Torsdags morgen, nattevakta er unnavgjort og jeg har landet en avgjørelse når det gjelder reiseplanlegging. Jeg bestemte meg for å følge @Flyingdutchman sitt råd fra mandag av, hvor det ble anbefalt å sende billetten til Thailand til refusjon. Så får jeg heller se en senere dag etter helga hva jeg sikter inn på når det gjelder reiser til vinteren. Siden det blir vindstille sol med 24 grader i Kristiansand, så blir det å ta båten ut å fiske og bade på en av de øyene ute i sjærgården i stedet for
God morgen fra Kuala Lumpur, her skal det stiftes et nytt bekjentskap. AirAsia skal stå for turen til Bangkok Ha en fin en
God morgen fra Avani+ Mai Khao beach. Etter en siste middag (som alltid er hanwoo) i Korea så gikk turen i går til Phuket med Cathay Pacific. To fine legs i eco på ca. 3t hver med to wide bodies, A350 og A330. CP leverer solid bevertning på såpass korte strekninger, noe som forøvrig er vanlig i Asia. Vedlagt er måltidet mellom ICN-HKG, tilsvarende på HKG-HKT. Fri flyt av drikke. Vi hadde ikke mye tid i HKG, men etter to forsinkelser på vei til Korea, så brant vi inne med 2 LK pass hver så turen gikk til Chase Sapphire lounge. Har ikke mye sammenligningsgrunnlag for LK lounges, men synes denne var bra, med noen varmretter og supper, kaldmat og desserter. I tillegg kunne man bestille via en QR kode fra en a la carte meny. En bar og fin utsikt til tarmac.
God morgen fra solkysten! Tidlig i dag for i dag skal helsevesenet besøkes! Narkosen virker forhåpentligvis i 8 tiden .. Ikke noe alvorlig, men ubehagelig. Håpet er å våkne ut på ettermiddagen, ja ja Det blir en «drømmedag»
God morgen fra Strømstad Spa&Resort. Solen skinner og dette blir en nydelig dag. Ha en fin torsdag alle IF-ere
God morgen fra Setesdal. En fin dag begynner å gjøre seg klar. Det må nok planlegges litt. Et ladestopp før ankomst Sølvbyen. Antagelig på Tesla Seljord. Sølvgarden leverer på mange plan. Brannalarm ved leggetid, falsk sådan. Oppvisning med fele, munnharpe og dans. Tilldekka stakkejente. Venter på alarmavklaring. Setesdøler i full mundur. Tildekka stakkejente. Ha en fin torsdag! Lykke til til han som nå er i narkose.
God morgen fra Heathrow Hilton Garden Inn Behagelig med litt plane spotting fra senga før dagen fortsetter med TG F til Bangkok og videre til tre uker på Bali Godt fornøyd med å ha funnet to billetter på denne ruten. De slipper for det meste bare én.
God morgen fra LH-lounge i T1 på CDG. En meget trist lounge. Så trist at den ikke fortjener å bli tatt bilder av. Hjemreisen er snart over. Etter å ha reist ALA-ICN-TPE-CDG, er det kun CDG-FRA-OSL som gjenstår. Men høydepunkt er at EVA påkoster biz-reisende macaron i forbindelse med OL. Jeg var så frekk og ba om ekstra eske så kona og barna også kan smake.
God torsdag fra Strømmen! Begynner med ferie til helga egentlig, men fant ut at man ville ha litt sol og varme på kroppen. Så da ble det spontanbooking av bonusbilletter til Milano i går med reise i ettermiddag og en fridag ekstra i morgen enn planlagt. Noen som har anbefaling om noe sted utenfor Milano man bør oppleve? Tenkte å leie bil en dag og komme seg ut av byen!
Morn fra stua! Det kryr av folk og det er masse bråk ute så der vil jeg ikke være nå. Stikker av til Zeeland (av typen old Zealand ). Ha en rolig dag!
God morgen fra Senator Lounge, ZRH. Blir vel siste besøk her som Star Gold, men har i alle fall gode minner fra fryseboksen med Mövenpick!
God morgen fra Strandafjellet. Ingen planer idag annet enn å få seg en luftetur. Fikk hyggelig mail fra Lufthansa i natt. Etter catering fadesen forrige uke krediterer de 40.000 miles på kontoen min. Må finne ut hvordan bruke disse mest fornuftig. Vil jo tikke inn enda litt til etter de berømte 6 flygningene som kommer senere. God torsdag.
hei fra Sandefjord. Fin sykkeltur ned hit, og ellers lite planer resten av ferien kun avbrutt av en tur til Sarpsborg på lørdag. 2mnd til neste flytur… Spørs jo hva du liker, men fra Milano (om du bor i sentrum) kan du like gjerne ta tog. Kort vei til Gardasjøen(Desenzano) for eksempel. Anbefaler å skippe Como på denne tiden av året. Hvis det er en fin by med færre turister du vil oppleve slår jeg et slag for Padova.
God ettermiddag frå Sunnfjord. Siste fulle arbeidsdag før ferien, so då er det berre å stå på. Snart på tide å begynne å pakke og. Vi set kursen for BGO i morgon etter lunch og vidare laurdag morgon. Det skal bli kjekt med 2-3 nye land under beltet og sol på skrotten. Og kanskje blir det ein elevert tur i august? Det hadde gjort seg.
Bon dia for di Kralendijk! Kraftig regnvær midt på natten så nå er øya nyvasket, ble også en ny dam anlagt inne i huset ved inngangspartiet, som tydeligvis ikke er designet helt 100% vanntett. Planen for dagen revurdere over kaffekoppen, skulle egentlig på en ekspedisjon for å dykke helt nord på øya. Komboen av kraftig regnvær og dirt road siste 20 minuttene gjør imidlertid at vi tenker det kanskje er best å la veien tørke noen dager så vi ikke setter oss fast i gjørme.
God ettermiddag fra legevakten. Formen blir jo ikke bedre, og i går fikk jeg noe som kan ligne på ørebetennelse. Så nå har vi testet ut det kommunale helsevesenet i Fredrikstad. Kan anbefales! Null kø, og hyggelige folk. 10/10. Solen skinner, men det er ikke kjenpevarmt. Går seg vel til. Ha en fin en!