Tirsdag, og nå går det endelig opp for meg at jeg praktisk talt kan reise som normalt i vinter :)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 28. sept 2021.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Tirsdag i stua og jeg kikker på planer om hva jeg skal gjøre i Mexico de tre mnd jeg er i det området og i den forbindelse så ser jeg at UDI fjerner det globale reiserådet fra nå på Fredag den 1 oktober, og med det så går ting tilbake til en relativ normal igjen. På en måte så følger jeg at pandemien er over for min del, og fremtiden ser lys ut for oss her inne på forumet att en dag :D
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 8 others like this.
  2. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,384
    Likes mottatt:
    12,100
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen sørfra. Tidlig på stranda i dag. Tyske håndklemafian har allerede tinga 70 % av de gjeveste solsengene. Ut med håndkle, avgårde til frokost og whatever..
    Schweinepelzen ass
    Vel, vel ligger ikke i trengsel altså.
    Ha en nygrillet tirsdag
    16328022748933706318747367063732.jpg
     
    Calling, Earl, tobeornot999 and 17 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,163
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landet!
    Her har det regnet godt i hele natt, og hunden er avventende med å gå ut for å lufte seg. Forhåpentligvis kan regnet fylle noen vannmagasiner, men det monner vel ikke på en stund.

    Høsten er iallfall kommet, og ønsket om en reise til varmere steder kommer krypende. Det løser jeg med å dra til Island i neste uke. o_O:rolleyes:

    Ha en deilig tirsdag!
     
  4. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    er det innafor å flytte unna et par håndklær for å få seg en solseng hvis de står ubrukte i timesvis? Jeg har mange ganger irritert meg over solsenger som blir okkupert ut dagen «for sikkerhets skyld», men høflighet har gjort at jeg ikke har tatt meg til rette
     
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,422
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden!

    Her rakk himmelen heldigvis å tømme seg før avgang hjemmefra, så paraplyen forble ubrukt. Håper på samme flaks resten av uken...

    Sånn før man setter i gang med dagens dont ble det tid til en impulsiv Berlin-booking på morgenkvisten. Må bruke opp både EB-poeng og feriedager, og siden Schweinepelzene tydeligvis er langt sørpå er det mindre kamp om sengene i Berlin (gode hotellpriser).
    Stusset igjen over at det ikke var mulig å velge sete ved bookingen. Dvs: det funket hvis jeg valgte Go, men i Plus var det ikke mulig. Takk og lov for den Classic-løsningen!

    Ha en flott dag, om du har fritt setevalg eller om det er kamp om setene!
     
    Last edited: 28. sept 2021
    Calling, Earl, tobeornot999 and 12 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hverdagen. Ukestart i går kom med mange tanker om hvorvidt man skal ta en MR et eller annet sted. Når en uskyldig tur OSL-TRD kan hoste opp 4k statuspoeng og man dermed kan få EBG på 12 rundturer der, eller en t/r vestkysten i USA gir et gross K poeng så skjønner man at noe er feil.

    Usikker på hva jeg syns, selv om mange mener det ikke betyr noe. Vi får se i året som kommer, hvor fullt det blir på gullstua i de respektive hovedsteder.

    Forøvrig er det T - 3 til vi får nye reiseråd, og enda flere beslutninger må tas. Tsk, tsk, alle disse beslutningene.
     
    Calling, Earl, Sunnfjordingen and 9 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken

    Nå må en finne seg en MR :) Spørs hvor en skal ta turen.

    T-2 Sumo+bobler?
    T-3 Sawan med bobler
    T-4 NCC

    Neste fly tur over 1 mnd til.

    Økende antall Covid smittede, må være helgens artigheter. Mye restriksjoner er forlatt, men munnbind, hansker og avstand blir fortsatt praktisert på kontoret i den grad det er mulig.

    Ha en super dag idag.
     
  8. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen. Kraftig regn i natt, men nå lysner det.
    Fingeren roterer nær bestillingsknappen, 4 ggr poeng ville hjelpe eks-forloveden til et nytt gullår. Men så er det de lokale reglene da. Bor man i Viken er det p.t. f.eks karantene inn i Tyskland, uansett hvor nedsprøytet man er. Nok et bevis på uheldig effekt av en uønsket sammenslåing. Trygve, redd oss!

    Ha en fin og (u)oversiktlig dag!
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,163
    Bonuspoeng:
    293
    Mindre god morgen fra en annerledes type hotell. Dekkhotellet.

    Punktert på vei til jobb, men fikk stoppet og fylt litt ekstra mye luft, og kom meg til dekkhotellet uten å ødelegge felgen. Skulle bytte til vinterdekk neste uke, så de foreslo å bare gjøre det med en gang, og så fikse sommerdekket i løpet av vinteren. Hell i uhell!

    Så da sitter jeg og "jobber" mens jeg venter. :cool:
     
    Calling, Earl, tobeornot999 and 12 others like this.
  10. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,422
    Bonuspoeng:
    183
    Earl, EndreD, oddA and 3 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret og et fysisk møte... folk legger fortere merke til at jeg sitter og driver med noe annet (som IF nå ;)) enn å følge med når man sammenligner det med videomøter. Kaffen er også dårligere her. Jaja, glad for at ting er normal igjen. Var på restaurant og bar i går, ingen avstand, ingen minnbind, alt var som før med det lille unntaket at man kan velge å bestille via QR kode eller ved en servitør. Synes QR-bestillinger er helt topp!
    Nå er det bare å vente på at resten av verden anser covid som over...

    Ha en flott dag!
     
    Calling, Earl, Sunnfjordingen and 9 others like this.
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra sentrumskontoret! Vått i natt, så en kan jo håpe at det skjer noe med strømprisene på litt sikt?

    Mindre møtes, men dessto mer å ta igjen av ad hoc oppgaver...

    Ha en god tirsdag, bare tre dager til helg.
     
    Calling, Earl, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,743
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en tirsdag morgen!
    Vakkert høstvær .. ut på tur
    Håpet er å få til en tur som plutselig kan gi diamant i 2023 ..
    En tur til vestkysten av USA gir 75000 EB poeng i Plus ..
    87B5F6B8-E278-41F5-8BA7-DAE47D490CE0.jpeg
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 11 others like this.
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,204
    Likes mottatt:
    5,032
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må innrømme at jeg har fjernet noen et par ganger. Gøy å se hvor lange i maska de blir når de kommer tilbake etter x antall timer :D
     
    tobeornot999, Elmo, Eddie47 and 8 others like this.
  15. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker, og ser gjerne at noen tar en praktisk øvelse her. Langt nede i teksten står det noe om "For areas of variant of concern", og mistenker at Delta-varianten som dominerer her er en slik "concern". Da kan karantene ikke forkortes, og i min tolking dermed ikke elimineres. Men kanskje er jeg bare selv en "variant of concern" :)
     
    Eddie47 and oddA like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,348
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen til de punkterte. Alle de som aldri fikk solt seg, De som har oppdaget at Mexico tar i mot turister i dag. Og de som er krenket av statens voldelige overgrep. Det er harde liv vil lever på forum.

    Selv skal jeg føle meg forurettet og krenket av at pysjamasen jeg fikk hos SQ har krympet i vask. Dagens før jobb oppgave sammen med litt Duolingo er å sortere og kaste div småting fra gamle flyvninger. Og plukke ut det som faktisk kan brukes fra toalettbaggene jeg har alt for mange av. En av de medreisende elsker tubesokker. Så det er en som blir glad.
     
    Calling, Earl, Eddie47 and 9 others like this.
  17. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,967
    Bonuspoeng:
    93
    Goood morgen!
    Fikk flybiletter til Japan i løpet av natten, så nå er turen"spikra.
    Ikke bare har vi mulighet til Sakura season, men vi rekker også Grand sumo tournament Osaka. Kombinert med noen spinnville hotell tilbud så begynner dette bli en bra tur allerede 6 måneder før avreise!
     
    Calling, Earl, Eddie47 and 11 others like this.
  18. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,422
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, Delta er ingen slik variant lengre. Jf dokumentet over høyrisikoland/variantland, oppdatert 24.sept.:
    upload_2021-9-28_10-0-15.png

    Går du inn på innreiseregistreringssiden kommer også Viken kun opp som high-risk. Så bare Vikenfolket ikke utvikler sin egen variant of concern, er det enn så lenge fri innreise når man har sertifikatet i orden.;)
     
    Earl, EndreD, Berlioz and 1 other person like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    T-3 Toronto
    Det meste nå (som ikke er jobb og fotball) handler om å sjekke at jeg er 100% klar med alt som skal til for å komme inn i Canada. Har sikkert brukt mer tid på "planleggingen" enn jeg kommer til å bruke på selve turen. Men for meg er det halve morroa =)

    Kjøpte billetter til CN Tower i går så da blir det iallfall en tur dit mens jeg er i byen.
     
    Calling, Earl, tobeornot999 and 10 others like this.
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Roma. Her er det fremdeles sommer klima. Har besøkt den evige stad en god del ganger og syntes alltid det er en fasinerende by og besøke dersom en liker historie. Sikkert mange på forumet som har besøkt Peterskirken i Vatikanet. Normalt er det jo ganske heftig kø her men under dagens omstendigheter var køen over på en time. Flott utsikt fra toppen av kuppelen. Nå skal det spises lunsj på Hotell St regis og så blir det forhåpentligvis noen fine dager med god service fra Norwegian Cruiseline. Har reist en del på cruise men har aldri opplevd å få så mange info e-poster før en sjekker inn. Den beste nyheten var at skipet seiler med kun 50 prosent belegg (bør være god plass). Fin dag til alle reiseglade på forumet :)

    A7B91876-0B08-4DCA-95AE-3A389269F61A.jpeg E52DF1E8-77D9-4041-8FFC-24217FFA7605.jpeg FED3D0E8-3402-4CCC-BAC1-3F8ADC2EB743.jpeg
     
    Calling, Earl, watchaddicted and 14 others like this.

Del denne siden