Singapore/Kuala Lumpur november 2019? (tittel endret fra Tokyo)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Skarven, 19. nov 2018.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Vi er 4 voksne med en del bonus poneg og CT (2) som prøver å finne bonusbiletter til Tokyo helgen uke 42 i 2019. Avriese Haugesund, Stavanger eller Bergen. Avreise torsdag 17. okt og hjemreise 21. okt. Dagene kan nok justeres litt.
    Til nå har jeg søkt på SAS sine sider + denne
    https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
    Har noen tips hvordan finne biletter? Ringe SAS?

    Er litt ny i denne «bonusjakten»
     
    watchaddicted liker dette
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Søk leg for leg, ikke SVG-NRT og deretter ring SAS/Tallin :)

    SVG-CPH
    CPH-SIN
    SIN-NRT eller
    SVG-FRA
    FRA-ICN
    ICN-NRT for å nevne noen.
     
    Skarven liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du tenker SAS biz så skal det mye til å finne 4 billetter til Tokyo. Men det finnes mange alternativer som er like og vel så bra. For eks. Eva, Singapore Airlines (min personlige favoritt), Thai, ANA, Lufthansa (her ville jeg holdt meg unna biz og kun valgt F hvor det er bookingmuligheter stort sett 14 dage før avreise). Siden dere er fire skal du ikke se bort fra at dere kanskje må reise to og to med forskjellige selskaper for å få det til.

    Jeg ville ringt Tallinn og sjekket alternativer. Du kan også bruke denne linken:

    https://www.flysas.com/gb-en/eurobonus/star-alliance-award-trips/

    Ellers er det vel ca. 330 dager før (utenom Lufthansa) eller senere at selskapene slipper billettene slik at dere er ennå litt tidlig ute:)
     
    Skarven liker dette
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at det ofte er 2 ledige seter på bonusreiser. Er det slik at det legges ut to i gangen?
     
  5. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ang. mengde poeng og CT (s) er vi pt. litt short på poeng for business biletter for alle 4. Er det problematisk å oppgradere på et senere tidspunkt dersom det blir aktuelt?
     
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det må være tilgjengelige bonusbilletter i den klassen du er på jakt etter på det tidspunktet du skal endre klasse. Siden billetter booket med poeng er refunderbare er det ikke i utgangspunktet noe problem, men det vil bli sett på som en endring, ikke en oppgradering. Det betyr f.eks. at du må betale endringsgebyr.
     
    Skarven liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-302

    Anbefaler deg virkelig å lese denne tråden bakover, fra side 301. Het står det mye nyttig. Både om ruter som er lovlige, og søkestrategier og muligheter for varsler. Og regler for bruken av CT osv. Antakelig vil du få svar på spørsmål du ikke viste at du hadde:)
     
    Wiolenze, Skarven and RoadKing like this.
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Litt annerledes problem - når legger SAS ut sine billetter (skal fly ren SAS i Eco+ gjennom MC Premium upgrade). Jeg finner ikke billetter som ligger lengre enn 2-3 måneder i fremtiden
     
    Skarven liker dette
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Har fulgt med på CPH-NRT lenge. Før var det alltid bonusbilletter langt frem i tid, men det er det helt slutt på.
    Kjedelig utvikling.
     
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får omtrent daglig travelhacks-varsel på NRT, senest lørdag om 2 ledige seter i Biz 2/11/19 på CPH-NRT. Så tipper ca. 330 dager før stemmer ganske bra.
     
    Skarven liker dette
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Må lære meg dette, jeg er ganske fersk :) Jeg har stort sett kun sett på SAS sine egne sider og blar meg fremover. Det stemmer at det ligger noen ca 330 dager fremover, men de fleste ligger ca 2 mnd.
    Hvor registrer du deg for å å varsler på ledige billetter?
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    https://travelhacks.azurewebsites.net/

    Lykke til! :)
     
    Skarven liker dette
  13. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Med nyheten "point sharing" og bra med bonusbilletter ledige til Malaysia/Singapore i november 2019 er planene endret! Blir nok Tokyo igjen, men kanskje ikke før våren 2020, muligens i en ny SAS 350 maskin :)
    Noen som vet om det skaper problemer med å reise til Singapore og ha retur fra Kuala Lumpur med CT/bonus billetter? Har 2 CT som skal benyttes, må jeg splitte bestillingen i to for å kunne benytte begge på samme reise? Vi er 4 personer...
     
  14. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,527
    Bonuspoeng:
    93
    Open Jaw er ikkje problem med CT. Trur ikkje du kan slå sammen to og få alt på ei booking.
     
    Skarven liker dette
  15. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Genialt! Da er det snart bestilling
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden