble Pulau Pinang anbefalt utrolig mye av venner jeg har i Malaysia, så angrer litt på at jeg ikke tok meg tid til å dra dit. Melaka sør for KL kan også anbefales, men kan bli litt for "touristy" for min del.
     
  18. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Hva vil statusmatch si? Har ingen status hos Hilton.

    Har sett på vedlagt hotell. Synes det ser utrolig kult ut med basseng høyt der oppe!

    Så kostet det 1/3 av Hilton...
     

    Attached Files:

    Last edited: 23. aug 2016
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser jo flott ut det hotellet der da. Og viss du ikke er ute å samle poeng hos noen spesiell hotellkjede så spiller det jo ikke så stor rolle hvor du bor. Vet ikke om det hotellet der har lounge e.l., men det er heller kanskje ikke noe must for deg?

    Viss du har status hos andre hotellkjeder, f.eks. Club Carlson (Radisson hotellene med flere) Gold eller Concierge så kan du i noen tilfeller matche denne statusen til tilsvarende status hos f.eks. Hilton. Dette er statusmatch.
     
    watchaddicted liker dette
  20. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hva koster det med First i poeng fra Trondheim til Kuala Lumpur?

    @Are; (eller andre eksperter). Flyr Lufthansa dit?

    Noen som kan hjelpe en nybegynner med å tipse om rute dit? Vil gjerne ha en tur innom loungen i Frankfurt, har skjønt at det er et must.

    Tenker å reise med CT fra Amex.
     

Del denne siden