Torsdag og Solberg-hjelp

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Mysterio, 25. juni 2020.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Earl, Wiolenze, haifinn and 11 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,681
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten kl 04.52
    9CAC8CB5-B255-434B-BE8D-8BB64F5E9C34.jpeg
     
    Earl, haifinn, ArthurDent and 10 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er smått patetisk, noe bare en fagforeningsmann kan makte å dra fram av argumenter når det antydes at svenske og danske skattebetalere skal redde norsk infrastruktur.

    – Norge må ta et ansvar nå. Vi kan ikke forvente at den svenske og danske stat skal ta ansvar for norsk luftfart, norsk infrastruktur og norske distriktsarbeidsplasser, sier han.

    Han er gammel nok til at han bør huske den gang da norske reisende måtte blø for at SAS skulle kunne ha "gi bort" priser på rutenettet utenfor Norge.

    Norge er, og har alltid vært ryggmargen i SAS' virksomhet, det er her de har tjent penger. Både pga betalingsvillighet i det offentlige såvel som det private samt et reguleringsvillig styre og manglende alternativer i form av bane og veg.

    SAS er til fordel for Norge, men Norge greier seg fint uten SAS. Vi har Norwegian, og det er andre som gjerne kaster seg over gullgruven skulle SAS kaste inn håndkleet.

    Samma det, jeg syns godt regjeringen skal støtte opp om SAS (og Norwegian) ettersom det er hensynet til fellesskapet som har ødelagt for virksomheten, så er det rimelig også, at fellesskapet trår til og hjelper til.

    Men. Nei, no, nix statlig eierskap. Den biten er vi ferdige med. Det å ha en stor statlig eier er ødeleggende. Staten evner ikke å drive bisniss, det blir et uendelig pengesluk.

    En skal også notere seg bak øret, at det at SAS sier opp en 5-6 tusen nå ikke nødvendigvis blir reversert om det kommer noe statlig støtte. Det kan meget vel hende at dette også blir en del av en rasjonalisering.
     
    Last edited: 25. juni 2020
    Earl, RescueMe, Mysterio and 6 others like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,880
    Bonuspoeng:
    183
    Er det som heter lærekurve. I morgen klarer du det nok enda raskere :)
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Trumpen har forsatt ikke redusert smitte testingen, all time high i visse delstater... Det var vel egentlig ikke en overraskelse? Merkelig hvordan Kina har "kontroll" på Beijing situasjonen, men der var det jo den norske laks som var årsaken ifølge kinesiske myndigheter... Covid 19 blir en ikke klok på... Små museskritt i riktig retning, men enkelte store skritt tilbake.

    Spørs om blir Legoland i det hele tatt, med at Danmark har åpnet grensene til samtlige land i EU, er det lurt å se an situasjonen 2 uker til :)

    Ha en super dag.
     
    Last edited: 25. juni 2020
    Earl, haifinn, ArthurDent and 5 others like this.
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Dagens fyrste kaffikopp er snart konsumert, og då må eg lette på baken og finne ein ny. BBC melde i går kveld at britane skal gå i gang med å teste ei vaksine på mennesker, so no blir det snart flyging igjen. I alle fall til neste sommar. Godt jobba @drsyk!

    Før den tid skal eg heim og inspisere jordbæra. Eg gløymde sjølvsagt å vatne i går. Ikkje lett når ballen rullar i England. Ellers fekk eg ein begredlig mail frå Trumf i går. Tenk at eg berre har tent vel 1500 trumfkroner siste kvartal. Godt det har vore lågt forbruk elles og.
     
    Earl, Kristian, haifinn and 6 others like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra et sted utenfor Oslo. Siste ordentlige arbeidsdag før en lengre ferie og så fornøyd med å få booket en hjemreise til Tokyoturen min i oktober. I tillegg er hjemreisen satt opp med A350, for en dag!
     
    Last edited: 25. juni 2020
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Dette blir siste dag før helg, for å slippe all køen som kommer i morgen. (Det er sikkert mange som tenker det samme, så da blir det vel kø likevel..)

    Siste kvartal har ikke vært veldig innbringende på Trumf-fronten, men det har blitt litt Trumf opp gjennom..
    upload_2020-6-25_9-16-41.png

    Avbestilte et hotell på Expedia i forrige uke, og pengene er tilbakeført til SAS MC allerede. Det er altså mulig..
    Og SAS klarte faktisk å tilbakeføre skatter/avgifter på to bonusreiser innen 2 døgn. Litt usikker på hvorfor de prioriterte dette fremfor å gi meg pengene for de reisene jeg avbestilte i april, men jeg tar det jeg får.

    Snart helg!
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mornings fra hovedstaden. Første kaffekopp er i boks så nå skal man bare få med seg været på nyhetskanalen (så jeg er sikker på @Eddie47 ikke poster samme flotte bilde hver dag) før man går over på kopp nummer to. Ellers blir det bare å sette seg ut å nyte sola mens man venter på at @drsyk snart får tryllet frem en vaksine! Snart helg folkens! :D
     
    Earl, Kristian, haifinn and 7 others like this.
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hallois fra Romerike, her går det i Teams mesteparten av dagen.
    Rimelig happy for å ha a/c på hjemmekontoret disse dager:)

    Ha en flott dag folkens
     
    Earl, Wiolenze, Kristian and 6 others like this.
  12. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    I sava. Hva er enkelttransaksjonene du har høstet mest Trumf på?
     
    ArthurDent liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Hotellbestillinger.
    Har booket en del for hele kompisgjengen på tur, og da blir det fort 15 hotellrom i noen dager. Det gir klingende mynt i kassa.
     
    Earl, Eddie47, ArthurDent and 3 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    REGJERINGEN VARSLER OPPDATERING OM REISER
    Regjeringen inviterer til en pressekonferanse klokken 16.00 der de opplyser at de vil orientere om coronasituasjonen og reiser.

    Statsminister Erna Solberg, utenriksminister Ine Eriksen Søreide, helseminister Bent Høie og næringsminister Iselin Nybø vil være til stede.

    Det samme vil Espen Rostrup Nakstad fra Helsedirektoratet og fagdirektør Frode Forland fra FHi være.
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir spennende... Hvilken retning og signaler de skal sende nå, noen antydning om kopiering av danskene? :rolleyes:
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper de er bekymret over at så mange gir blaffen i reiseråd at det blir rett på Trandum for alle som kommer tilbake fra land som det ikke er åpnet for å reise til.
     
    Earl, Kalsnes, Misterix and 4 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    :p
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tok ein liten lunchtur innom nettsida til Vinmonopolet og fekk reklame for denne i fleisen. Hadde Norwegian hatt eigne loungar hadde dei vel gjerne servert denne.

    upload_2020-6-25_11-49-58.png
     
    Earl, Wiolenze and drsyk like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Med så slank lommebok hos NAS, tviler jeg sterkt, men vann derimot :)
     
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,930
    Bonuspoeng:
    183
    Denne taler imot:
    https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ef46f88a34b3600184aa7f4
    WHO melder om smitteakserelasjon i Europa for første gang siden april.

    Men de skulle jo ha oppdaterte reiseråd hver andre uke fremover, så det er sikkert bare det.
     

Del denne siden