Torsdag ettermiddag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 13. mars 2025.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,589
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Bangkok.

Er nede i nr to av disse.
    IMG_20250313_121015PXL_20250313_050133984.MP.jpg

Trodde jeg skulle klare å rekke frokosten som varte til kl 10.30. den gang ei.
    Våknet første gang kl 0330, det var litt tidlig. Så våknet jeg av et heidundrende regnvær kl 1040.

Jaja. Torsdag er det uansett, og temperaturen er godt over min komfortsone.

Ha en fin en!

2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,368
    Bonuspoeng:
    183
    Mårnings fra Helsinki, her snør det og har blitt hvitt og fint i gatene, og såpass glatt at jeg flere ganger trodde taxisjåføren som tok meg til hotellet i går kveld kom til å krasje. Inkludert inn i bakenden på en politibil, noe som sikkert ville blitt interessant. Men, til tross for iltre ulinger å pipinger fra bilens mange sensorer gikk det greit.

Senerw i kveld blir det SK hjemover igjen.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,702
    Bonuspoeng:
    183
    Slike moderne biler og taxisjåfører er joker nord. Mange som får «ha blikket på veien»-varselet, men har opplevd to ganger på to turer at sjåføren har fått «ikke bruk gass og brems samtidig»…

Ellers god morgen fra Oslo. Hjemmefrokost og deretter HQ.
    Ha en solid en!

4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,516
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra snøvær i nordvest. I går kveld ble litt jobbreiser booket, både til Oslo og Tromsø. Sistnevnte ble dog utvidet til helgebesøk hvor jeg antar vi må avlegge ølhallen et besøk. Ha en fin en.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,308
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Lillestrøm. I dag blir det en liten flytur opp til Hell International for deretter å kjøre en tur ut til kysten og rive tak, som blir helgens melodi.
    Blir nok hustrig, men det varmer at det nå er T-7 til Bergenseren og Trønderen skal gjøre California.
    Ha en strålende dag.

6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,965
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua!
    Endelig litt luft under vingene igjen. BGO-OSL-KEF. Retur på mandag, KEF-CPH-BGO.
    Ikke spesielt sulten, så jeg gikk for frukt......og endte med noe som var ferdig presset. XENIUS.
    Vel, det har bobler og er sikkert laget på noe frukt, men av en eller annen grunn virker det som produsenten har fått et digert parti appelsinskall billig, og bestemte seg for å bruke det hvite innerskallet i produksjonen.
    Som dere forstår, ikke helt "min kopp te".
    Men ellers ser dagen og utsiktene for helgen fortreffelig ut!
    Skal være handyman hos datteren på Island.
    PXL_20250313_063120561.MP.jpg

7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå gullstoga havregraut til frukost men syns det er dårleg at den ikkje lenger er glutenfri. SK til LPA på jobb snart.
    Flighty appen går litt bananas i dag og påstar flighten skal gå klokka 11 så 09:10 igjen, samt gate changes. Har flighty rett? Er det noko på gang med aircraft change? Eller er det bug i systemet?

8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,018
    Bonuspoeng:
    183
    Hæ..?
    Ingen som har nevnt det er trippeltrumf i dag.
    Jobber med handleliste, greit å fylle på med basis/tørrvarer på sånne dager.

Ellers blir det indretjeneste etterpå- avreise Risør med et vennepar i morra.
    Må ned å teste årets Arendalspils i god tid før sommerferien.

God TTT

9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    16,029
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra DK.

Stranda er klar, men badelivet får fortsatt vente.
    20250312_143256.jpg

Ha en fin torsdag!

10. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,642
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gjemmekontoret i hovedstaden!

Her sitter man og myser mot skjermen, med full motsol utenfra. Burde kanskje tatt på solbriller innendørs, men så kul er man dessverre ikke. Blir særdeles lite reiseaktivitet i dag, til og med trippeltrumfen får utgå denne gangen. Men tur til Thailand, en alternativ TTT, ligger og blinker der fremme, om en drøøøøy uke.

Nyt dagen, med eller uten poengsanking!

Baldrick, ordnetseg, Wiolenze and 9 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,389
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten.. nydelig vær, men kaldt!
    Litt hålkeføre i helsevesenet, men kanskje ikke nok til å stoppe meg fra å reise til solfylte strender i søndre California..
    Noe skal en jo stri med .. som da jeg for 5 år siden satt på Bali og lurte på om når og hvordan jeg skulle komme til Bergen for å sitte i karantene?
    På Bali var det ingen begrensninger.. IMG_8336.jpeg

Baldrick, ordnetseg, Wiolenze and 8 others like this.
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,080
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra et seminar i hovedstaden.

I går booket jeg en spontantur til Bangkok med SAS, men sliter med å få kalenderen til å gå opp så tror jeg må avbestille den i dag. Det kommer til å gjøre vondt med tanke på temperaturen her om dagen.

Det er heldigvis bare tre uker til neste tur til varmere strøk, så får vel håpe jeg overlever.

God TTT, alle.

Baldrick, ordnetseg, Wiolenze and 8 others like this.
  13. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,747
    Bonuspoeng:
    93
    God torsdag fra Paris. Ferden går til RIO og jeg er veldig spent på servicen om bord i Air France på lengre flyvning. Air France loungen syntes jeg var rimelig god med blant annet fine dusjrom.

IMG_0032.jpeg IMG_0030.jpeg

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,509
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå solskinet i Florøida. Verkstaden skal ha vel 80k for å fikse automobilen min, so då vert det nok å kjøpe "ny" bil snart. Bør eg gå for EDB-bil eller god gammaldags diesel? Eg likar ikkje å bruke mykje pengar på ting som synk i verdi, men Elbilar skal visst vere rimelege å drift, seier folk.

phileas, Baldrick, haifinn and 6 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,389
    Bonuspoeng:
    293
    MYE rimeligere i drift, spesielt hvis du har hjemmelader .....
    Spør en som har prøvd med å bytte fra en dieselbil 2011 mod med samme motor som Volvo 1,6 l ..... (og så er det hittil ikke driftsforstyrrelser etter 8 mnd)

Baldrick and Sunnfjordingen like this.
  16. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,329
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra øvre. Var flott på ski i dag også;

IMG_3259.jpeg

17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra nord, håper det ikke er noen som står fast i sikkerhetskontrollen på OSL og mister flyet? Ref. NRK-sak.

Fikk flere eposter fra SAS i går med oppfordring om å sjekke inn håndbagasje, men hadde ingen aktiv eller nylig avbestilt billett? Mer skremmende fikk jeg i dag en schedule change epost med et ref.nr jeg umiddelbart kjente igjen da det er min siste *A-bonusreise, heldigvis var det bare 5 min lengre opphold i VIE.

Har hatt elbil i 6 år / 100000 km nå, hadde gratis service i 3 år, deretter har jeg tatt 2 service á 6000 kr og byttet 12V-batteri en gang selv til 1000 kr. Noe småtteri på garanti. I starten mens jeg pendlet 50km til jobb gikk jeg fra 3000kr/mnd i bensin (mens bensin kostet 13kr), til cirka 500kr/mnd mer i strømregning ;)

18. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,509
    Bonuspoeng:
    183
    Det høyrest bra ut. Berre so synd eg føretrekk å bruke lånebetjeningsevne på eigedom og sparepengar på aksjefond :(

Jaja. Eg står han vel av.

obay liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,308
    Bonuspoeng:
    293
    Herremin for et kaos. Først er det nær sagt som vanlig noe galt med jernbanen. Jeg tenkte i går at jeg skulle ta 15:35 fra Lillestrøm, skulle da være framme ved gate omtrent når boarding startet kl 15:50.

Magefølelsen i morges gjorde at jeg bestemte meg for er tidligere tog, 15:05.

Bra var det, for 13:34 var sirkus tog igang igjen og 15:05 arriverte ikke Lillestrøm før 15:20.

Kom på Gardermoen og så 30 meter kø på utsiden av sikkerhetskontrollen, fasttrack altså. Køen hos de vanlig dødelige skal jeg unngå å nevne. Men vi sitter nå her på flyet og venter på at flere skal komme gjennom. Kudos til SAS for det.

Har aldri brukt 15 min i fasttrack før, spesielt.
    Det ryktedes at årsaken var redusert bemanning pga testing av nye prosesser, ikke særlig smart.

I Vg så jeg at det ble antydet at det var stor pågang for å kjøpe fasttrack, burde kanskje ikke vært lov når kapasiteten er sprengt?

phileas, Baldrick, Eddie47 and 5 others like this.
  20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,762
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Brickell Miami!
    Etter litt frokost og et glass sprudlende her, går nå turen over til South Beach for siste natten der :)
    IMG_9139.jpeg

Upsaker, phileas, Eddie47 and 4 others like this.

Del denne siden