TPE - terminal2... 20 timer i Bangkok ... Pluss God morgen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 05. juni 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Plutselig kan man starte nye tråder ... dette må da virke ellers er det ingen som kan hilse hverandre «God morgen!» enten man er på et legekontor i Drammen, gir arvingen frokost i sønnfjord, sitter på hytten eller hytta i trøndelagen eller eller
    .. og ikke minst en eller annen som skal bølle oss med «God morgen» fra en eksotisk plass som bare gjør oss misunnelig og begynne å drømme oss bort fra der vi er ... f.eks. fra snøkavet i Øst-Finnmark ...

Så til spørsmålet:
    Lander på TPE med BR076 en kveld fra AMS kl 20.25 og har BR201 neste morgen fra TPE til BKK kl 09.40 ... vel 13 timer.
    Er det noe poeng å forlate forlate flyplassen?
    Er hotellet inne på flyplassen et greit alternativ? (Plaza Premium Lounge i terminal 2)

Har også ca 20 timer i Bangkok, fra 12.35 til 08.50 neste dag.
    Hvordan får vi mest ut av Bangkok når vi overnatter nærmest flyplassen?

Last edited: 05. juni 2019
    Earl, Sunnfjordingen, Avixlo and 5 others like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville aldri i verden hengt på loungen på Schipol i 13 timer... Slettes ikke en natt. Er den åpen?

Wiolenze and Sonictravel like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er du ute av fokus ...det handler om flyplassen i Taipei TPE, der er det et hotell på Airside ...

Insomnia4u liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    :rolleyes: Får skylde på at det er sent, og at jeg er sliten etter en lang dag og flere dager med dysfunksjonell IF :)

5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,492
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen? Dvs natt her.

Ankommet OSL med SN fra MAD via BRU akkurat nå og VY tar meg siste stykket. Må innrømme at LH som brakte meg ned til MAD på mandag scorer en god del høyere på servicescore en SN. Gledelig overrasket over å få både mat og en øl, og attpåtil en påtår rødvin av blide tyskere selv om jeg satt langt nord i flyet på vei nedover kontinentet :)

Avixlo, Kristian and Eddie47 like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Woohoo! Forumet er tilbake!

Måtte selvmedisinere med Lagavulin i kveld, ettersom IF-abstinensene rev og slet i meg. Men nå? Nå feires det! Med mer Lagavulin... :)

God aften fra hovedstaden, by the way...

7. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Skal selv ha ca 9 timer i Taipei på en rundreise i Asia til sommeren. Satser på hotell ved flyplassen. Ved 20 timer i Bangkok ville jeg anbefalt at du tar skytrain 40 min inn til sentrum. Finn deg et bra hotell i nærheten av en av skytrain stasjonene. Både Conrad, Park Hyatt og Shangrila har svært kort gangavstand til skytrain. Fordelen med skytrain er at du slipper å forholde deg til evnt store taxi forsinkelser grunnet stor trafikk. God ferie.

Eddie47 liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med hotell på flyplassen i Taipei?

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikke til Taipei, men Nankan eller Taoyuan kan være et alternativ. Og bare å få det sagt, TPE ligger ikke i Taipei. Det er det samme som å si TRF ligger i Oslo. TSA derimot ligger i Taipei.

Last edited: 05. juni 2019
  10. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    I alle fall, nyt turen på BR, de kan virkelig å skjemme deg bort i business.
    Krug, pyjamas og bra mat... Setene er kanskje bedre hos Singapore, men...

Eddie47 liker dette
  11. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke kjøpt noe enda. Vurderer å kjøpe accor Novotel AirPort hotellet. Ser veldig greit ut.

12. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på City Suites Taoyuan Gateway når jeg var i Taiwan i fjor og det var helt ok. 5-7 minutter unna flyplassen med uber.

13. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God onsdag frå det nemnde snøkavet i Aust-Finnmark!

20190604_215138.jpg

Her er det like før bjørkelyngen (ja, bjørkelyngen) får farge på seg. Så våren er her snart!

Heldigvis blir det ikkje mørkt før i august!

Ha ein fin ein, folkens :)

14. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Canadas største by Toronto!
    Dagen avsluttes her med Baseball kamp, Toronto Blue Jays vs New York Yankees, det blir spennende, samtidig er det et stort Basketball arrangement i byen også.
    Dere får ha en God natt dere som er i Norge eller i ca. Samme tidssone så får dere som er ute å reiser ha en God reise! Det skal ihvertfall jeg;)

ArthurDent, Chrisbgg, Eddie47 and 2 others like this.
  15. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdagsmorgen!. Jeg har ikke noe som helst å bidra med ang TPE ( bortsett fra misunnelse grensende til ukledelig), men for 20 timer i Bankgkok har jeg saktens forslag. Trillian og undertegnede hadde en 8 timer stopp på vår vei til Palau sist november (Edit: februar). Siden jeg har vært i Bangkok før (men Trillian ikke) og forholdsvis begrenset tid til rådighet, valgte vi en slags "pakkeløsning". Vi gikk rett og slett ned til taxiområdet på flyplassen og forhandlet frem en tur med en taxisjåfør. Han tok oss med til et par templer ( ikke de største turistfellene -men absolutt severdige) og til det eldste "floating market". Fast pris (husker ikke helt summen, men den var helt akseptabel), ikkeno stress, og alt i alt en riktig så trivelig opplevelse. Men med 20 timer har du/dere også muligheter til å gjøre byen mer på egen hånd. Ta ekspresstoget til sentrum og finn transportmidler som kan ta dere til et par typiske "check off Bucket list" plasser. Kan foreslå den stående og/eller den liggende Bhudda. Keiserpalasset, og gjerne et "floating market". Dere kan evt også legge inn en kanaltur med langbåt. Advarsel: rundturer med Tuc tuc er ofte sterkt overpriset.

Last edited: 07. juni 2019
    Sonictravel, RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden