Tirsdag morgen..

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 08. okt 2019.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra en kald og våt hovedstad.
    Så vidt over frysepunktet, og litt regn i luften, det er definitivt høst!

Deilig å sjekke værmeldingen for Barcelona neste helg, og se at det blir en smak av sommer for en stakket stund.

Slit med helsa, det er litt lenge til helg..

Earl, Eddie47, Arvid1410 and 9 others like this.
  2. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    god morgen fra nordsjøen.
    surt og kaldt og breiflabb overalt, men satser på en god dag og videre jakt på den perfekte CT reisen.....

Earl, Eddie47, Berlioz and 4 others like this.
  3. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. Da var CT nr 2 i boks for i år. Kjenner at det burde vært noe mer å strekke seg etter. Blir på en måte litt for enkelt bare å tjene poeng.
    Oktober er en god fly måned. Neste tur er mindre enn 2 uker unna... og selveste "sjefsturen" er om drøye 3 uker. Tenker det passer godt med litt sol og varme da

Earl, Eddie47, holmen and 6 others like this.
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske. Vi må også vente til det iherdige lavtrykket har passert. Definitivt høst heromkring. "Stylterottene" (aka rådyra) har sin faste kveldsrunde og spiser nedfallsepler i hagen (Jada man har allerede et par kasser i hus, og har fått omgjort 60 kg epler til 48 fl saft). I dag beinet det jammen en elg over veien på vei til jobb. Neppe en sensasjon andre steder i landet, men heromkring (Sørlandskysten) har det vært lite elg de siste 20 ish årene. Det nærmer seg helgetur til BGO (Der blir det høy handyman-faktor: Montering av dusjkabinett og boring og "Trollkraftsprenging" av fjell). Litt avhengig av Trillians helse, blir det muligens feiring av 50 års jubileum for "Hulen" (Jada, ArthurDent er seff gammel hulepamp:cool:). Ha en fortreffelig tirsdag!

Earl, Eddie47, holmen and 10 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

Etter 1 ukes fri fra IF(ufornuftig), har det hoppet seg opp endel å tråder å lese seg opp på igjen, og ikke minst jobben...

Nedtelling HKG 24 dager ish:)

Velbrukte kroner på dobbelt kampanjen, har lønt seg, det nye badet kommer seg...

EB binga gror, på tide å snart begynne å tappe den. Sikter da på vinterferien 2020 og mulig tur med samtlige i husholdningen mot USA. Time will show.

God tur i luften som på bakken

Earl, Eddie47, holmen and 9 others like this.
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Tirsdag og flydag!

Skal fly OSL-AMS-VIE med KLM til Microsoft Directions idag. Eco+ (hvis en kan kalle det det) er booket og rad 5/4 er valgt. Jobben betaler ikke C ...

16 dager til EGO-trippen =)

Ha en fin dag, alle sammen!

Earl, drsyk, Eddie47 and 7 others like this.
  7. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra bollebua på TRD. 3/4 full og noen er glad i å prate usedvanlig høyt på telefonen. Tar en kaffe med ut. Flott vær, men gir seg vel når det nærmer seg hovedstaden.
    Ha en super dag i luften og til lands:)

Earl, drsyk, Eddie47 and 6 others like this.
  8. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra regnbyen Oslo. Mens andre har rundet CT nummer 2 har jeg iallfall fått på plass CT nummer 1, og det blir nok med det.

Også bestilt TRF-BGO-TRF i juleferien istedenfor reise rett fra OSL.... Ifølge fruen må en visst vise seg hos svigerfamilien i ny og ne o_O Heldigvis ikke noe beinknusende E2 å spore.

9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Neste flytur er like om hjørnet. Berre to månader att :)

Godt å vere attende på kontoret etter ein dag heime med arvingen. På tide å fylle på kaffikoppen før neste møte. Ha ein fin dag alle, fly forsiktig, og oppfør dykk pent!

Earl, drsyk, ArthurDent and 7 others like this.
  10. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,651
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nordens Paris som nå har 0°C og utenfor vinduet ser det ut til å være klar blå himmel.
    Idag skjer det ikke så mye spennende her i nord og jeg skal heller ikke ut å fly før 1. November (Da til Jevnaker)
    Så i mellomtiden får man bare ønske alle dere en riktig god tirsdag uansett hvor hen i verden dere befinner dere

Earl, drsyk, ArthurDent and 6 others like this.
  11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    Goodday fra Grenland. Siste dag på jobb før langfri i 13 dager. Skal til tigerstaden på Chat Noir med venner til lørdag. Overnatter på Thon hotel Cecil, så får vi se om Black statusen kan gi meg oppgradering fra biz rom til suite?

12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,630
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua på OSL. Det er frokosttid.

image.jpg

Ca 22 timer etter hjemkomst fra Balituren er det på tide å reise litt igjen. SK til MUC og LH videre til DBV. Ofret 2500 «HON-poeng» for å slippe fakir-flighten til FRA. Vet ikke om det blir verdt det, vært våken siden 03:00 og fikk sete 1E til MUC.

Rakk heldigvis dekkskift på begge bilene i går:D

Last edited: 08. okt 2019
    Earl, drsyk, Eddie47 and 8 others like this.
  13. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK864/15D. Jeg kan nå annonsere at vintersesongen offisielt har startet og vi står nå i de-icing kø på OSL.

Earl, drsyk, Eddie47 and 8 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra regnfullt, gråtrist FBU

Akkurast slengt inn upgrade offer med points på en jobbtur OSL-ARN-OSL neste uke. Er det noen som kan forklare meg hva eventuelle rasjonelle grunner til å gjøre det er?

Eneste jeg kan tenke meg, gitt at jeg alt er EBG er at jeg svir av litt poeng opptjent med jobben på en jobbreise, altså en slags "hvitvasking" av poeng ifht skattereglene, og at jeg får meg en gratis drikke og litt snack. Noe annet som gir grunn til å flekke opp poeng for å sitte litt lenger frem i flyet/ what am I missing?

Earl, drsyk, Eddie47 and 5 others like this.
  15. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Buskerud. Snø, sludd og venting for dekkskift. I say no more!
    Lenge til våren?

Earl, drsyk, Eddie47 and 4 others like this.
  16. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra hjemmekontoret på Ski. Startet dagen med styrketrening og en lang kald dusj. Konsentrasjonen er på topp.
    Nå er Whey proteinshake konsumert og hjemmebrygget kaffe står klar.
    Kun to Skype-møter står på kalenderen idag.

Har planer om å ta en MR sent i November, men må vente til lønna kommer inn før jeg bestiller.

Earl, drsyk, Eddie47 and 3 others like this.
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,065
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å bestille Premiumkort og gå for CT nr 3 som flere av oss har gjort.

Eddie47 and holmen like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,065
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste rasjonelle grunnen slik jeg ser det er for de som mangler litt poeng for å få en status. Men den fordelen fjernes jo snart.

Eddie47 and Sonictravel like this.
  19. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort noe liknende, dvs. betalt en jobbreise med poeng. (Jeg har riktignok FP status, så jeg fikk sitte foran gardina uansett), men hovedmotivet var å sørge å "bruke opp" bonuspoeng opptjent gjennom jobben.

Sonictravel liker dette
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra The Sunshine State ...
    Det med Sunshine er vel ikke alltid rett .. det er kjølig (26) og vått ute og foreløpig er det mørkt!
    9 timer til neste flytur ...

At @drsyk teller ned til HKG er vel litt prematurt ... mye skal skje før den tid ....

Earl, haifinn, drsyk and 1 other person like this.

Del denne siden