Tips til sommerferie i USA fra JFK - NY

Tråd i 'Reisemål' startet av a3t, 18. april 2023.

  1. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er det kjekt å feriere på østkysten? Eller innover i landet fra NY?

    Har rundet Florida, og skal kanskje til Minnesota i 2024 men vurderer å ta turen til NY i sommer.

    Verdt å ta turen hit?

    2 voksne og 2 ungdommer under 15.
     
    Last edited: 19. april 2023
  2. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger gode tips for å selge dette inn i familien. :)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    Da mine barn var i den alderen kjørte vi fra New York til Orlando.
    Litt forslag på veien:
    - Pigeon Forge og Dollywood
    - Great Smokey Mountain
    - Atlanta .. Olympiaparken og Coca Cola museet
    - Orlando
     
    watchaddicted liker dette
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,400
    Likes mottatt:
    21,142
    Bonuspoeng:
    183
    https://insideflyer.no/forums/forums/reisebrev.18/
    Les noen reisebrev her for å få inspirasjon :)

    Jeg pleier å ta en topptur (for eksempel The Edge, One WTC) når jeg er i NYC, Intrepid er kul, båttur er gøy... Generelt mer enn nok å se og gjøre i byen.
     
  5. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg vil tro at du får flere og mer tilpassede tips hvis du gir litt mer info, både om hva dere har lyst å gjøre på ferie, hvor lenge dere skal være på ferie, hva interessene deres er, osv.

    Selv hadde jeg stortrivdes med (minst) en ukes ferie oppover østkysten fra New York og brukt noen dager i Maine for å finne den beste lobster rollen, men det er jo et dårlig tips hvis dere vil dra på museer dedikert til Uavhengighetskrigen.
     
  6. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for innspill. Vi er i vurderingsfasen om vi skal ta denne turen, eller om vi skal reise til Gdansk... Tror det er mer spennende å reise til USA.

    Det er 3 valg.
    - Fly til New York, holde seg i noen få timer rundt NY. Men ikke i NY. Har vært der 2 ganger, og usikker på hvordan det blir med unger. Tror de er sånn minimum intressert i storby.
    - Fly til NY, fly videre dagen etter til en eller annen plass i USA. Blir mye av turen på flyplass, og å fly er heller ikke gratis. Tror dette utgår.
    - Fly til NY, og legge opp en kjørerute, med enkelte plasser vi har 2-4 dager.

    Jeg kjenner jo til en del av tingene som er å finne på i sørstatene, men hadde håpt å slippe å reise så langt.

    Vi er turister, syns det meste som er turistvennlig er kjekt, men nsker også litt av det autentiske USA, ikke mye storby.
     
    Spielhaug liker dette
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har sett bittelitt på noe lignende, og stjernemerket steder som New Paltz, Harriman SP og Bear Mountain SP, Beacon, Poughkeepsie, Hudson, Washington CT og noen andre steder langs Berkshires. Har ikke kommet nevneverdig mye lengre enn det, men bør være mulig å sy sammen en rute med dette - vi har tenkt å gjøre noe slikt i kombinasjon med NYC for å få sett litt mer i høst, og forhåpentligvis slippe unna noen veldig usympatiske hotellpriser.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    7,884
    Bonuspoeng:
    183
    Området rundt Hudson og Poughkeepsie er veldig flott. Men selve Poughkeepsie downtown bør en holde seg unna. Mye er gjort i området rundt, men det er fremdeles temmelig shady og div narkoreir midt i byen. Ref en venn vi bodde hos ifjor som bor i området.
    Ellers en del tips fra vår tur i området her:
    https://insideflyer.no/forums/threa...g-reise-hjem-fra-det-store-eplet.18485/page-3
     
  9. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Går også an å kjøre nordover mot Cape Cod og Boston. Mye flotte strender og fin natur. Eller dere kan kjøre opp mot grensen til Canada og besøke Niagara Falls.
     
    Eddie47, Maggie and Spielhaug like this.
  10. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Fruen var vistnok meget intressert i sol og bading. Er det noen gode plasser for det?
     
  11. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Hele kysten nordover langs Connecticut har milelange strender. Tilgjengelighet, dvs parkering, er noen ganger begrenset til lokalbefolkningen, men hvis du kan gå et kvartal eller to er det ofte enkelt å sette fra seg bilen. Hammonasset Beach state park er veldig fin.
     
  12. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg bestilt tur. Så da er jeg åpen for fine plasser å bo. Har sett på Cape Cod, men det er mye dårlig til høye priser. Tenker på å bruke 1500-2500 kr per natt. Vi trenger soveplass for 4.
     
  13. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Soverom med 2 king/queen beds holder fint til fire, men det budsjettet er dessverre nokså optimistisk med nåværende dollarkurs....
     
  14. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Ja dollarkursen er ikke god.

    Ser på en del airbnb, og det er mulig å finne noe.

    Men tar imot tips på hvilke byer/tettsteder som kan være gode plasser å basere seg på. Så må jeg lete etter noe innenfor budsjettet.
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er veldig fint ute på Long Island og. The Hamptons kan anbefales. Er sikkert blitt dyrt der og, men Montauk er en opplevelse i seg selv. Der er det både rikinger og normale folk.
    Vært der to ganger og bodd både i hus og på hotell. Bodde her: https://thetipperaryinn.com/
    Helt kurant hotell med fin beliggenhet.
    Er også gøy å kjøre litt rundt på Long Island. Mye å se på
     
    Maggie and Eddie47 like this.
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Kaprer en gammel tråd fremfor å starte ny. Noen som har forslag til spesifikke byer og bosteder for strand/strandby mellom nyc og bos? Ser ut til at vi reiser til og fra Boston så om det er fine steder nord for byen er det også av interesse. Det skal slappes av og ikke stresses. Er det alternativer til airbnb? Hotell blir veldig dyrt for to voksne og to tenåringer.
     

Del denne siden