To Gode Naboar (S03 E01): Angkor Wat, Singapore Sling og Swiss First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Travellingalf, 03. okt 2018.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen før Dagen er her og selv om min del av reisen ikke starter før i morra tidlig så har jeg fått æren av å åpne dette reisebrevet som kort fortalt vil inneholde LX F Zürich - Singapore - Zürich, mange timer i diverse lounger og klubber, ett par hoteller, Singapore og Siem Reap/Angkor Wat i Kambodsja. Og joda, vi skal også fly til og fra Zürich, men siden de etappene hovedsakelig leveres av bolaget så blir de mest sannsynlig forbigått i stillhet.
    Men SIN - REP - SIN blir flydd av SilkAir så det kan vel hende det kommer noen ord og bilder fra den kanten.

    Som mange sikkert allerede har fått med seg så skal jeg også denne gangen reise sammen med den svært skriveføre og underholdende @Stuttfeiten og derfor kan jeg også allerede nå love god underholdning og forhåpentligvis masse bilder her etterhvert. Så får jeg heller forsøke å bidra med noe underveis, men som førstereis i førsteklasse så blir jeg vel bare sittende og gape hele veien. Da er det i alle fall enda godt min gode venn er med og kan passe på å skjenke adekvate mengder sjampis ned i gapet underveis.

    @Stuttfeiten er vel snart på vei ut døra for å starte på første etappe, mens jeg altså ikke reiser til Oslo før i morra tidlig. Men, jeg har i alle fall pakka og denne gangen blir det faktisk en innsjekka koffert med på turen også. Vi reiser jo vanligvis så lett som mulig, men denne gangen blir det nok en del gaveshopping i Singapore og da er det like greit å være forberedt på dette.
    Uansett, underveis i pakkinga i dag tidlig ble reiseruten diskutert med min bedre halvdel (ikke @Stuttfeiten der altså) og da ble bl.a. planene våre om å besøke Angkor Wat nevnt. Vår halvgamle og storvokste katt med det misvisende navnet Little Steven fikk nok med seg deler av denne samtalen, men var tydeligvis hellig overbevist om at vi snakket om Angkor Katt. Dette kunne jo ikke han gå glipp av og flyttet dermed sporenstreks opp i kofferten min. Det ser ikke ut som han har tenkt å flytte seg og jeg må derfor be om råd av ekspertisen. Hva sier @Kristian - du har jo lang erfaring med katt som tar seg til rette på de mest utspekulerte måter? Tror du en pakke tørrfisk kan få Little Steven til å forlate kofferten lenge nok til at jeg kan få smekka igjen lokket og dratt igjen glidelåsene?

    IMG_6708.JPG
     
    drsyk, Are, pgaa and 66 others like this.
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Godt tur:) gleder meg til å følge dere.
    PS: enten er det en veldig liten koffert, ellers er det en j..... stor katt ?
     
    Baldrick, Stuttfeiten, CB1 and 5 others like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Ser frem til rapportene.
    Litte Steven ser morsk og bestemt ut, jeg hadde bare lukket kofferten :).
     
    DanH, Rune, Stuttfeiten and 3 others like this.
  4. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Gleder meg til å følge med. Nicy pussy btw.
     
    geddi, Rune, Stuttfeiten and 3 others like this.
  5. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gleder jeg meg til å følge med på.
    Riktig god tur!
    Angkor Wat står også på min liste.
     
  6. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Jeg skulle jo ut på min første CT selv om noen dager, men Trillian (altså min bedre halvdel) har blitt syk, så jeg/vi måtte kansellere. Reisemålet (Palau) fremstår fortsatt som fristende, så vi gjør nok et nytt fremstøt når helsen tillater. Reisebrev fra to IF'ere extraordinaire får bli en foreløpig trøst.
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Disclaimer: Nok ein gong er eg heilt utan ansvar for dette!

    Turen begynte vel med litt "planlegging" i ein badestamp i havgapet på Møre ein gong i sommar. Fru Travellingalf og ungane var vekk til sengs, og vi karane skulle lauge oss før den store kakefesten på terrassen dagen etter.
    Så vi sat der med litt raudt i glaset og konverserte om fly og bil og poeng og slikt mens sola gikk ned og mørkeskodda kom sigande inn frå havet og over fjellet i nordvest. Vi var småkalde på øyrer og naser, men ellers hadde vi det ganske bra.
    LRM_EXPORT_8195531814008_20181003_134305608.jpeg
    Så kjem det frå @Travellingalf (for anledninga utan uniform): "Min gode mann, du veit at Swiss har salg på F frå Oslo og heilt ut i verda?"
    "Jau. Men First Class på betalt billett? Er du rasgalen? Har ikkje vi ein masse poeng på konto til slikt? Skal vi begynne å betale for å reise no, sjølv på salg kostar vel slikt framleis mykje pengar?"
    "Nei nei! Det er to for ein. Då blir det rimelig!"
    "Hmm, eg veit ikkje heilt. Vi har no ein strålande sommar her?"
    "Sjå opp i skaret der. Ser du skoddehelvetet? Trur du det blir noko betre utover høsten? Winter is coming! Det kan vere siste sjans?"
    "Jau, OK, du har rett, vi reiser på tur. Men kvar?"
    "Ein tur for å sjå Angkor Wat?"

    Tre dagar etter var turen booka.

    No er 100 ventedagar over. Eg startar litt forsiktig i dag med ein tur til Oslo og kanskje litt fly&øl med @RoadKing for å få nyttige tips om korleis ein reiser og oppfører seg på first class med Swiss.

    #kara_frå_sahara, #100_i_reisefeber, #kvar_er_passet_mitt
     
    drsyk, Are, pgaa and 57 others like this.
  8. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Eller begge dele.... :D:eek:
     
    ArthurDent liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er så heldig at jeg har fått knyttet bekjentskap med begge reisende så kan garantere alle på forumet at her blir det verdt å følge med!!!

    God tur til dere begge! :D
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Når andre kattar dreg heim småfuglar, ekorn og mus kjem Little Steven heim med hjortekalvar og fjorårslam. @Travellingalf hadde nok fått problem med vektbegrensinga på handbagasjen med den svarte gaupa i bagen.

    Det nærmar seg avreise, og sidan eg skulle ut med søppelet likevel tok eg ein tur bortom flyplassen og sjekka inn kofferten. :)
     
    drsyk, DanH, Baldrick and 9 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur begge to. Gleder meg til å få være med hele veien og hjem igjen.
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Pit stop i Bjørgvin. @Eddie47, kor e' du?

    Merkar meg med stigande uro at det ser ut til å vere enklare å finne Ringnes enn Hansa øl på Bergen Int'l. Carlsberg som førstehjelp, og så på cafélounge for ein kanelbolle til trøst.

    #apocalypse_now, #end_of_the_world_as_we_know_it

    @Travellingalf, om du stiller vekkjarklokka og alarmar no så vert eg straks rolegare inni meg.
     
    pgaa, geddi, DanH and 7 others like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    WTF : når ble jeg veteran? Ille nok at alle småripsa på jobb kaller meg gammel gubbe når jeg kjefter:(
     
  15. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh dette reisebrevet gleder jeg meg til å følge! Siem Reap og alle templene i området troner fortsatt øverst på min liste over beste turopplevelser. Planlegger en tur tilbake neste år så satser på gode tips fra herrene på tur :D
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Før i tiden, før puritanerne inntok styre og stell, sto det med store bokstaver på jernbanestasjonen slik at alle som kom med toget så det:

    VELKOMMEN TIL BERGEN, BYEN MED DET BERØMTE HANSA ØLET!

    Dagens tilreisende blir møtt med:

    BERGEN?
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir så bra :D
    Gleder meg stort til å følge dere på tur!
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var fint over Norge i kveld. Så skal NSB ta meg vidare på neste etappe.
    LRM_EXPORT_4222721969951_20181003_191710030.jpeg
    Planes: check!
    Trains: check!
    Automobiles: det ordnar Swiss i morgon tidleg. :)
     
    drsyk, pgaa, DanH and 12 others like this.
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, Little Steven kan jo ha sine behov, men den pelsdotten som vankar i heimen min og heilt sikkert har eit svært-svært eksklusivt pandionkort, lar seg lokke av følgjande:
    – usalta, kvit fisk (både i tartar-format og kokt/omnsbakt)
    – brunost (helst oppriven i småbitar)
    – leverpostei (gjerne grov og omnsbakt, baconpostei til nød)
    – kos (berre i uhorvelege mengder)

    @Travellingalf og @Stuttfeiten: God tur, karar! :)
     
    DanH, Eddie47, Avixlo and 3 others like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Mogleg du vart veteran så fort du byrja å sjå på dei unge damene på jobb som 'smårips'? :p :rolleyes:
     
    Are, kjeeli, DanH and 6 others like this.

Del denne siden