Tips til Samsonite-erstatningskoffert etter ødelagt koffert?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mariusbb, 19. mai 2016.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på om jeg har postet i riktig underforum, men prøver meg her:

    Kofferten min ble ødelagt i helgen på SAS-flyvning, og de har tatt ansvaret og gitt meg en voucher på 2500 kr til å bruke hos Samsonite (Bagsupport-greia). Noen tips til gode kofferter derfra? Må være stor (ca. 75 cm høy), kan godt overskride 2500 kr.

    På forhånd takk!
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol, fikk en liten flashback til en episk tråd på Scanair da jeg så tittelen ;)

    Må det være Samsonite?
     
  3. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Samsonite er kvaliteten bra ( god garanti) , men kodelåsene er en vits. Har lagt inn kode, og når jeg treffer tallene som er lagt inn, hører jeg et klikk slik at hvem som helst kan åpne kofferten uten og vite koden. Har Samsonite spinner.
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig kjøper jeg ett annet merke og har ikke kjøpt en Samsonite på ca. 15-20 år.

    Er litt usikker på hva Samsonite tilbyr for tiden. men inntrykket jeg har og feedback jeg har hørt er at de koffertene som har 4 veldig små hjul ofte brekker av. Noen flyselskaper dekker ikke hjul mv.

    4 hjul er liksom ett must siden det gjør livet mye enklere. Jeg ville satset på en hard koffert med fire større hjul og det finnes.

    Her er ett eksempel

    http://shop.samsonite.com/luggage/h...lic Red&cgidmaster=lugaz-lu050#sz=12&start=33
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er dette et følsomt tema, spesielt siden endel på forumet sverger til kofferter laget av aluminiumsfolie i trekkspill-mønster. Har aldri forstått greien med Rema-grillform-look, men la nå det ligge.
    Jeg kjører med Samsonite. Har hatt en del slike opp gjennom årene, og de er nærmest uslitelige. Spesielt de med god rammelås og pakning er veldig bra siden de holder ute snøstorm og sandstorm.
    For tiden kjører jeg to modeller: en mindre Lite-locked for kortere turer, og den største Lite-cube for sånn jordomseiling jeg er på nå.
    Fordelen med locked er pakningen i rammen som tilogmed holder ute lekkende fiskekasser plassert oppå (Widerøe - skjerpings!). Ulempen er ettrørs trillehåndtak som gjør at duty free posen lett seiler av på toppen.
    Cuben har dobbelt rør som støtter godt opp om ting på toppen, men kjører glidelåslukking. I utgangspunktet var jeg svært skeptisk til glidelås både for tetting og slitestyrke, men har nå kjørt jordomseiling medurs og moturs flere ganger uten det minste problem, så har mistet angsten. Har dog ikke kjørt testen med fiskslo enda. Har heller ikke ønske om å prøve det ved nærmere ettertanke.
    Så: Samsonite 4-hjuls basert på Curv-materialet er sterkt anbefalt. Utrolig slitesterkt, veldig lette, og tåler det meste av støt på grunn av fleksibiliteten i materialet. Curv-modellene er relativt dyre, men dog langt under sånn blikkboks-koffert som må inn på bilopprettern etter hver tur.
     
    mariusbb, Edvard and Kjakan like this.
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for utfyllende svar! Har jo stått litt mellom Lite-locked og cube, men er veldig skeptisk til enkle hjul (og ikke doble) og ettrørs trillehåndtak som du nevner på Lite-Locked. I og med at de koster mye i utgangspunktet, tenker jeg at de ekstra hundrelappene er verdt det ;)
     

Del denne siden