Torsdag fra regnbyen Oslo

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 24. sept 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,791
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ca 25 mbit på 4G her, så det meste er bedre..
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd forskjellige leverandører? Evt utendørs antenne koblet til ruteren?
    For meg, der jeg bor, er det stor forskjell mellom Telia (noen ganger har det vært helt ned i GPRS, brevduer er da kjappere), Telenor (fin fart, rundt 40mbit) og ICE (ungene klager ikke, så det regner jeg med god nok fart :D ). Men heldigvis er det kun unntaksvis jeg trenger god trådløs kapasitet ettersom jeg har en 500/500 fiberlinje.
     
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,384
    Likes mottatt:
    12,110
    Bonuspoeng:
    183
    Det veksler mellom regn og pøsregn her i Porsgrunn. Får gå i kjelleren og pusse veggene som ble helsparklet i går. Kirurgisk munnbind og Sony wh-1000xm3 gjør arbeidet til en lek. Så kan fruen male i helgen, mens jeg er på jobb.
     
    Sonictravel, Eddie47, Earl and 2 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,791
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Har utendørs antenne, og det er ingen andre som leverer "trådløst hjemmebredbånd" her. Har Get/Telia. Men på mobilen har jeg Telenor gjennom jobben, og det er MYE raskere. Så det hadde vært bedre med Telenor.
    Kan sjekke ICE, men de har vel bare vanlig mobilt bredbånd med GB-begrensning?
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Om jeg ikke tar feil så har Telenor en databegrensning på 1 terrabyte på deres topphastighet på 60mbit, som bør holde til det meste. ICE kan man vel velge forskjellige datapakker. men vet ikke om det er sammenheng med hastighet.
    Uansett, så finnes det muligheter. Om du kan få jobben til å betale er det enda bedre selvfølgelig :D
    Kanskje din jobb har en avtale med Telenor som tillater tvilling-SIM som du kan stappe i ruteren?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,791
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Klarer meg egentlig fint med det jeg har. Mest irriterende at det ikke er leveringsplikt på fiber. Får fiber på hytta da. :D
     
    Flyingdutchman liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn er det å flytte på landet ... i utkanten av Tyrifjorden kommer det ikke fiber ..
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten litt før i dag, før det begynte å styrtregne ..
    FEEBE991-7ECE-4A72-BB85-6971E02397BC.jpeg
     
    Sonictravel, Earl and EndreD like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,791
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde kun mobilt bredbånd i Oslo også, så det er ikke så stor forskjell..
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Med mindre flere skal streame 4k samtidig så holder det i massevis. Folk lar seg lure av internetselskapene til å kjøpe avtaler med GB kapasitet. Med få unntak vil folk flest sjelden bevege seg over et behov på 20-30mb. Jeg pleier å si; "Hva skal du med 5 felts motorvei når du sykler og/eller sjappa du handler i har bare en kasse og det er kø?"
    Det de burde være mer fokusert på er latency og stabilitet, men det er ikke noe nettverksleverandørene ønsker for mye fokus på.
     
    holmen liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Fordelen med 5 felts motorvei er at du og 4 kompiser kan sykle ved siden av hverandre, på vei til butikken og kjøpe inn en kasse øl hver. Og betale i hver deres kasse! Priceless.

    Hva hvis du får topp hastighet, lav latency og topp stabilitet? Kinderegg her hjemme, hver dag ...
     
    drsyk and Eddie47 like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Og enda er det 4 felter ledig :)
    Forutsetter at butikken også har kjøpt den motorveien, og det er ikke gitt...
    Joda, du betaler jo for det, men du trenger ikke å betale for noe du aldri bruker. DET er mitt poeng.
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, sykler du 5 stk ved siden hverandre bruker du alle 5 feltene. Fem ganger større throughput,
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Nå kverulerer du bare.
     

Del denne siden