Tirsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 05. juli 2022.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    Livet som bonusnisse er hardt ;)
    På vei hjem med Turkish Cancun-Istanbul og Turkish leverer i C. T.o.m tralla får meg et øyeblikk til å glemme Sas;)
    Ha en strålende dag alle IF-ere :)
    20220704_160543.jpg 20220704_160824.jpg

Earl, indahla, haifinn and 16 others like this.
  2. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    93
    20220704_184345.jpg 20220704_184315.jpg God tirsdag! Selv om det fremdeles er mandag og 4th of July på gate B67 på EWR. Vi er klar for SK 908 til Oslo. Crewet ankom flyet i samlet flokk og fikk høylydt applaus fra passasjerene. Det var rett og slett litt rørende...

Last edited: 05. juli 2022
    Earl, Andyfly, haifinn and 20 others like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen med en hilsen fra Bjornpilot på Instagram:
    21919DBC-8280-49ED-B731-50661B75EBAD.png

Earl, haifinn, Arvid1410 and 14 others like this.
  4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig god tirsdag uten SAS for mange av oss. Dagen i dag bringer en tur til Oslo og deretter en tur til Mysen. Ganske straight forward, MEN, ganske hyggelig jobb og syssel egentlig, når alt kommer til alt og noen fantastiske kolleger!

Driver og planlegger overnatting i Pattaya fra 14. til 18. juli. Noen som har tips? Noe nært vannkanten, god standard / gode rom - kanskje Hilton? Har jo GOLD der og ser at rommene er fine! Skal ikke så mange USD til før man får rom på over 60 m2 og bath tub på terassen og slikt er jo behagelig :)

Arvid1410, Berlioz, Upsaker and 10 others like this.
  5. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God tirsdag !

Snart fri, og då venter en tur til Alicante med Widerøe, som ikkje ble bestilt med SAS grunna bedre flytider med tanke på småbarn :rolleyes:

Litt flaks må en ha o_O

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra København C.

Det var merkbart at SAS streiker, flyplasshotellet jeg nettopp sjekket ut fra var plutselig smekkfull og noen til og med sov i resepsjonsområdet.
    Vingefri transport til Hamburg, så videre til Nederland.
    Brettspill er i sekken og jeg gleder meg til å finne ut om vingefri transport kan være et alternativ i fremtiden, de gangene jeg har kjempegod tid riktignok…

Ha en flott dag!

7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Regn i strie straumar ute. Spennande å sjå kva som skjer med SAS. Klarar dei å halde gribbane unda eller går poenga og reiseplanane våre med i dragsuget. Uff uff uff.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden.
    Siste natt på hotell i denne omgang, nå bærer det avgårde på jobb.

Håper SAS overlever, for jeg fikk akkurat booket biz til SFO for å fullføre turen til ICN neste år. Uten SAS, så ryker alt som finnes av turer, og det er en del i appen akkurat nå..

Lurer på hva av tall og lønn og prosenter som er presentert i media og på sosiale medier som faktisk stemmer. Ikke alltid like lett å sortere ut blant påstander om noens lønn, andres lønn, og alt det andre. Det er også interessant å se hva folk i kommentarfeltene bruker som argumenter for/mot pilotene, uten egentlig å ha innsikt i prosessen eller fakta. Men, håper de selv vet hva de gjør..

Snakkes!

9. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,311
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag. Det gikk hardt utover popkornet i går, så i dag er jeg tørst. Planlegger skalldyrfat på Fiskeriet, men usikker på om det blir bang for the buck. Etterpå slukkes tørsten med ukjent antall halvlitere, alt i meget eminent selskap.

Torsdag tar jeg med en gruppe på Feinschmecker. Jeg tar selvsagt regningen og ber dem vippse over.

Ønsker alle en like god, og gjerne bedre, dag.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra biz loungen til Turkish:)
    Ikke det verste stedet ha 4 timer til Turkish skal bringe oss hjem til Oslo;)
    Men når serveres kebaben??
    20220705_105441.jpg
    20220705_102723.jpg
    20220705_103354.jpg
    20220705_105343.jpg

Jorgen44, Arvid1410, Eddie47 and 9 others like this.
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Gammel maskin? Gamle seter ihvertfall, ikke like sleek som de nyere, dog bedre plass til føtter og soving.

12. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Lego- og barnetv-stuen. Ekstra lang skoleferie i Oslo medfører ekstra innsats i Sølvbyen. Foreløpig veldig håndterbart.

Første flytur med pt streikende flyvere er om 20 dager. Er alt over da?

Det ønskes en fin dag for alle!

13. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag. Solen skinner i Oslo, men ikke på SAS eller pilotene. Får håpe de kommer til en enighet. Chapter 11 i USA, det skjer ting, får håpe til det bedre, som andre påpeker, mye av bonusgamet faller med SAS.

Roligere på jobb, det er jo litt behagelig med sommer for å si det på den måten.

Ha en strålende tirsdag.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Dombås. Ikke så fornøyd med Chapter 11, men det gir forhåpentligvis en liten stund til å bruke noen poeng. Så håper jeg det løser seg til slutt. I dag skal jeg flytte meg litt sørover i Gudbrandsdalen.

F7D5E206-4BA2-4822-AC2B-93CC55A7C1F1.jpeg

15. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Costa del Sol!
    Gartneren har holdt på like utenfor rommet i et par timer allerede, hekklipper og gresstrimmer har definitivt ikke elektrisk motor...
    I dag tipper jeg det blir litt gokart med vesla, kanskje litt vinsmaking etterfulgt av en(ish) mojito.
    Tre dager til en runde i Norge med jobbing, fortsatt veldig fornøyd med at jeg booket med TAP.

Ha en fortsatt god dag - ferie eller ikke ferie

Calling, funkenstein, holmen and 7 others like this.
  16. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra turkish 777-300. Etter 3 timer forsinkelse i Istanbul var det rett i søvn. Bakkemannskap er så skandaløst håpløst nå om dagen, men service ombord på denne maskinen til SIN er helt nydelig. Fine kit, god meny og stas med varm klut. Humøret er på topp igjen etter at jeg måtte komme med voksenopplæring på bakkemannskap før avgang at biz går ombord før economy ved boarding! @Maggie: test koften der. Sykt god!
    AEF41AFA-1743-4184-A717-3032DCF6E47C.jpeg

OyvindN, Calling, funkenstein and 8 others like this.
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt ingen kebab men køfte blir servert og det er ingen dårlig erstatning :)
    Noe så enkelt, men godt. Fint vi fisefine også kan kose oss på tur:p
    20220705_111554.jpg

Spielhaug, OyvindN, Calling and 7 others like this.
  18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,972
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke jeg har sett de ha kebab på den loungen, jeg bruker å gå for nystekt pide :)

For øvrig god formiddag fra hjemmekontor, med gråvær utenfor på sunnmøre. Sikret meg noen backup billetter med Cityjet og Norwegian i går for reise i August, håper jeg ikke får bruk for de. T-5 neste tur til IST.

OyvindN, Eddie47 and Maggie like this.
  19. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93

når kom dere inn i loungen? Vi gikk til gate 03

20. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra bortekontoret, hvor det nå snart er F-3!
    Nei, F'en viser ikke til reiseklasse om noen dager, men noe enda bedre: Ferie!

Inntil videre ryddes backlog'en av rusk&rask i oppgavebunken. Man får jammen unna en del når man ikke plages av sjefer og kunder…

Ser forresten et artig forslag fra Tyskland, "Alle passasjerer bør få fast track!"
    https://liveandletsfly.com/priority-airport-security-screening-germany/
    Ligner litt på kravet om at "Alle må tjene mer enn naboen!" (som selv ingen fagforening har krevd, noen gang).

Ha en trivelig tirsdag, forhåpentligvis uten reisekomplikasjoner!

Del denne siden