Tips til hotell i Tokyo?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av shu, 13. jan 2019.

  1. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    er det noen som har tips til hotell i Tokyo? Jeg skal dit 3 dager i juli, og er ikke kjent i det hele tatt.

    Jeg kan tenke meg grei/god standard, og er villig til å betale for det, uten at det blir "helt galematias"
    :)

    - shu
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    alt var ok hoteller er dyrt i tokyo, usikker på hva du mener med å ville betale for det tho.. 2000kr per natt er greit?

    egentlig er det bare å finne noe nærme en metrostasjon... hva skal du i Tokyo? kan jo være greit å være i nærheten av det du har planlagt
     
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt, Hotell i Tokyo er dyrt.
    Me kom over eit tilbud på Ana Intercontinental Tokyo. (Betalt ca 1900,- inkl frokost per natt)

    Var veldig nøgd både med Hotell, frokost og lokasjon.

    Men det er jo eit hav av hotell i Tokyo ;-)
     
  4. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Finn ut hva du vil og velg bydel ut i fra det så det blir mindre reising. Tilbudet er stort sett likt i sjiktet "OK". Har enda til gode å finne et hotell med dårlig standard i Tokyo, såfremt du synes det er greit med basic businesshotell.
     
  5. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    503
    Likes mottatt:
    4,632
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde selv på Shinjuku Washington for et par år siden. Svært sentral beliggenhet og helt ok standard, men knøttsmå rom. Betydelig rimeligere enn mye annet i Tokyo.
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Tror trådstarter bør nevne hvilken bydel er foretrukket. Tokyo er en stor by og det er dumt å f.eks å foreslå hotell på f.eks Odaiba, Asakuza og Ueno hvis man helst vil besøke attraksjoner på Ikebukuro, Shinjuku, Shibuya og Harajuku.

    En øvre grense på pris pr. natt kan være lurt. Folk har litt forskjellig oppfatning av hva «helt galematias» ligger på.
     
    Last edited: 14. jan 2019
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threads/japan-råd-og-tips-samletråd.589/page-6

    Ellers har vi en helt utmerket samletråd for Japan hvor oppdaterte hotelltips passer bra...

    Slå sammen? Moderator?

    Ellers slenger jeg meg på tipset om å tenke på hvor i byen du vil bruke mest tid, og bo der. Ta utgangspunkt i reise vei. altså bo tett ved en t banestasjon på en sentral linje. Gjerne Yamanotelinjen. Også velge hotell ut fra hva slags uteliv eller attraksjoner dere skal besøke oftest.

    Jeg bodde blant annet på Hilton Tokyo sist. Veldig fint, og ble skikkelig oppgradert. Men hadde god status i kjeden da. Ulempen er litt gangavstand til Shinjuku.
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Prince Shinagawa ligger supersentralt i forhold til tog og metro. I tillegg er det et høyt hotell hvor man potensielt kan få utsikt utover hele byen. Jeg digget det
     
  9. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    212
    Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde der i høst, verdens minste rom (i forhold til det jeg er vant til, men det er ett kjempe hotel og sikkert mange typer rom). Veldig sentralt og grei pris. 2 min til stasjonen som har alt fra metro til Shinkansen.
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer
    New Otani Tokyo Executive House ZEN
    Nokon som har budd her?
     
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hotel? Trivago!

    Edit:
    Beklager denne fullstendig meningsløse og tullete posten. Jeg har bare blitt skadet av å se for mye TV-reklame.
     
    jgroneng and holmen like this.
  12. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Inte bott där men gjorde en bokning idag till resan i påsk.
    Så vill också gärna höra om någon har åsikter om sitt uppehåll där.

    Fint med avbokningsbart och betala på plats
     
  13. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har noen av dere formening om dette hotellet? Beliggenhet og standard?
    Hotel Sunroute Higashi-Shinjuku
    Hjemmeside: http://hotelsunroutehigashishinjuku.jp/en/
    Beliggenhet: https://goo.gl/maps/QBTWKoCDjxu
    Har lagt inn en bestilling på denne, men det er jo fri kansellering. Drøyt 1000 NOK/natt for økonomi dobbeltrom, 15 kvm med dobbeltseng, så det er jo ikke akkurat noen "executive suite" :)
     
  14. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Spørs hva du har tenkt å gjøre og hvor mye du gidder å ta t-banen. Ligger OK til for shopping i Shibuya, Ikebukoro og Shinjuku, men blir en del reising til typiske turiststeder som Asakusa, keiserpalasset, Odaiba, etc.
    Rommet er nok klin likt alle andre businesshotell i Tokyo: Litt trangt og helt greit; best egnet kun til å sove i. Merk at "economy dobbeltrom" gjerne betyr at sengen er ganske smal. Ingen toglinjer over bakken i nærheten er et pluss: lydisolering på disse har en tendens til å være ikke-eksisterende :D
     
    AV83 liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Har bodd på søsterhotellet på andre siden av Shinjuku Sunroute Plaza Shinjuku. Som den gangen var billig. Min er erfaring er at alle overnatningssteder i Japan er ok. Det er rent osv. Men så betaler du for bedre standard, mere plass, plassering og alt det andre et hotell kan inneholde. Erfaringen med Sunroute kjeden, har for min del vært at jeg er fornøyd med pris kontra kvalitet. Men som det blir nevnt over, du leier deg inn på et billig business hotell.
    Ellers er plassering grei, selv om det er litt gåavstand til Shinjuku. Og reisevei til andre deler av byen. Også bor du smack mitt i hvis du skal ut å feste i Ni-chome, sånn spesifikt :D
     
    AV83 liker dette
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,907
    Bonuspoeng:
    183
    Har valget mellom 2 Intercontinental i Tokyo, The Strings eller Bay.

    Hvilket bør jeg velge?
     
  17. Mbauer

    Mbauer Greenhorn

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    I Shibuya har jeg bodd på Shibuya Tobu Hotel og HOTEL UNIZO Tokyo Shibuya. Begge disse har ok standard. Ellers kan jeg anbefale en Toyoko-inn hotellene om en klarer seg et lite rom som har det en trenger og en enkel frokost. Toyoko-inn har hoteller i hele Japan for en svært gunstig pris.
     

Del denne siden