Tråden med de gode F-turer / segmenter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 27. jan 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt klart EU til USA som er flaskehalsen, jeg er glad jeg fikk to C her, Anser sansynlighet stor for å få meg LH F ut fra FRA når den tid kommer. Mulig skiferien når vi kommer hjem blir en nedtur i forhold :)
     
  2. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig spennede reiserute, men er det slik at man må reise hele ruten "i et strekk"? Så man kan f.eks ikke ta en natt eller 2 i Tokyo før man flyr til Singapore, så en natt der før man tar 14 dager på stranden i Thailand liksom!? :)
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel dessverre maks 24 timer stopp ja.
     
    Satyv liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er slik at du har kun et stopp på reisen. Resten er bare flybytte.
    Flybytte kan ikke ta mer enn 24 timer.

    Litt irriterende da noen flighter er under MCT (minimum connecting time) og det gjør at man ikke kan velge denne fordi det er over 24 timer til neste.
    Eks. FRA-NYC / NYC-HND
    Ankomst 14:05
    Avreise 16:55
    Her har man 2 timer og 50 minutter mellom flightene. MCT er 3:30, så man må ha minst 3,5 time mellom flighene.
    Her vil man mao. ikke kunne bruke denne connectionen.
     
    Satyv and Fredrik81 like this.
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Beste du kan få til på FRA-HND-SIN er LH716 som lander 13:05 og så reise du videre dagen etter 10:45 på NH841 til SIN. Da får du nesten et døgn i Tokyo. Prøver du det samme på returen så får du i praksis to dager. Problemet er at man må ta det som er ledig. Tilgjengeligheten i F fra Tokyo til SIN er heller laber, så du er i praksis heldig om du klarer å finne C envei og F andre veien. Og da bør man være tidlig i planleggingen og være ganske så fleksibel.
     
    Satyv liker dette
  6. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    For et puslespill man må legge for å få til en slik tur da! Jeg blir helt svett av tanken jeg. :D

    Minimum tre og en halv time? Det var da voldsomt, er gjerne satt en såpass lang connection for å gjøre det vanskeligere for folk å utnytte billettene maksimalt?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er fordi det er NYC :)
    Dvs du må bytte flyplass, eks EWR-JFK.

    De fleste flyplasser har 1 time, men går fra ca 30-90 minutter alt ettersom.

    Poenget er nok ikke å gjøre det vanskelig å utnytte billettene. De samme regler gjelder for betalte billetter, så det er nok gjort for at man skal rekke flyet sitt selv om det er en mindre forsinkelse :)

    Som Fredrik81 sier, man kan planlegge så man har 20 timers "flybytte". Da får man jo i praksis se litt og oppleve litt på en reise.

    Det er ikke enkelt å få en kanon-reise, koster mange timer med søking og banning.
    Typisk eksempel er at alle brikker er på plass, men det ene flyet mellom X og Y har ingen seter akkurat den flighten og dagen du trenger det.
    Når det endelig slippes et sete mangler det neste flyet plutselig seter og man må begynne på nytt, da med en betydelig mengde såpe i munnviken..

    Men det blir jo som regel bra til slutt :)
     
    Ursa, Baldrick, Stuttfeiten and 2 others like this.
  8. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh, ok. Jeg tolket det som man måtte ha en slik lang connection uansett, men når man bytter flyplass så finnes det udiskutabelt en sunn fornuft i det! Takk for oppklarende svar. Jeg tror jeg får holde meg til planen om Oslo - FRA - Buenos Aires med LH F. Selvfølgelig med en svipptur i en Porsche! Den kabalen er enklere og poeng har jeg i massevis. Men drømmen hadde selvfølgelig vært en tur langt uti stillehavet en eller annen plass. :)
     
    Ursa, Travellingalf and Fredrik81 like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du må nesten ha en lett autisme for å kunne finne de beste billettene. Eventuelt ikke noe bedre å ta deg til :)
     
    Oddvar, RoadKing, Ursa and 2 others like this.
  10. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket min første CT-tur (m/kjæresten):
    OSL-FRA med SAS (plus)
    FRA-HND med LH i Business (tors-søn i Tokyo)​
    Retur:
    HND-KIX med AirNippon i øk (bare en times tid..)
    KIX-BKK med TG i First (737) - og videre 7 timer senere:
    BKK-CDG med TG i First (A380-800)
    CDG-BRU-OSL (plus)
    Jeg har lagt inn alert på Expert Flyer på LH First (Fra-Hnd) - og håper det dukker opp noe rundt 14 dager før avreise..

    Spørsmål:
    1: Dersom vi får LH First fra FRA - er det forskjell på service ved ankomst FRA i forhold til om man kommer fra OSL med LH el SAS (at man plukkes opp med bil ved flyet el.l)?
    2: Hvor lang tid er "minimum" på LH-First-terminalen hvis vi havner der?
    3: Er LH Business ok, eller bør jeg lete opp First med et annet selskap dersom ikke LH First dukker opp?
    4: Hotell-anbefaling i Tokyo? (vi har sett litt på Mandarin Oriental)
     
    bighc and RoadKing like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du må lande med LH for å bli hentet med bil.

    Spørs hva du mener med minimum. Hvor lenge du vil tilbringe er vel opp til enhver, men 1 time er vel minste connection. Jeg ville satset på 3-4 timer litt ettersom. Skal du kjøre Porsche er det vel greit med 6-7 timer.

    First er vel nesten alltid bedre enn business. Lufthansa business er langt fra det beste på markedet, jeg ville valgt ANA over Lufthansa any day.. Finnes noe tilgjengelighet bl.a. fra BRU.
     
  12. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å si noe om sannsynlighet for at LH First til HND dukker opp - en onsdag i Februar..?
     
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har tips til beste routingen i F fra BGO-LAS? Kunne selvsagt mest tenkt med F ut fra FRA i LH pga lounge på utreise.
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du kun har brukt 7leg. Så da har du mulighet til å fly inn til HKG/PEK/PVG/ICN fra FRA/MUC og så videre fra en av disse til NRT/HND i Buisness. Se på listen til Are i den andre tråden, så finner du de. HKG/PEK/PVG/ICN ligger i samme sone som Tokyo(HND/NRT).
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Like mulig som å vite om det snør 13. februar 2018 :)
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er best?
    Mest mulig F flighter?
    MUC/FRA til IAD, så videre med United globel F til SFO(kan være vanskelig å finne går ikke alle dager) Så fra SFO til SAN, men da burde du starte i OSL siden man da trenger 10 leg fra BGO.

    Raskeste vei?
    LH F rett til LAX og videre herfra til SAN.

    Lengst tid i Lufhansa F?
    FRA-MEX-LAX.Kjøre 2-3timene ned til SAN.

    Antagelig ender du opp med en kombinasjon siden du ikke alltid kan vrake og velge i F flighter. Jeg hadde siktet meg inn på LAX og heller kjørt ned til SAN. Man må nesten ha bil uansett hvis man skal se litt der.
     
    Last edited: 06. nov 2016
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs iltt på tidspunkt og hva du eventuelt ellers vil gjøre på reisen.
    Men i utgangspunktet er det vel bare å se hva som er ledig på det aktuielle tidspunktet.
    BGO-OSL/CPH-FRA-SFO/EWR/IAD/IAH/etc-LAS :)
     
  18. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe - sånn rundt 32,6% sannsynlighet, altså
     
  19. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Godt forslag. Jeg har nemlig overbevist fru Wolfie om at det å fly langt bare for å fly langt er en glimrende ide' - så da bør dette helst bli bra..☺️ Noen som vet hvilke(t) selskap det er mest sannsynlig å finne First-billetter hos (3-4 mnd i forkant av reise)? Jeg er komplett CT-newbee - og ydmykt takknemlig for all hjelp...
     
    RoadKing liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Thai er som regel greit å finne.
    Asiana er ofte greit.
    Lufthansa finner du 2 uker før avreise, men destinasjon er ukjent:)
    Air India finner du, men ikke sikker på om du vil det...
    Air China samme her.
    ANA vanskelig fra Europa, finner du det, book med en gang:)
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden