Hvis opptjeningen var i 2014 så kan du senest bruke den til bestilling av tur i løp av 2015. Så tror ikke dere har noe sak. Det står vel ganske godt forklart i reglene også. Om dere får en ny sjanse så er dere meget heldig.
Kjipt, men det forventes faktisk at vi selv har kontroll på utløpsdato og sparer på papirvarianten. Har du ikke tjent opp én til i 2015 som du kan bruke da?
Er nok kjørt dessverre. Som nevnt over så har jo vi som forbruker også et visst ansvar. Kjedelig, men dessverre sant
Hvis alternativet hadde vært å bruke den i 2015, og at du oppdaget at du hadde denne den 9. desember, er det vel normalt ikke allverdens til reise du hadde klart å finne de siste 22 dagene det året muligens, som du hadde hatt mulighet til å reise på så kort varsel? Utover det ser jeg likhetstrekk med feilprising av flybilletter: avbestiller du en feilpriset billett, får du ikke muligheten til å bestille ny til samme pris. Tvert imot er man heldig om man får beholde billettene man bestilte i utgangspunktet (noe jo SAS tydeligvis lot dere gjøre frem til dere selv avbestilte de). I forhold til forbrukermyndigheter tror jeg ikke dere har noen sak som helst.
Skjønner ikke helt greia her: TS fikk i utgangspunktet booket en CT billett som skulle være utløpt. Dette er da en feil som du kunne vært heldig og dratt nytte av. Du valgte så og avbestille, og er misfornøyd med at SAS ikke lar deg bruke CT'en i en ny bestilling? Kan ikke si jeg har den store sympatien her. Ved feilprising på billetter ville vel heller ingen forvente å få beholde en gal pris ved avbestilling, så selv den sammenligningen blir for snill. Skjønner ikke at du lager en sak av dette, og synes SAS gjør rett i å ikke gi deg billetten. Så kan man selvfølgelig si at det er kjipt at SAS hadde feilen til å begynne med, men de var tydeligvis også villige til å la billetten stå, hadde dere ikke avbestilt. Såvidt meg bekjent finnes vilkår/varighet for CT i AMEX's vilkår, og disse bør en lese når en omsetter for såpass hos et kredittselskap.