Hei, bestilte vanlige billetter for poeng for å beholde gullstatus. BGO - HND HND - BGO retur er kansellert. Ser ut som det er ledig 1 dag etter oppsatt retur, passer dårlig å reise tilbake på en mandag. fått tilbud om refusjon, men får ikke poeng for reisen. må man betale ekstra hvis man skal endre billetten til nærmeste dag? er dyrere dagen etterpå kontra original reisedag? noen som har vært i samme situasjon?
SAS booket om billettene våre kostnadsfritt til de dagene vi ønsket uten kommentar. Vi er fire i biz østover og i pluss vestover. Ombookingen ble ordnet på fem minutter.
Hvis SAS kansellerte så har du krav på helt nye billetter med et annet selskap i star alliance samme dag hvis det er ledig for alle. Eller så må de flytte deg til en annen dag som passer dere best. Jeg vil anbefale deg agent ruletten før du møter en agent som faktisk ordner alt.
Tja, SAS har ikke presisert dette på hjemmesiden sin: https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/forsinkede-kansellerte-flygninger/
Her er det så lenge til turen skal skje at du kun har krav på refusjon. De trenger ikke booke deg om nei...
Det vel ganske klart at de skal ombooke deg? https://www.sas.no/juridisk-info/eu-passasjerrettigheter/
Dersom jeg får sas til å sette meg på flyvningen neste dag, mister jeg da retten til full refusjon? dette er ikke-refunderbare billetter.
Er det ikke noe med at hvis det er mer enn 14 dager til avreise, så trenger de ikke å booke deg om? (Jeg fikk også kansellert to reiser til Tokyo, en i juni og en i juli.) Xxx.
"Du har rett til kompensasjon fra det flyselskapet som er transportoperatør, med mindre du blir informert om kanselleringen: minst to uker før planlagt avreisetid;"
Jeg forstår det som at man har krav på å komme seg til destinasjonen på et rimelig vis, selv om flyet er kansellert i lang tid i forveien. Kompensasjon er en økonomisk godtgjørelse som kommer i tillegg, hvis endringen kommer under 2 uker før avreise. Jeg var såvidt i kontakt med SAS kundeservice angående kansellert fly til Japan, de nevnte selv at det kunne være mulig å booke om til annet flyselskap (men jeg avventer litt for å se an situasjonen).
Forsinkede eller kansellerte flygninger – Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg | SAS Ref. kanselleringer: SAS vil endre billetten din til den første tilgjengelige flygningen med SAS, Star Alliance eller andre partnerflyselskaper under sammenlignbare transportforhold.