Hei Skal ha connection fra Domestic til International i Manilla i November. Leser mange steder at dette er et mareritt! Noen som har noen erfaringer med dette?
Ja, det kan sannelig være et mareritt. Det er forskjellige terminaler, og du må ha taxi mellom dem. Husk at det er 2 ulike internasjonale terminaler i Manila. Så finn ut av hvilken du skal til. Og ha minst 5 timer mellom flyene for å være sikker på at du rekker det.
Jeg har kun gjort int-int transfer på "gode" gamle terminal 1. Den gang alle utenlandske holdt til der. Det gikk nå forsåvidt greit, de hadde en transfer security, men siden innsjekk ikke var åpent for neste flight var det masse usikkerhet rundt min manglende billett, så jeg kom meg inn bare med utskrift av bookingen. Den meste svette og nedslitte flyterminalen jeg noen gang har vært i, som et gufs fra 1969.
Jeg skrev feil. Det er hele 3 internasjonale terminaler og 1 domestic. Hvis du forteller hvilket flyselskap du skal videre med, er det nok lettere å si noe om forbindelsen. Alle 4 terminalene ligger spredd rundt rullebanene som ligger som et kryss.
Kan man ikke betale for VIP-service i Manila? Henting ved jet-bridge og fullt kjør til neste gate? Mener å huske at jeg har gjort noe sånt