Skodden på plass i de "høyeriliggende" strøk i Trøndelag, avdeling nord. Våknet av kanselleringsmelding fra Singapore Airlines i F itikket inn i går. Tallin kunne ikke booke leg for leg lenger og fant bare økonomi påstå hun. Dette skulle være jomfruturen i F, men vi får håpe flygudene er mildere fremover og at mulighetene åpner seg igjen hos Tallin. Utsiktene her melder sol og varme, så det legger ikke en demper for dette. I tillegg fant jeg et bilde hjemmefra hos mine foreldre som minner om en tid da fly, boarding og check-in var mye mer "avslappet". Ha en fortreffelig tirsdag hvor enn dere er i landet!
God morgen fra Viken. Fortsatt sol, sommer og strandet i Skandinavia(- Sverige). Livet går videre, der man stadig vekk drømmer seg vekk til litt Thai Airways og en fantastisk tur i drømme verden, TG F A380, for en drøm, for en reise, for en opplevelse det var, det er vel lov å si at en savner dette? Bli møtt med vennlig blikk, bukke og neie, Dompa, snacks, høre fasten seat belt, taxe ut på tarmac, i dronningen A380, en svak vibrasjon og en fløyels myk motor durr...Full av forventninger, sommer fugler i magen, på vei mot BKK. Tenker litt på middags alternativene, skåle med sin bedre halvdel, mens en har en lavliggende avslappet sete innstilling, bestiller mer Dompa... Covid 19 forsvinn!!! Ha en super dag videre.
Tirsdag. Ubrukelig dag mellom etter-helgen og lillelørdag hvor man ser frem mot helgen. 15 dager til ferie er jo noe å se frem til. Ingenting planlagt, så får bruke lunsjpausen på det. Ha det godt!
God tirsdag morgen. Startet dagen bra med morgenbading på Sørenga -men det ble dårligere når jeg forsøkte å få hjelp av SAS til å booke om en billett. Ingen respons på telefon i går etter en time med venting, så forsøkte med chat fra hjemmekontoret - etter en times ventetid fikk jeg beskjed om å skrive problemet på nytt, og rett etterpå fikk jeg beskjed om at chatten var avsluttet grunnet inaktivitet. God s, så nå er jeg nr. 122 i køen for forsøk nummer 2.
Nå skal det bli artig: A380 > B747 anytime anyplace and anywhere... Fløy begge på turen hjem fra Japan. Å sitte i nesen på "dronningen" følte ikke like majestetisk som "kongen" A380... B747 har hatt sine glans dager, men A380 har revolusjonert flyverden da den kom, (det kan tenkes jeg fløy en gammal "kjerring" og ikke en dronning, men 3 F legs med A380 var konklusjonene den samme.
God morgon frå Bergen. Forrige gong eg var her øydela det voldsomme solskinnet for produktiviteten på jobb. No er det forferdelig varmt. Det kan ikkje vere lett å vere bergensar som må plagast med slikt dag ut og dag inn. Snart skal folket sta og bade. Det vert kjekt. Drog inn heile 400 EB på Egon i går. Maten var overraskande god. Ølet var som alltid godt
God formiddag fra kontoret! Tikket akkurat inn en mail fra ViaTrumf, med økt bonus på bl.a. Expedia. Så i dag skal det bookes litt hoteller for det neste året, med Amex så de 15k ekstrapoengene også blir sikret. Fint med slike aktiviteter på en kjedelig tirsdag. Snart helg?
Handler om estetikk. Det er litt som alle som kjøper Tesla, en bil som ser ut som en gokart med ipad inni. Nytt design er ikke alltid bedre
Godt det var dine ord A380 er ikke Tesla, kan overhode ikke sammenlignes. A380 er et gjennomført vel konstruert flyvende objekt, der de har tatt hensyn til lydbilde, vibrasjoner og støy, sanitære forhold og small talk område, slik det skal være i de eleverte klasser, når det direkte sammenlignes med konkurrenten, blir det alltid A380>B747
Det handler om smak, og den er som kjent som baken. De som ikke har råd til Tesla er ofte de som er mest negative..
Tirsdag... Tok ut en feriedag for å kunne være på tilhørerbenken i Teknisk Utvalg når dispensasjonssøknaden min var oppe til behandling igjen. Administrasjonen leverte som sist en negativ innstilling, men denne var bedre enn den de leverte sist mnd. Et omforent politisk utvalg valgte å bevilge dispensasjon fra både jordloven og pbl. så nå er jeg hvertfall et steg nærmere å få bygge drømmehuset på bygdas 'beste' tomt.. Saken må vel innom fylkesmannen også, men håper at de i Viken ikke gidder og avvise saken min.
Du får ganske mange flyturer for prisen av en Tesla, da! Ikke at det betyr så mye i disse dager... nå er det blitt 5 måneder siden siste flytur og ingen i sikte... Det er nesten så en skulle skrevet litt reisebrev, men det blir for vemodig
Fordelen er at når dette er over så slipper du å ta feil, ettersom både 747 og a380 sendes til flykirkegården før vi er igang igjen Hoi. Kjøp heller en skikkelig bil som ikke ser ut som om den hører hjemme i Andeby, så kan du heller komme tilbake med slike sleivspark.
God formiddag fra Grorud. Her har noen stjålet sola og plassert en haug med skyer på himmelen istedenfor. Ikke akseptabelt. Det Otto sa!!! Doktor'n har tydligvis knipsa noen rare piller på morgenkvisten her, og rører skikkelig. Det er bare en Queen of the skies. Rett i skammekroken med doktoren her!!!
Det er sant. Man får også ganske mange flyturer for de aller fleste andre biler på markedet også, så for å maksimere antall flyturer burde man ikke ha bil i det hele tatt. Som sagt, de som ikke har råd til Tesla er ofte mest negative..
God dag fra Porsgrunn. Varmt og skyfritt. Det gledes til morgendagen, da premier league sparkes igang igjen. Det er meldt pubtur for å feire begivenheten. YNWA