TK og antall ledige billetter på nett vs virkelighet

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 13. febr 2023.

1. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, har erfart at det var 8 ledige billetter i biz på en rute hos TK. Booket først 2, klikket inn og fant at det var 4 ledige, booket 4 og det var plutselig 2 ledige igjen. Noen som har erfaringer med om en SAS person kan se alle 8 med en gang, eller ser du også kun 4 billetter som oss på nett?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,139
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være en form for dynamisk tilgjengelighet, hvor det ligger potensielle billetter i en gitt fare-bucket klare i bakgrunnen (i dette tilfelle bonus fare-bucket/bokstav).

I så fall vil ikke SAS heller se dette før det første billettene er tatt ut, og systemene i bakgrunnen gjør flere seter tilgjengelig etter at de første er tatt. Veldig vanlig for revenue tickets, men nokså uvanlig for bonus-bookbare billetter forresten.

mrt liker dette
  3. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    ok, gir mening. Da har jeg vært heldig og truffet på en slik greie da jeg fikk 7 billetter med TK i biz i sommer til BKK :eek:

4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd tidligere at etter at jeg fikk plukket 4 seter i biz, så slapp TK automatisk 4 seter til. Ordnet dermed en reise for familie på 8 til Vietnam :) Ikke forsøkt samme type booking igjen.

mrt liker dette
  5. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    En vei, eller begge veier?

6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377