God morgen fra hovedstaden! I dag skal kona ut og fly, men ikke jeg.. Dårlig gjort. Men, vi er jo stadig nærmere helg! God tirsdag!
God morgon frå bartebyen! Framleis ferie og alt det der. No er det så lenge sidan eg var på slaveriet at eg er usikker på om eg eigentleg har ein jobb eller ikkje. Forhåpentlegvis får eg ein telefon den dagen sjefen oppdagar at han har bruk for meg... Elles kom eg over ein ganske snodig flyplassnyheit frå Grønland (nei, ikkje bydelen i Oslo, men den digre øya i vest). Saka er den at det er planar om å byggje ny flyplass på Grønland og i går reiste Lars Løkke Rasmussen, statsminister i Danmark, til Grønland for å tilby ein avtale om økonomisk støtte, noko ikkje alle der er fornøgde med: Dette har ført til ei oppløysing av regjeringskoalisjonen på Grønland: Trass i dette vart avtalen underskrive i går: Danmark skal bidra med 1,6 milliardar kroner til flyplassbygging. No må begge partar få fleirtal blant dei folkevalde representantane for at avtalen skal gå i orden: Eg anar ikkje korleis eg kom over denne saka, men litt fascinerande er det i alle fall Ha ein mindre konfliktfylt flydag!
God morgen fra Trondheim Formen begynner å komme seg, det hjelper å sykle til jobb... Delvis fint vær her idag, litt skyer pr. nå men det løsner vel. Neste tur blir dagstur til Oslo neste uke , så klarer vel å holde ut. Ha en fortreffelig dag
God morgon frå Valdres utan regn, men kjem om 30 min, og eg er på oppløpsida med gjennomgang av fakturering Ja, ang flyplassar. Lenge siden det har komme nyhende frå den fantastiske utbynga av flyplassen i Berlin, Brandenburg/Brand. Hukser eg hadde ein flygning dit som plutseleg vart endra til Tegel...
God morgen fra Sølvbyen. Soft start idag (dryssregn), skal gå over til mye regn ifølge Yr. Håper det klarner til i ettermiddag når vinterveden kommer, den skal være supertørr ifølge selger. God tirsdag ønskes, våt eller tørr, alle!
God morgon frå Sunnfjord. Arvingen er i dårlig humør etter gårsdagens vaksine, men søv heldigvis no. Kaffi og frukost!
God morgen fra Budapest. Sola skinner og det er godt og varmt allerede. Hilton «by the castle» leverte varene, oppgradert til 80m2 hjørnesuite. Frokost i loungen med OK utsikt; Nyt dagen, fly forsiktig
God dag fra Bergstaden. Foreløpig tørt her også. Dagen skal brukes til pakking og forberedelser. Det blir posisjonering til OSL i dag, før morgendagens tur i LX First til Johannesburg.
Dette bildet fra BA oppsummerer vel været vestpå for tiden: Nå er det riktignok ikke mange ukene jeg har igjen som bergensbeboer, men blir sendt avgårde med et smell værmessig. Fortsatt noen uker til neste flytur, men før det må det pakkes i alt som finnes av flytteesker. Gu kor gørr.
God lunsj. Har kanskje kommet til hektene etter å ha tilbrakt helgen på det som må være Bergens dårligst lydisolerte hotellrom Jommen kom ikke bagasjen hjem etterhvert også! To uker til neste flytur. Tror jeg skal overleve!
Det blir vel eit aldri så lite reisebrev eller ei og anna oppdatering frå LX F, sant? I alle høve: God tur!
God formiddag fra Nordens Paris. Idag blir det SK4433 til Oslo videre derfra venter vel NSB på meg. Etter forrige tur hvor jeg fikk føle på SAS Plus blir det denne gangen tilbake til økonomi klassen.
Alternativet er vel å fly til Torp frå Gardermoen (via Flesland, Værnes eller Kastrup). Lykke til der bak i bussen, det er sikkert ikkje så langt unna Lufthansa sin førsteklasse som mange skal ha det til
Ungdomsbillett med SAS. 599,- til OSL mot 1022,- til TRF Og når man bestilte på Søndag var det enda større forskjeller. Når det til syvende og sist det ikke er jeg som betaler billetten, for man bare nøye seg med et rimeligere alternativ. Reiste fra TRF via BGO til TOS her for litt over 1 uke siden
Takk for det! Joda, litt må det vel bli. Om ikke annet så ihvertfall fra den nye loungen i Zürich. Har ni timer der, så det blir vel tid til en snartur til sentrum også.
Jeg trenger virkerlig litt utblåsning. Jeg og kona er på radisson blu resort i Split, og idag tvang kona meg til å bade. Jeg måtte skjerpe meg... men jeg bader ikke!!! Så vi inngikk et komprimiss og jeg badet. Dette er den værste ferien i mitt liv!!! Nå sitter jeg våt og gretten på stranden, og kommer til å være sur i minst et år.
Det er BÆ ser du vel! Plenty villsau ute på havstrilelandet vøtt. Bildet kan se ut som det er tatt på Selbjørn ( i såfall ser vi sørover mot Fitjar/Bømlo)
Du kan hilse fra en som var forsøkskanin i studietiden. De utviklet en modell for varmetap vha yours truly og noen håndfuller andre forsøkskaniner. Om bading er det en ting å si: vannets frysepunkt er på 20 g C. Ferdig snakka! Hvis det var noe som helst lavere enn det bør oppsiden i kompromisset virkelig være bra