Jeg blr EBD i høst og skal til NYC med damen i desember - jeg vil da gjerne ha oss på samme PNR siden det i alle fall eksisterer en viss sjanse for courtesy upgrade. Ettersom vi for tiden bor i forskjellige byer, hadde det vært greit å fått bestille BGO-NYC for meg og SVG-NYC for henne. Er dette i det hele tatt mulig å få på samme PNR, eller må bookingene være identiske? Alternativet er å booke BGO-NYC-SVG f.eks., sånn at vi begge tar en ekstra leg hver. I er slikt tilfelle må jeg vel ringe SAS for å bestille. Tar de avgift for å booke pr telefon en rute som ikke lar seg booke online? Jeg vet i alle fall flere andre flyselskap kun tar seg betalt for å booke ruteføringer som lar seg bestille online. Takker for svar!
Må man ikke reise SAMMEN for å være på samme PNR? Passenger Name Record. It stores itinerary details for a passenger, or a group of passengers travelling together. Om du er så heldig å få courtesy upgrade, er det ikke rart og urimelig om SAS også skal gi courtesy upgrade til en annen som sitter i helt annet fly også??? Eller har jeg misforstått her?
Tror det blir vanskelig med samme PNR med reise fra BGO og SVG til CPH/OSL/ARN. Regner med de skal ta samme fly på siste leg til NYC all tid SAS ikke flyr til NYC fra BGO eller SVG.
Da har jeg misforstått, beklager... men jeg tror de må dele opp PNR for det, i hvertfall på første delen fr BGO og SVG.
Trodde SAS kunne "linke" flere bestillinger, i det minste legge inn en notis om at den og den PNRen reiser i lag på hele eller deler av en rute? Verdt et forsøk
Ja, var det jeg antok. Tenkte bare det ville vært kjipt om jeg ble oppgradert og hun ikke. Selv om sjansene for det sikkert er ganske små..
Ja, kanskje jeg kan prøve å ringe og høre med dem. Jeg har bare erfaringer med at insideflyer stort sett har vesentlig mer peiling enn førstelinjeagentene til SAS Tenkte derfor det var lurest å sjekke her først.
Det er riktig at SAS (og andre flyselskaper/reisebyråer) kan linke to bestillinger. Men hvordan det vil påvirke en ev. mulighet for CU-oppgradering er jeg usikker på. PlusGrade hadde ikke funket i alle fall.