Jeg har sagt det før og sier det igjen: Livet var enklere før jakten på CT og bruken av den Jeg har en CT i hånden og vi har planer om å reise på tur i uke 44 (25 okt - 2 nov). Ønsket er sol, varme. Kapp Verde er det som står som nr 1 på listen. La opp følgende routing: OSL - CPH - LIS - RAI / RAI - LIS - ARN - OSL. Innser jo nå at dette gir oss svært lite business for poenga (m/TAP). Målet må vel være at cabin crewet i det minste må re opp senga? Kan forøvrig nevne at dette blir første business tur for oss begge. Er det evt. andre routinger eller andre reisemål vi burde se på for å få bedre valuta for business vs. poeng? Blir glad for alle innspill
Kapp Verde er litt kjedelig å bruke poeng på ja, spesielt siden det er en A319 som går fra LIS. Men sonen Nord-Afrika og Midtøsten har veldig mange spennende reisemål som man kan nå for samme sum. Mauritius og Seychellene kan vel sammenlignes med Kapp Verde (uten at jeg har vært på Mauritius eller Kapp Verde). Da får du wide-body med ekte business class. Om ikke er Tanzania et annet spennende reisemål, som jeg kikker på selv. Om har litt mer poeng å bruke, så er Costa Rica/Mellom-Amerika en annen plass jeg ser på om dagen. 110.000 poeng i business class. Også har du jo hele Asia da, som koster 140.000 poeng i business class, med alt mulig slags reisemål, fra mainstream plasser som Thailand og Bali, til Taiwan (som jeg er veldig glad i, men kanskje ikke helt sol og varme destinasjon nummer 1). En siste plass som jeg også vurderer sterkt er Sri Lanka/India/Maldivene. Her er prisen 120.00 poeng i business class.
Takk for svar. Per nå har jeg 165 000 bonuspoeng å bruke. Kapp Verde var ett reisemål vi valgte, siden vi ikke har vært der før. Men dette er vel ett reisemål vi heller burde kjøpe for cash enn poeng. Har tittet på Mauritius og Seychellene, men der finner jeg ikke noe ledig award seter (united.com). Har også snust litt på Zanzibar, men det er med Ethiopian Airlines som står for det lengste leget. Vi har snust også litt på Bali, men kan komme noen regnskyll i løpet av dagen. Ikke for det, var på Mauritius i regnsesong også. Kan være at vi gjør det enkelt med Krabi, OSL - BKK - KBV / KBV - BKK - OSL med Thai Airways. Litt kjedelig reisemål kanskje, men da får vi ihvertfall litt business for poenga.
Begynner nok å tynne seg ut med bonusseter når det er såpass kort tid til avreise. Kan være kurant å finne noen seter med TK. De har bra biz
Ethiopian er bra det altså, så det burde ikke være en stopper. Kjedelig rute, ja, men om du får presset inn noen andre flyselskap enn bare Thai kan det dog bli spennende. F.eks Singapore eller Eva. Personlig har jeg litt den tankegangen om at jeg helst ikke vil bruke poeng på turer som er lett tilgjengelig/relativt billig med penger. Den kategorien faller Thailand under, sammen med alle destinasjonene til SAS i Asia.
Kan anbefale Kenting sør på Taiwan. Slutten av okt. er sannsynligvis fortsatt varmt nok for nordboere. EVA har forresten et meget godt biz-produkt. Ellers er det fullt mulig å reise til eller hjem via Japan, Sør Korea, Thailand og Singapore.
Kapp verde kan man få med TUI direkte frå Oslo for 7000kr for 2 personer inkl hotell 1 uke. 737 med teknisk mellomlanding på LPA. Ikke den mest spennende flyturen. Men gir bare tips til hvor billig man kan komme seg dit uten CT.
Hva med Panama eller videre til San José eller Liberia? Er her nå og det er knall. Business (110.000) eller First LH (150.000)? OSL-MUC-PTY(-SJO) eller LIR Kan også fly via Bogota (Colombia), med Avianca.
Ja, det var det jeg oppdaget når jeg undersøkte flyreisen og en av grunnene til at Kapp Verde ikke frister så mye lenger. Vil jo ha litt igjen for bonuspoengene
Takk for tips, skal sjekke det. Vi har ca 11 dager å gjøre unna reisen på. Ønsker mye biz for penga, men også ha muligheten til å være på reisemålet en stund. Reisefølget orker ikke flytte så mye rundt på seg.
Får la Zanzibar ligge på listen enn så lenge, samtidig som vi sjekker de øvrige reisemålene. Hadde jo også vært gøy å få lurt inn ett segment i første klasse, hvis mulig og hvis poengene strekker til.
Taiwan har mye å tilby, både storby med mye god mat, sol og strand i sør, hiking på fjell osv. 11 dager på Taiwan er ikke for mye.
Låner tråden litt: Ser etter et reisemål for en langhelg/midtuke til høsten, til et ikke Zika-land. CT, biz, gjerne ikke SAS. Noen tips?
Jeg vil bare si tusen takk for alle tips. Vi droppet Kapp Verde og får heller ta det i forbindelse med "vanlig ferie" en annen gang. Fant ingen ledige turer til Mauritius, Seychellene, San Jose eller Panama med våre datoer. Reisefølget er bekymret for muslimske land, risiko for terror, vulkan utbrudd etc. Så det eliminerer mange land. Dog fant vi ledige turer til Zanzibar, Krabi, Bali og Aruba. Vi endte dermed opp å bestille sistnevnte. Så nå blir det wifey-retreat på oss i Oktober. Mannen må være hjemme og passe barn
Hvilken rute fikk dere til Aruba? Kunne tenkt meg en tur dit. Synes forøvrig Zanzibar er kanon; vi kombinerte det med safari på northern circuit. Vi fløy Ethopian OSL-(ARN)-ADD-ZNZ. ADD-ZNZ var med A350en og synes den var helt gull (business).
Reiseruten dere hadde til Zanzibar var veldig lik den vi hadde funnet frem til. Takk for tips vedr. safari. Zanzibar er fremdeles på listen. Vi endte opp med følgende rute til Aruba: OSL - CPH - SAS-Plus - A321 CPH - LHR - SAS Plus - A321 LHR - BOG - Biz - 787-8 - Avianca BOG - AUA - Biz - A319 - Avianca AUA - BOG - Biz - A319 - Avianca BOG -LHR - Biz - 787-8 - Avianca LHR - CPH - SAS Plus - A321 CPH - OSL - SAS-Plus - A321 Det er er bare 1 time og 15 min med fly fra Aruba til Bogota. Så på vei hjem har vi 11-12 timer med venting på flyplassen. Så da får vi forhåpentligvis sett litt av hovedstaden også før vi flyr videre hjem. Når jeg ringte Tallinn og bestilte turen til Aruba (hadde CT) og alt er bonusseter. Så sa hun at det var sjeldent at det var ledige bonusseter til Aruba og at vi var heldige. Men vet ikke om dette stemmer eller ikke.