Toronto YYZ survival guide. Layover uten hotel.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 01. juni 2023.

?

Har du sovet på YYZ uten å bruke hotell?

  1. Ja

  2. Nei

Results are only viewable after voting.
  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Her er hvordan jeg overlevde en natt på YYZ uten hotell i mai 2023.

    Jeg ankom ca 8pm med Air Canada fra LHR, og skulle fly videre med United neste morgen kl 6:15am.

    Transit finnes ikke på dette kontinentet, så det er fullt immigrasjonsintervju og man må ha eTA (Canadisk ekvivalens av USAs ESTA), selv om man skal fly rett videre og ut av Canada.

    Konsekvensen av at de ikke har transit er også at jeg ble henvist ut på landside, og det var ikke åpent så jeg kunne komme inn igjen, selv om jeg hadde boardingkort hele veien videre med to stopp til i USA.

    Landside på terminal 1 snakket jeg med en sikkerhetsoffiser som tipset meg om meget komfortable liggestoler like ved skrankeområde 15. Jeg hadde med meg en brukbart varm jakke, en sovemaske jeg hadde fått på flyet hit og AirPods med støydemping. Det gikk faktisk overraskende bra å sove noen timer, selv om jeg nok hadde sovet enda bedre med en sånn oppblåsbar nakkepute jeg ser mange har med seg.

    Jeg hadde i tillegg sovet 3-4 timer på flyet hit, så neste morgen (ca kl 4:30am*, eller 10:30 norsk tid) stod jeg opp og gjennomførte emigrasjon fra Canada og immigrasjon til USA før jeg gikk en tur i Maple Leaf lounge for å få meg en varm dusj og en tannpuss, og var fit for flight før flyet mitt gikk kl 0615. Jeg rakk litt frokost også.

    *Beregn en halvtime ekstra dersom du ikke har *A gold-status eller biz-billett.

    /kofferten
     
    Calling, Kalsnes, OyvindN and 13 others like this.
  2. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for denne. Veldig kjekt å vite når man vurderer YYZ for første gang :)
     
    bor_i_en_koffert liker dette

Del denne siden