Morgen fra OSL, ein last minute tur til ABZ blei bråbestemt i går. Bråslutt på påskeferie. Så var bare få booka fly, og komme seg til OSL for å vertfall få nokon timer søvn. Ha ein fly eller fly(fri) dag og velkommen tilbake til hverdagen.
God morgen fra Riviére du Rempart. Solen skinner og greinene beveger seg litt. Holder oss litt på skyggesiden som en forsiktig begynnelse på oppholdet. Stranden er uansett ganske nær. AMS- NBO og NBO-MRU med KQ gikk greit, med hyggelige crew. God seng uten plagsom fotbrønn på langstrekket, og ble imponert av full varm frokost i Embraer 190 på siste biten. Ble litt engstelig et par øyeblikk ved ankomst MRU. Etter passkontrollen var det helsekontroll. Var det noe vi ikke hadde fått med oss? Skulle vi bli sendt hjem igjen? Neida. Det magiske ordet " norsk" virket her også. Pluss at Nairobi kun var i transitt. Håper alle får en like fin dag som oss!
God ettermiddag fra Expo 2025 i Osaka. Funnet et rolig område for å hydrere litt. Mye folk her, mest japanere. Var ikke så ille med 25min kø for å komme inn ved ankomst presis på booket tid 10:00, lengre køer inne på området for å komme inn på enkelte pavilionger. Kan bare anbefale paraply for de som skal hit i regn eller når solen står høyere. Meldt regn i morgen, men da skal jeg en innenrikstur med ANA. Håper dere andre får en køfri dag
God morgen fra frokostbordet i nordvest hvor det straks er tid for å komme seg til kontoret. Endelig hverdag igjen. T-8 til neste flytur Flash salget til Hotels.com ble bra utnyttet i går da jeg fikk booket en del til høstens og neste års turer. Jeg tok selvsagt på meg å booke rom til de andre i reisefølget også
God morgen fra et kontor i hovedstaden! Ble truffet av hverdagen i dag, med gråvær på vei til jobb og en ikke-fungerende kaffemaskin når man kom frem. Ok, på rangeringen av kriser kommer dette rimelig langt nede, jeg ser den. Så fokuset rettes istedet mot at det går mot helg, og neste uke blir det til og med noen (korte) flyturer med Herr Dr Luft Hansen. Ha en flott dag!
God tirsdag fra Oslo, dagen føles umiskjennelig som en mandag så kanskje dette er hvordan jetlag føles om en har tatt en hel rundtur? uansett ha en fin dag og uke!
Heisann mandag! (eller tirsdag da..) Litt hardt å stå opp i dag, men kom meg uansett på treningsrommet som for anledningen var helt tomt. Veldig behagelig å ikke måtte dele rommet med andre. Det regner, og det skal det kanskje (forhåpentligvis) holde opp med før jeg skal på fotballkamp(!) etter jobb. (Nei, jeg har ikke falt og slått hodet i påsken, det er nevøen som skal spille kamp) Snart helg?
God formiddag fra Østfold. En soft landing med hjemmekontor pga planleggingsdag. Resulterte i et tidlig besøk hos Meny for storhandel og utnyttelse av 10% kampanjen. En fin fin fangst denne gangen også. Er regn, men skal visst gi seg. Da må jeg vel får gjort noe i hagen. Utover ønsker deg dere en god tirsdag. Husk kun 3 dager til fredag.
God formiddag fra Cathay på LHR T3. En dusj og litt mat før siste leg hjem … Litt plainspotting blir det også.
God formiddag fra BA F loungen på T5. Heathrow har laget et system, visstnok et prøveprosjekt som startet for 3 mnd siden, med at ved ankomst visse flighter til T3, min fra USA, så blir man sluppet rett inn i terminalen, altså uten transfer security. Og så er det buss til de de andre terminalene uten ny security der. Jeg som hadde gledet meg til transfer security på T5. Der kom det en A380 utenfor vinduet. Charleston er både militær (C-17), sivil og Boeing bygger 787 der. Når man kommer kjørende til flyplassen kommer man forbi Boeing hvor det står mange delvis ferdigmalte 787 til ymse selskap. Vi tok av sånn at vi kom over fabrikkens Drømmer stadig om å få fløyet fra LCY.
Ikke sikker på om jeg skjønte deg riktig, men denne var ny for meg! Du ankom T3 fra Norge? Og fikk gjort transfer over til T5 uten ny security scan? I så fall en stor forbedring som også sparer en god del tid. Du gledet deg vel ikke sååååå mye til T5 sec Hvordan valgte de ut hvem som fikk gjøre direkte transfer og ikke? Bussene går jo fra der de går, men de har kanskje en enkel tilgang til en buss som slipper deg av på innsiden av T5 sec hvis du oppfyller visse kriterier?
Kom fra Dallas. Ble sluppet rett inn i terminalen (ytterst på en finger). Så går man til gate 24 hvor de har et separat busstransfersystem som er på innsiden av siklerhetskontrollene hvor man på T5 ikke blir sluppet av på det vanlige stedet, men egen dør rett inn i terminalen hvor det bare er å ta heisen/rulletrappen opp loungen.
God kveld fra København. Vi står nå i kø for å forlate kjøpesenteret CPH og vende nesen nordover mot Oslo Som vanlig hadde Frankfurt fake-boarding av SAS 10 minutter før boardingtiden, men jeg lot meg ikke lure selv om de maste flere ganger på høytalerene. Jeg kom presis til oppgitt boardingtid 19:55 og ikke et minutt tidligere. Deretter måtte jeg vente i bare 2-3 minutter før de åpnet dørene for trappa ned til bussen. Forøvrig er SAS en tragedie på Frankfurt nå. Skranke åpnet 2 timer før avgang. Jeg var der 2.5 time før avgang og siden automatene ikke likte meg måtte jeg pent vente.