Trøbbel med Companion ticket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sobril, 29. febr 2016.

  1. Sobril

    Sobril Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    93
    .....
     
    Last edited: 26. jan 2022
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis opptjeningen var i 2014 så kan du senest bruke den til bestilling av tur i løp av 2015. Så tror ikke dere har noe sak. Det står vel ganske godt forklart i reglene også. Om dere får en ny sjanse så er dere meget heldig.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Kjipt, men det forventes faktisk at vi selv har kontroll på utløpsdato og sparer på papirvarianten. Har du ikke tjent opp én til i 2015 som du kan bruke da?
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok kjørt dessverre. Som nevnt over så har jo vi som forbruker også et visst ansvar.
    Kjedelig, men dessverre sant:oops:
     
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis alternativet hadde vært å bruke den i 2015, og at du oppdaget at du hadde denne den 9. desember, er det vel normalt ikke allverdens til reise du hadde klart å finne de siste 22 dagene det året muligens, som du hadde hatt mulighet til å reise på så kort varsel?

    Utover det ser jeg likhetstrekk med feilprising av flybilletter: avbestiller du en feilpriset billett, får du ikke muligheten til å bestille ny til samme pris. Tvert imot er man heldig om man får beholde billettene man bestilte i utgangspunktet (noe jo SAS tydeligvis lot dere gjøre frem til dere selv avbestilte de).

    I forhold til forbrukermyndigheter tror jeg ikke dere har noen sak som helst.
     
  6. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner ikke helt greia her: TS fikk i utgangspunktet booket en CT billett som skulle være utløpt. Dette er da en feil som du kunne vært heldig og dratt nytte av. Du valgte så og avbestille, og er misfornøyd med at SAS ikke lar deg bruke CT'en i en ny bestilling? Kan ikke si jeg har den store sympatien her. Ved feilprising på billetter ville vel heller ingen forvente å få beholde en gal pris ved avbestilling, så selv den sammenligningen blir for snill.

    Skjønner ikke at du lager en sak av dette, og synes SAS gjør rett i å ikke gi deg billetten. Så kan man selvfølgelig si at det er kjipt at SAS hadde feilen til å begynne med, men de var tydeligvis også villige til å la billetten stå, hadde dere ikke avbestilt. Såvidt meg bekjent finnes vilkår/varighet for CT i AMEX's vilkår, og disse bør en lese når en omsetter for såpass hos et kredittselskap.
     

Del denne siden