Torsdag og triumf

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av haifinn, 06. juni 2024.

1. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Grenland.

Viatrumf måtte til slutt bite i det sure eple, og har overført 5735 trumfkroner til min konto.

Dette pga en Maldivenereise bestilt på hotels dott com, som stod som "venter på avgjørelse" i 11 måneder og ti purremail fra meg.

Måtte til slutt melde de til forliksrådet. Da tok det 8 dager til pengene plutselig står på konto. Uten et pip fra dem.

Nå er platinum hos jordbærhotellet sikret for neste år, og straks gold for life.

Resten gikk til bolaget- ut å fly-juhuu

Ha en påståelig dag

Last edited: 06. juni 2024
    EndreD, Liza, Flymunda and 25 others like this.
  2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Dessverre dårlig med trumf inn her. Dagen skal tilbringast på heimekontor, men fyrst det faste torsdagsritualet til meg og ungane med å sjå bossbilen komme og hente avfallet vårt.

Alt for lenge til neste eleverte flytur.

EndreD, Liza, Flyingdutchman and 15 others like this.
  3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå austsida av hovudstaden!

Her går dagane i huj og hast, men i går merka eg meg poengoverføringa til Eurobonus:
    Screenshot_20240605_215701_SAS.jpg

Vi får berre håpa at eg ikkje møter mannen med ljåen neste gong eg er ute og flyg... :D

Ha ein fin-fin torsdag, gode medforumistar!

EndreD, Liza, Flymunda and 14 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kosestund med hunden i godstolen, med kaffe og IF. Prøver å høre på Radio Rock, men TuneIn på Google Nest vil bare spille finsk Radio Rock.. Mye bra musikk der også, men jeg skjønner lite av hva de sier. o_O

Fikk booket om 23 hotellbestillinger hos Hotels.com i går. To hadde gått opp i pris, men jeg fant alternativer som var billigere. Tre eller fire hadde faktisk gått ned i pris på to uker, så nå blir det mer Trumf for mindre penger. :cool:

Snart jobb. I dag skinner solen, så kanskje vi får is til lunsj? :)

Ha en fin en!

EndreD, Liza, Kristian and 13 others like this.
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo, litt ekstra sliten etter en halvannen times forsinkelse på vei hjem fra Stavanger i går.
    Raskt stopp på bilverksted som åpner straks, etterfulgt av møtemaraton hele dagen uten en eneste ledig piksel i kalenderen. Jobbmiddag med tidlig bortsetting, så går i ett.

Ha en konge en!

EndreD, Liza, Kristian and 12 others like this.
  6. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Kongens by. Har hatt en fin tur med Sas fra Shanghai. God service fra crew. Likte best forretten og frokosten. Kjøttgryten til hovedrett var ikke veldig imponerende til å være et business produkt. Om ikke lenge så må allianse skiltene ombord endres - kanskje skulle en lagt inn et bud. Nyt forsommeren :)

IMG_9100.jpeg IMG_9101.jpeg IMG_9107.jpeg IMG_9099.jpeg

EndreD, Liza, Kristian and 16 others like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,563
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

T-14 til sommerferien Miami-DC, hvor siste dager avsluttes i DC med 4.juli feiring.
    Det blir nok gøy:)

Ha en strålende torsdag alle IF-ere:)

EndreD, Liza, Kristian and 14 others like this.
  8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

De tre viktigste ordene når du vil oppnå noe: Persistence, persistence, persistence. Så gratulerer til @haifinn. Det hjelper selvfølgelig også å ha rett!

Ha en fin dag. Håper tallenes tale er positive for alle!

9. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Bangkok. Her var en oppe før 06 i morges da en hadde noen ærend som var greit å få unnagjort før folk flest kviknet til. Frokost ble kjøpt ute og medbrakt hjem, etterfulgt av en pensjonist-strekk :D
    Nå har en vert ute på trim men har bare kommet til 8K steg, mens ukesnitt er på 16225, da tenkte jeg at et par iskalde øl var fortjent :cool: Så nå inntas dette på The Brew House i Sukhumvit Soi 8 som er et up to date og rimelig nytt etablissement er i streeten.
    Ha en sprek torsdag :)

IMG_2608.jpeg

Liza, Kristian, Flymunda and 13 others like this.
  10. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,630
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontraktsloungen i LJU, «kakefatet» blir penere for hver gang;

IMG_0175.jpeg

Turen videre går til PRG, via ZRH. Begynner å bli en stund siden jeg var innom HON/First-loungen i ZRH så blir greit med ett kjapt lite besøk.

Liza, Kristian, Flymunda and 14 others like this.
  11. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God Lunch fra BER, Brandenburg Willy Brandt. Enda snaue to timer før boarding BER CPH OSL BGO.
    Veldig grei senator-lounge for oss Eurobonisser, selv om det snart tar slutt.

Slumpet over et artig hotell for natten "Diedersdorf Schloss Hotel" til overkommelig pris i forhold til sentrumshotellene.(Flyplasshotellet hadde bare ekstremt dyre rom igjen).
    Det er riktignok dyrt å dra dit (drøye 50 €) i taxi , men hotellet var artig.
    Fikk dessuten "Suite". Legger ved noen bilder.:
    Første tanken som slo meg var : " Men hvor er flygelet?"
    ......men de hadde sjakkbord PXL_20240606_071744751.jpg PXL_20240605_203134465.jpg PXL_20240605_203153944.jpg PXL_20240605_203449465.jpg

Kristian, Flymunda, Wiolenze and 11 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,723
    Bonuspoeng:
    293
    Da får vi prøve ut Lounge Tempelhof neste gang :) Er jo mulig den er like bra

ArthurDent liker dette
  13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Oslo.

Da er det søkt om M&M status herfra. Mulig det er litt overkill da den neppe kommer til å bli opprettholdt lengre enn ut februar neste år. Men tenkte det kunne være greit med ekstra options på lounger i FRA under hhv 5 og 4 time lange mellomlandinger der på bonusreise i februar, når EB status ikke lenger gir noe valuta.

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Skien.

Invitert inn til sommerfest på lørdagen, men slik værmeldingen er så burde det kanskje døpes om til høstfest..

Også her er det matchet fra hhv. Diamant og gavegull hos frua til Senator hos M&M så gjnstår det å se om det blir brukt. Har 2 flyvninger med LH C på *A bonusreise i sommer, kanskje prøve legge inn M&M nummeret på long haul segmentet og krysse det som krysses kan for upgrade til F..

15. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at det er flere selskaper/allianser som frister med statusmatch. Er det noen som har sjekket ut hvordan dette kan påvirke oss som er på oppløpssiden for LTG? (1/2 + 1 år igjen.)

Lars J liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,723
    Bonuspoeng:
    293
    Det påvirker ingenting med mindre du slutter å fly SAS fordi du har status en annen plass. SAS vet jo ingenting om at du har blitt matchet av noen andre...

Nordlands and ArthurDent like this.
  17. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra gullstua på OSL.
    Eller "guldstugan" passer vel bedre I dag.
    Her markeres svenska flaggans dag med köttbullar og bublor (bublor?).
    Som flere her inne er statusmatch til LH på gang, hadde vært kjekt om det var på plass ila en times tid, når OS skal ta oss til VIE.
    Vel, blir nok en fin tur uansett.

Diggiloo, diggiley, til alle!
    20240606_135452.jpg

Kristian, Upsaker, Berlioz and 6 others like this.
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,526
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra kontoret.

Fikk i går spørsmål fra et par venner om jeg ikke bare kunne bestille hotell for dem på en tur vi skal ha i høst. Ga de et par alternativer og bestilte selvfølgelig gjennom viatrumf. De er klar over at jeg får fordeler men de er bare happy for å slippe å tenke selv.
    Samme med flere bestillinger på Brewshop, det går unna! De er kjappe med å utbetale viatrumf også, tar bare en ukes tid. Skal innom etter jobb og fylle opp bilen atter en gang. Skal nemlig brygge 8 fat øl igjen på lørdag. Og da er lagrene til et bryllup samt naboen og meg selv fylt opp igjen også, noe som er bra.

Ellers... statusmatch med LH er levert og siden jeg er i Nederland i sommer, med god tid og lett tilgang til DUS (og AMS og BRU) som startlufthavn vurderer jeg litt å lage en MR med 6 legs. Men da må prisen være innafor. Vi får se...

Ha en herlig torsdag!

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det går tog til sentrum fra BER, det stopper bl.a på Alexanderplatz og er rimelig, mulig å kjøpe periodekort ... t/r eller to døgn

Nordlands liker dette
  20. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Stop-overs kan være helt ok, faktisk. Så lenge de er lange nok, i sommervær og i Wien, i alle fall. Her: Stephansdomen.
    Snart: tilbake til VIE for nattetappen mot BKK.
    20240606_181401.jpg

Del denne siden