To billetter på samme flygning? Lufthansa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av kaiarne, 23. aug 2020.

  1. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal reise enten til Frankfurt eller dra videre til et annet sted via Frankfurt med LH hvis corona gir den muligheten. Tanken min er å bestille to fleksible billetter, en til Frankfurt og en med connection i Frankfurt. Men begge ville hatt samme første og siste flygning. Avbestiller den ene billetten selvfølgelig så snart jeg vet om jeg kan reise videre eller ikke.
    Skaper det trøbbel hvis jeg er booket to ganger på samme flygning?

    Takk for all hjelp.
     
    Last edited: 23. aug 2020
  2. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Generelt sett ser jeg ikke hvordan dette kan være et problem. Det er alltid en sjanse for at flere passasjerer på samme flyvning har identiske navn. På flybilletten til FRA må du uansett ikke legge inn pass-informasjon, så da blir det ganske så umulig å kunne «ta deg» på det. Nå vet jeg ikke om det ligger en blokkering inne om du bestiller samme reise med samme profil (les: reward-/ bonus-nummer), men da er det jo bare å bestille med utlogget profil og legge inn nummer når en av reisene er avbestilt...

    Har ikke gjort det selv, men tillot meg å tenke høyt :)
     
    kaiarne liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Selskapene har systemer som fanger opp dobbeltbookinger. Usikker på den eksakte teknologien, men passasjernavn koblet opp mot e-post, telefonnummer, bonusnummer etc. er vel hete avsløringskandidater.

    Passasjer blir informert om mistenkt dobbeltbooking, samt at den ene billetten følgelig vil bli kansellert.

    Har opplevd dette ved endring av reiseplaner der jeg - kun i en kort periode på noen timer - har hatt doble bestillinger på samme avgang.
     
    kaiarne liker dette
  4. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for god informasjon.
    Da bestiller jeg kun en billett og så endrer/avbestiller jeg når vet hva som skjer.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    2.4. Duplicate Bookings

    Duplicate bookings are more than one booking with the same customer name, same dates and same departure and arrival airports. This applies even if the segments are made in different PNRs, across different reservation systems and/or different booking classes.

    Lufthansa Group airlines do not allow duplicate segments and/or PNRs. The creation of bookings across one or more PNRs and/or reservation systems where it is logically impossible to travel, is not permitted.

    Lufthansa Group airlines use automated tools to detect and warn or cancel duplicate bookings.

    Kilde: FlyerTalk

    Relatert tråd:
    https://insideflyer.no/forums/hoppe-av-fly-underveis-samletråd-no-show-skiplegging
     
    Kristian, kaiarne and Xflipper like this.

Del denne siden