Tråden med de gode F-turer / segmenter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 27. jan 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Eva 777 er konge, men tror ikke jeg hadde byttet bort TG F A380 uansett..
    Hadde vel heller booket ny reise med Eva 777 senere :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    F er F. Det er mer plass, ratio mannskap vs passasjer er bedre, jo, jeg ville holdt på Thai, selv om jeg ser poenget med å prøve litt forskjellig.

    Dessuten, vi hadde Thai F på hhv 747 og 380 før jul. Jeg er ikke udelt enig med @Insomnia4u . 380 er definitivt et mye bedre fly, men eksklusivitetfølelsen (færre seter, mer luft i kabinen) var større i 747'n. Skulle jeg reist igjen i dag ville jeg ikke hatt betenkeligheter med 747'n.
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet her er ikke THAI 747 F vs THAI 380 F ;)

    Spm er om EVA er så bra i C at det går greit å bytte bort en F flight med 380 som jeg uansett får på returen tilbake fra SYD ;)
     
    RoadKing liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Man bytter aldri F til C som bonusjunkie!
     
    Sjefen1234, Bernd, Flyskrekk and 6 others like this.
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Word!
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Når har jeg flydd F før, og har 3 legs til booket i F, så det er ikke så farlig. Er mer for å få litt variasjon, nye selskaper og nye opplevelser på listen.
     
    RoadKing liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    EVA C er i alle fall et meget bra produkt.
    Krug, rimowa amenity kit og pyjamas antyder at det er like bra som enkelte F produkt :)
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det bare en ting å si; Go 4 it!
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg er i tenkeboksen på den der. Samt det blir kjekkere tripreport også, når det er litt variasjon ;)
     
    Travellingalf liker dette
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Den er vrien. Nå er jo Thai F flott på bakken, men samtidig så skal du jo videre i F. Jeg TROR jeg har byttet til Eva C, bare for variasjonen sin del. Og får du pysjamas, så er det jo ny pysjamas i samlingen. Det har jo også en verdi :D

    Når reiser du?
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    2 uker til avreise :)
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser LHR-BKK-SYD 3. februar. Du reiser kanskje før meg? BKK-SYD går vel 4. februar rundt 17.30 lokal tid.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg reiser 30.januar. Har også den tidlige flighten videre fra BKK til SYD, ikke den på ettermiddagen som du har.
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    LHR-TYO med ANA F har bedre åpning nå i Jan/Feb enn tidligere sett.
     
    Are liker dette
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer med KVS ? Untitled-1.jpg
     
  16. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Systemoppdatering.
    Skal være oppe og gå igjen om et par dager.
    Prøv å søk på award/AC eller NH imens.
     
    Shyneno liker dette
  17. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og takk til alle som bidrar med utømmelig info. Å finne CT billetter er nå offisielt blitt en hobby jeg kan føre opp på CV’n – selv om min første CT tur først skjer til HKG om 2 mnd (SK i C).


    Imidlertid er jeg allerede i planleggingsmodus for neste CT tur hvor jeg ønsker å reise til Bali (DPS) og i F. I likhet med flere her er ønskemålet å reise med LH i F via Frankfurt. Dette kommer først til å være aktuelt i 2018 men liker å være ute i god tid o_O

    Det jeg ønsker innspill på er hvilke gode alternativer i F finnes til Bali? Jeg ser at mange av forslagene hos United er via BKK med TG. Ser også ut til at F helt til Bali ikke er mulig, men C funker nok mer enn bra her. Noen kriterier har jeg: Er ikke ute etter å nødvendigvis være alt for mye i luften (altså ikke noe omvei via US) og å få oppleve et bra F-produkt. Siden jeg ikke er stødig i reglene knyttet til soner mm. så er jeg takknemlig for noen innspill
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Bali tror jeg er stress å fly via USA.
    Jeg ville tatt utgangspunkt i Bali lufthavn og hvilke ruter som går derfra med Star. Deretter krysset dette opp mot hvor Lufthansa flyr med F-kabin..

    Da har du en god ide om hva slags muligheter som finnes. Problemet med LH F er at det er vanskelig å beregne. Kun siste 1-2 uker før avreise du egentlig vet hva du har å forholde deg til, så du bør først ta en beslutning om F eller DPS er viktigst. Er F viktigst kan du nesten droppe å bestille noe frem til avreisetid og se hva som finnes. Kanskje litt risikosport, men også artig:)
     
    Bernd liker dette
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    går jo i for seg an å se om det er mulig å bestille LH C på den aktuelle rute først. da blir DPS i det minste sikret, så kan det bli en bonus hvis det åpnes opp for LH F på ruten
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det går, men hvordan tror du det føles når man sitter på rad 3 og glaner rett inn i gardina til F?
    Det lukter kaviar og champagne, men det er uansett så langt unna.

    (bare så det er sagt, JEG har nylig booket rad 3 rett bak gardina. dog vet jeg at det er 8 ledige seter på andre siden og vi er bare et par uker unna... Men å leve i uvisshet så lenge når det finnes så mange bra C og F produkt...)

    Jeg ville kombinert ANA og Asiana om det lot seg gjøre og vært fornøyd med det. Problemet er jo da selvfølgelig om det åpnes Lufthansa F på en matchende strekke... Det er umulig å få en perfekt F-tur tror jeg.. mulig det går med RTW-billett....
     
    Schlandy liker dette

Del denne siden