Tråden med de gode F-turer / segmenter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 27. jan 2016.

  1. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha endret datoene på min reise på ny i går, var opplevelsen med Tallinn mye bedre igjen:
    - Siden det teknisk ble en ny reservasjon fikk jeg lov til å benytte den nyeste CT'n og har dermed full fleksibilitet til å endre reisen helt fram til avreise (da CT har varighet til jan 19).
    - Nå tilbød de seg å reservere seter for meg.

    Igjen bekrefter vel dette at begrepet "agentruletten" har noe for seg.;)
     
    DanH, Insomnia4u and TravelManBiz like this.
  2. JayP

    JayP Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

    Jeg skal reise til BKK i slutten av november med retur 23 desember. Har sikret F med Thai A380 hjem fra BKK via FRA i desember, men er veldig åpen for gode forslag på outbound. Har en C reise med Thai 27 november, men satser på å finne en F reise ut.

    Har sett på ruten LH MUC-HND, og Thai F fra HND-BKK. Er det andre ruter som anbefales (evt med LH A380)? Vurderte også ANA F til HND, men har veldig lyst til å oppleve LH First på MUC/FRA. Har skjønt at ANA er en vill opplevelse, så kanskje man kunne kombinert LH F og ANA F;) Jeg er åpen for alt, og fleks på utreisedato.

    Dersom jeg kan legge på et spenstig leg ut fra BKK på hjemreisen også tas tips imot med takk;) MEN, det bør jo være Thai ut av BKK for å få F loungen der som er magisk!

    Takk for tips!
     
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Så da utgår den eldste CT, eller får du brukt denne også?


    Personling ville jeg vel brukt den eldre, og så hatt den nye for en morrotur i 2018..

    C
     
    Cforoe liker dette
  4. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Den eldste CT'n kommer nok til å dø i stillhet ubrukt. Har behov for å samle mer poeng og regner med at ny CT blir opparbeidet i løpet av medio 2018 klar til bruk en gang i 2019. Fruen er ikke like ivrig som meg på langturer. Håper en tur med Thai i F til Bali skal endre på det :).
    Må si jeg liker å ha fleksibiliteten det gir å benytte den nyeste CT'n. Nå har jeg endret min første planlagte tur i F hele 4 ganger tror jeg, men håper jeg er ferdig. Men når flyselskapene bytter flytyper, kona ønsker å reise på et annet tidspunkt, osv så er fleksibilitet høyt verdsatt hos meg.

    PS: Har vært nok moroturer i 2017, så usikker på om jeg skulle lagt inn en til. Mulig at jeg da bare hadde trengt en en-veis billett :D.
     
    Last edited: 02. nov 2017
  5. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte å starte en tråd der man kan poste synlige tilgjengelige segmenter. Hensikten er å hjelpe hverandre som prøver å booke en award tur ved å opplyse om award segmenter som man har søkt på. Input kan komme fra Expertflyer varsler som man hadde satt rundt reisedatoene, eller evt. etter et søk.

    Kickstarter tråden selv med å nevne varsel om tilgjengeligheten som kom i morges:

    Klasse: "O" - First
    Fly: TG683 (747-400)
    Rute: HND - BKK
    Tid (avgang og ankomst): 10:35 - 15:05
    Dato: 15.08.2018
    Antall ledige seter: 2 (minst)
     
    Baldrick, jgroneng, Robert H and 3 others like this.
  6. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Klasse: "O" - First
    Fly: TG676 (A380)
    Rute: BKK - NRT
    Tid (avgang og ankomst): 07:35 - 15:45
    Dato: 08.08.2018
    Antall ledige seter: 2 (minst)
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg avbestilte 2xCPH-SIN idag i First Award. Utreise 12.april, retur 2.mai (Retur kunne kun bookes som married segments i utgangspunktet, ikke kun fra SIN). Sikkert god sjanse disse er ledige nå for de som vil på tur i påsken.
     
    Gullars, DanH and whaat like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Alfred, DanH and Jonkebassen like this.
  9. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
  10. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Hensikten var å liste konkrete segmenter her uten for mye dialog som kan skape støy for en som kun er ute å vite hva som er tilgjengelig. Det er ikke lett å bla igjennom mange poster mener jeg. Skjønner at denne løsningen er ikke helt perfekt heller, men kanskje verdt et forsøk. Admin kan selvsagt flytte/kombinere tråden dersom de mener den passer bedre sammen med den andre tråden.
     
    flying_all liker dette
  11. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Dukket opp i dag

    Klasse: "O" - First
    Fly: TG677 (A380)
    Rute: NRT - BKK
    Tid (avgang og ankomst): 17:25 - 21:55
    Dato: 14.08.2018
    Antall ledige seter: 2 (minst)
     

Del denne siden