Tips til resort nær BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av Flighter, 08. febr 2016.

  1. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Hei gode forumvenner,
    Kjøpte en tilbudsrese til BKK 10 dager i begynnelsen av desember med Qatar. Skal være overraskelses tur/bursdags gave til min bedre halvdel. Tenker å dele reisen i to, en halvdel med sol og strand og en halvdel med byferie og julehandling i BKK. Er det noen som har noen gode råd om en hyggelig resort i næreten av BKK (2-3 timer med bil). Gjerne noe litt spesielt/eksotisk/romantisk, men uten at det behøver koste 3-4 lapper pr døgn. Ellers er jeg relativt åpen. Har sett på Hua Hin, men synes det virker veldig turistifisert.
     
    Last edited: 13. febr 2016
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Du har helt rett, Hua Hin er turistifisert, men hadde det definitivt beste hotellet vi bodde på under vår 3 uker lange tur i fjor. Hotellet heter Centara Grand Beach (tidligere Sofitel) og må bare oppleves for å skjønne hvor flott det er. Med historie tilbake til 1920-tallet og fantastisk service ville vi ikke dra derfra.
    Ellers ville jeg nok vurdert fly fra Bangkok ned til for eks. Koh Samui, en 45 minutters flytur med enten Thai eller Bangkok airways. Samui er også ganske turistifisert, men på nord og vestsiden av øyen finner man ganske paradisaktige steder.
    Et annen alternativ er buss/bil ned til Koh Samet. Der har jeg selv ikke vært, men har fra flere kilder fått høre denne øyen er veldig fin og ennå ikke veldig turistifisert.
    Angående Bangkok finnes det et meget bra hotell som heter Eastin Grand Hotel Sathorn.
    Hadde en junior suite der inkludert club lounge til svært god pris. Fantastisk utsikt over Bangkoks skyline og flott infonitypool med bar og restaurant. For dere som skal på juleshopping lå det en skytrain-stasjon i direkte tilknyting til hotellet med ca. 5 minutter reisetid til to-tre av Bangkoks største kjøpesentre.
    God tur:)
     
    geddi and Flighter like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,896
    Likes mottatt:
    12,813
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter enhver som velger Centara i Hua Hin. Har vært "vårt" sted i flere år nå. Bestill gjerne med Club.
     
    Flighter liker dette
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekk ut Bang Saen som ligger litt sydøst for Bangkok, relativt ukjent for de fleste nordmenn. Litt rolig på vanlige hverdager, men fylles opp av Thaier i helger og andre helligdager/høytider.
    Du vil selvsagt se en og annen turist der, men området er ikke så veldig turistinfisert. https://www.google.com/maps/place/T...1s0x0000000000000000:0x34aa24a42f037dda?hl=no

    Ellers så var Koh Samet nevnt av en annen her, selv om reisetiden vil overstige 3 timer så kan det absolutt være et alternativ.
    Har vært der selv en gang, ganske liten øy så man kan ikke ta med bil over. Kan leie scooter på øya om man vil. Tre døgn mener jeg er akkurat passe på Koh Samet. https://www.google.com/maps/place/H...1s0x0000000000000000:0xf7ba278c8f5f6722?hl=no

    http://thailandtur.no/koh-samet-en-idyllisk-oy
     
    geddi, Flighter and RoadKing like this.
  5. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Takker for innspill folkens. Bang Saen ser spennende ut. Ser samtidig at med såpass lang reisetid med buss og relativt gunstige flypriser innenriks så er kan jo å fly feks til Krabi området også være et alternativ. Feks Railay Beach? Var i Ao Nang for 10-12 år siden og besøkte da Railay på dagstur. Var et veldig hyggelig sted da i hvert fall.
     
    Last edited: 13. febr 2016
  6. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Kom hjem fra Ao Nang denne uken, og det kan varmt anbefales! Kanskje litt i overkant turistvennlig, men trivdes veldig godt der! Anbefaler Roots rock reggae bar, rufsete herlig bar!

    Railay var fantastisk, og det finnes mange flotte øyer innenfor 15-25 minutter med båt ut fra Ao Nang.
     
    Flighter liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hiver meg litt på denne tråden, etter å ha passivt fulgt utviklingen.
    Jeg reiser ned med familien (2 voksne + 2 barn) i anledning påsken.
    Vi skal fly C med EK til BKK, og har derfor relativt billig transfer - surface, dvs. med bil.
    Jeg tror vi lander på Hua Hin, og valget står mellom Hilton for å oppleve litt, eller Hyatt som er øde og fint. Kanskje en kombo.
    Knaller til med et eller to døgn på Conrad BKK på veien hjem, for å utnytte Limo-service.
     
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Hva innebærer limoservice på Conrad i Bangkok?
    Noen som vet om Hilton, Hyatt, Sofitel, Pullman hoteller med fine bassengområder med sol det meste av dagen?
     
  9. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Vi endte opp med å bestille Putahracsa Hua Hin.
    http://www.putahracsa.com Har fått veldig sterke anbefalinger på dette hotellet av lokalkjente. Gleder meg veldig til dette. Ble Hilton Millenium i Bangkok de siste dagene pga av et supertilbud der i våres. Er litt mer usikker på det, men rompris er særdeles gunstig så vi overlever nok... Vi reiser i slutten av November så jeg skal prøve legge inn en liten report på hotellet når vi kommer hjem.
     
    Last edited: 17. okt 2016
    Travellingalf liker dette
  10. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Har vært i hua hin 10-15 ganger, nå sist i sommer. Vi var 2 + én ettåring og ville bo i nærheten av sentrum. Vi valgte og splitte opp tiden så vi fikk én uke på centara og en uke på det nye marriott hotellet noen hundre meter lengre syd. Vi var super fornøyde med begge to. Centara var bedre på service mens rommene på marriot var store og fine. Bassengene var i mine øyne finere på marriott, men centara har ett fantastisk "parkanlegg". Vi angret hvertfall ikke på at vi tok begge:)
     
    BangkokBob liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Når du sier nærheten av sentrum, hvor langt er det til sentrum fra Marriot feks?
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    hvordan var dette ? kan det anbefales ??
     
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
  14. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Det er vel ca én kilometer fra marriot og inn til sentrum.
     
  15. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    IC Hua Hin er meget bra, har bodd der 5 ganger. Topp service, gode oppgraderinger som Ambassador. Hilton var en stor skuffelse siste gang vi prøvde, etter at de flyttet loungen ned fra 17. etg. Centara er det for lenge siden jeg har bodd på til at jeg skal uttale meg (var Sofitel da), men ærverdig og stilig er det.
     
    elgaaen liker dette
  16. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    ...synes at det sto "TIPS TIL RESORT NÆR RBK". Jaggu på tide å få på seg brillene...
     
    geddi, lMartin and RoadKing like this.
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic HELL spa & resort....alltid en vinner blant turistene
     
    RoadKing liker dette
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    4 av dei 6 kg eg har lagt på meg i fjor er pga middagsbuffeten på Scandic Hell. 20 av dei set sine spor :)
     
    Bolle and RoadKing like this.
  19. Flighter

    Flighter World Traveler

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    En liten oppdatering fra vårt opphold på Putharecsa Hua Hin. Dette er et veldig hyggelig boutiq hotel nær sentrum i Hua Hin som vi gjerne anbefaler. Hotelet har fantastisk hyggelig betjening og generelt veldig bra service. Det er velholdt og har variert og god frokost. Hotelet er delt i to deler, en del som ligger nede ved sjøen og en del som ligger på på oversiden over en vei. Begge områdene har fint baseng og veldig flotte solstoler. De serverer kaldt vann og litt fingermat når du ligger ved solstolene gratis. Det er også en svært bra, men litt dyr restaurant og en bar i den delen som ligger nede ved sjøen. Dette området er fantastisk flott. På søndager serverer de "bubly lunch" med fri flow av sjømat og musserende vin (eller champagne hvis du vil betale ekstra for det). Verdt å få med seg. Hoteletet er i fin gangavstand til (5-10 min) Hua Hin sentrum, men hotelet har også en Tuk tuk som bringer deg inn til byen gratis.

    Hua Hin var ellers en litt kjedelig og ikke så veldig eksotisk ferieby syntes vi. Men det er lettvint å og rimelig å komme seg dit fra Bangkok og er helt ok for noen dager feks i kombinasjon med et opphold i Bangkok. Hotelene ligger etter hvernandre nedover en ikke så altfor innbydende strand. Det ligger 5 svært bra golfbaner rundt Hua Hin og det er en flott destinasjon for golfere. Disse banene er svært populære så hvis du skal golfe bør du bestille på forhånd. Vi spilte kun Black Mountain banen, men den var noe av det bedre jeg har spilt. Sjømat restaurantene i byen er svært bra men det var ganske dyrt hvis du vil spise skalldyr. I hvertfall målt opp i mot det vi erfarte i Krabi for et par år siden.
     
    Last edited: 08. jan 2017

Del denne siden