Torsdag, etter noen dager i Katmandu, så bærer det videre til Chitwan for litt safari og det var noen ganske så unike doninger på veien kan en si
God morgen fra hovedstaden Har en reise til Praha i august hvor Sas sin robot endret til hjemreise ARL-PRG-ARL. Ringte inn i går for endring men alle systemene var nede. Må gjøre et nytt forsøk i dag. Rart Sas lar Norwegian ha monopol på Praha som direkterunde. T35 til DC-NYC. Ha en strålende torsdag flotte forum
God morgen, så ble det ikke tur. I morges tikket følgende beskjed inn fra ANA: Canceled due to the current situation between Russia and Ukraine. We apologize for any inconvenience.
God Morgen fra strålende kald morgensol i Norges vakreste by. T-1 og et usedvanlig høyt stressnivå på medreisende, som tilsynelatende ikke har gjort noe annet en å være hjemme i flere år. Skal fundere på luftmadrassen. Har 1D begge veier så det er plass.....
Med litt masing så får du kanskje ANA til å booke deg om til en mer passende dato i høst der forhåpentligvis både den japanske grensa har åpna og konflikten er over?
Hod morgen fra stillevogna til forhenværende NSB, nå Nord. Navneskifte av selskap innebærer ikke at stille-biten av stillevogn nullstilles, noe som to kakledamer ikke hadde forståelse for. Unorsk som jeg er sa jeg ifra etter 5 minutter med non-stop innholdsløs høylytt kakling. Gjorde oppmerksom på at de befinner seg i en stillevogn og nå er de stille Trøndersk landskap of IF nytes best i stillhet! Ser ut som mye kø på E6, så er glad for at jeg ikke rakk bussen i dag. Nybrua på Slupper begynner å ta form, kjekt med nye perspektiver fra toget i dag. Ha en flott dag alle sammen!
Omstendighetene tatt i betraktning så har jeg skamvett til å tenke at det er ikke synd på meg. Har hatt valgets kvaler tidligere denne uka, å reise på en meningsløs 36 timers reise til Tokyo i luksus, mens folk dør i hopetall der jeg flyr over har gjort selv en skruppelløs gammel biker betenkt.
Jeg tror at jeg parkerer hele greia til å begynne med. Så får det bli som det blir med neste tur. Syns situasjonen i verden akkurat nå er hakket for ustabilt.
God torsdag fra Oslo, sympati-like til @RoadKing Her jobbes det hardt frem mot helg og femtiårsdag(er) som alt har blitt utsatt noen ganger pga Covid, og som i en lang tid hang i en tynn tråd pga Omikron, leit at østlige despoter ikke kan holde fred og ro Trodde forøvrig aldri jeg skulle komme i en situasjon hvor man måtte ta stilling til om det å ha "Moscow Mule" på barmenyen på fest var innafor eller ei, synspunkter? Ellers godter jeg med informasjonsformidling fra Oslo kommune og Fornebubanen på morgenkvisten. De har sendt meg et fysisk brev i postkassen hvor de inviterer til informasjonsmøte på teams. For å delta står det svart på hvitt printet på det veldige fysiske arket: "Klikk her for å delta i møtet"
God morgen også fra en solrik riksstad. Dagen starter med last minute meetings uten agenda...kommer det jo som regel mye godt av... Ha en god dag.
God morgen fra Sølvbyen, blank og fin som alltid. Verden motiverer ikke til søk etter artige flyturer for tiden. Kan vi sette på litt pausemusikk? Måtte dagen likevel bli bra!
Tyder på at ANA forbereder seg til at Japan skal slutte seg til sanksjoner og stenge Russland ute fra japansk luftrom: Although ANA flights to/from Europe do not fly over or near Ukraine, the following flights that operate over Russian airspace have been canceled in light of the current situation in Russia and Ukraine. Also, ANA flights operating to/from Europe on/after March 4 will be rerouted to take an alternate flight path. This will result in longer flight times, and there may be changes in departure and arrival times as well as delays. We sincerely apologize for any inconvenience this may cause to our customers. Eneste Europa-flyvning i morgen er NRT-BRU. https://www.ana.co.jp/asw/topinfo/info_e.jsp?infoID=i20220224210255&info_tool_flag=1
God morgen fra solkysten, verdens vakreste by er i ferd med å våkne til en nydelig vårdag .. knall blå himmel og en tindrende stor sol Flygningene for denne mnd er gjennomført tror jeg, men det kommer snart flere T-50 til Kristiania T-79 til Montreal T-98 til Dublin T-186 til Brasil/Argentina Så får tiden vise om det blir mulig å reise internasjonalt fremover.
Jeg tenker at det uansett er lov å være litt deppa over at en egotripp en har gledet seg til lenge er kansellert. Selv om det er fornuftig og verden er som den er. Og det helt klart er mange mennesker som har større og viktigere problemer. I min sammenheng er det bare satt inn 787 i stedet for 777 HND-LAX. uten at verken ANA eller SAS mener at det er noe problem eller at de har ansvar for å gi meg et fysisk sete ombord. Det eneste alternativet jeg finner er United Polaris C til EWR også Turist! tilbake til LAX neste morgen. SUKK!
Dag 4 med covid begynner å bli akseptabelt. Formen er ikke fantastisk, men ikke så verst, heller. Ser fram til å komme ut av isolasjon snart
God formiddag fra kontoret! Litt trøtt i dag, men det går seg nok til. Det er uansett ikke lov å klage på jetlag. Booker litt hoteller og flyreiser mens jeg hører på musikk, og gjør meg klar for å holde kurs i dag og i morgen. Hverdagen er tilbake. Heldigvis bare to dager til helg! Snakkes!