Hei! Vi er en gjeng som skal reise til Philadelphia i starten av juni. I reisefølget er det 2 tenåringer (18 og 16 år) som må reise til USA senere enn resten av gjengen pga. eksamener. Begge er reisevante og har reist til USA flere ganger i løpet av de siste årene. Men alene har de har vel aldri reist lengre enn til CPH før (med en mellomlanding). Mitt dilemma nå er om jeg skal bestille OSL-EWR med SAS, og så la de ta toget til Philadelphia. Alternativt: OSL-FRA-PHL med SAS/Lufthansa. Tiden for mellomlanding i Frankfurt er 1 time og 50 min. Jeg er bare redd de skal rote seg vekk. Kan jeg være rimelig sikker på at de slipper å bytte terminal på ruten via Frankfurt? Det ser ut som om både SAS og Lufthansa bruker terminal 1 i Frankfurt. Flyturen går i economy uansett hvilken rute vi velger, da det ikke er andre billetter å få tak i. Er det noen forskjell i opplevelsen SAS kontra Lufthansa i economy? Tusen takk for alle tips
Transfer på FRA går som regel greit. Det er bra med skilting overalt, men det er ofte lange avstander å gå. Vil påstå at det er mer stress å finne fram til tog på EWR enn det er å skifte fly på FRA, så om du velger å fly de direkte, dra til EWR å for å hente dem. Flyr de SAS/Lufthansa så er du 100% sikker på at de ikke må bytte terminal. I økonomi hos Lufthansa er alt gratis, mens det er litt mer begrensninger hos SAS. Ellers er de relativt like.
SAS economy liker jeg svært lite, og jeg flyr 90% economy rundt om i verden. Gratis brus/vann/øl er et must på langdistanse, men dessverre gir SAS kun en enhet gratis ved måltid. Anbefaler Lufthansa på det sterkeste når det gjelder ECO i begge.
For å si det sånn. Toget ville jeg unngått. Og hvert fall buss. Jeg har tatt kollektivt mellom NYC og phl.. det ble med den ene gangen Transfer på fra er veldig greit. Godt skiltet og masse folk å spørre
Tusen takk for alle tips! Men hvordan er det med tid? 1 time og 50 min. for mellomlanding i Frankfurt bør holde?
Slipp de løs, de er snart voksne. La de ta toget fra Newark til P. Jeg har gjort det flere ganger, og det er meget behagelig. Jeg har også tatt Lufthansaruten, men finner SAS kombinert med tog mye mer behagelig