Tips til valg av rute til Philadelphia

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nurse82, 04. april 2019.

1. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Vi er en gjeng som skal reise til Philadelphia i starten av juni. I reisefølget er det 2 tenåringer (18 og 16 år) som må reise til USA senere enn resten av gjengen pga. eksamener. Begge er reisevante og har reist til USA flere ganger i løpet av de siste årene. Men alene har de har vel aldri reist lengre enn til CPH før (med en mellomlanding).
    Mitt dilemma nå er om jeg skal bestille OSL-EWR med SAS, og så la de ta toget til Philadelphia. Alternativt: OSL-FRA-PHL med SAS/Lufthansa. Tiden for mellomlanding i Frankfurt er 1 time og 50 min. Jeg er bare redd de skal rote seg vekk. Kan jeg være rimelig sikker på at de slipper å bytte terminal på ruten via Frankfurt? Det ser ut som om både SAS og Lufthansa bruker terminal 1 i Frankfurt. Flyturen går i economy uansett hvilken rute vi velger, da det ikke er andre billetter å få tak i. Er det noen forskjell i opplevelsen SAS kontra Lufthansa i economy?
    Tusen takk for alle tips :)

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Transfer på FRA går som regel greit. Det er bra med skilting overalt, men det er ofte lange avstander å gå. Vil påstå at det er mer stress å finne fram til tog på EWR enn det er å skifte fly på FRA, så om du velger å fly de direkte, dra til EWR å for å hente dem.

Flyr de SAS/Lufthansa så er du 100% sikker på at de ikke må bytte terminal.

I økonomi hos Lufthansa er alt gratis, mens det er litt mer begrensninger hos SAS. Ellers er de relativt like.

flying_all and Nurse82 like this.
  3. FlamtheAvGeek

FlamtheAvGeek Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    SAS economy liker jeg svært lite, og jeg flyr 90% economy rundt om i verden. Gratis brus/vann/øl er et must på langdistanse, men dessverre gir SAS kun en enhet gratis ved måltid. Anbefaler Lufthansa på det sterkeste når det gjelder ECO i begge.

flying_all liker dette
  4. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    For å si det sånn. Toget ville jeg unngått. Og hvert fall buss. Jeg har tatt kollektivt mellom NYC og phl.. det ble med den ene gangen
    Transfer på fra er veldig greit. Godt skiltet og masse folk å spørre

5. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for alle tips! Men hvordan er det med tid? 1 time og 50 min. for mellomlanding i Frankfurt bør holde? :)

anders82 liker dette
  6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Japp, det holder lenge. Så sant de klarer å lese skilt og ikke somler da;)

7. MarcoP

MarcoP Ivar Aasen Jr.

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Slipp de løs, de er snart voksne. La de ta toget fra Newark til P. Jeg har gjort det flere ganger, og det er meget behagelig. Jeg har også tatt Lufthansaruten, men finner SAS kombinert med tog mye mer behagelig

8. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Den togturen er kos den. Og togstasjonen i Philly er jo en severdighet i seg selv!

C

9. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Tog togturen sist sommer og det er helt uproblematisk

Del denne siden