Transfer med hotell i Doha?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Trety, 07. april 2015.

  1. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vurderer å slå til på 2 for 1-tilbudet til QR, men det innebærer 7t50min transfer i Doha den ene veien. Med tanke på at vi på det tidspunktet reiser med en guttunge på 1,5 år så er det no-go å vase rundt på en flyplass i så mange timer, da er det hotell som gjelder. Ifølge QR så må transfer være på mer enn 8 timer om de skal legge noe til rette, så spørsmålet er om noen har gjort dette på egen hånd, og har noen erfaringer å dele?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sjekket om det blir bedre rutetider ved reise dagen før eller etter? Kan være verdt det for en mer behagelig reise.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har selv vurdert å slå til på samme dealen, men vi vil i tilfelle få layover på over sju (men selvfølgelig under åtte...) timer begge veier og det vet jeg rett og slett ikke om jeg gidder selv om vi bare er to voksne. Men slik jeg har forstått det så finnes det vel flere brukbare overnattingsalternativer i nærheten av flyplassen i Doha?
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men fikk ikke opp noe som ga noe bedre løsninger. Faktisk så ser der ut som om Finnair bare blir marginalt dyrere, og med bedre connections (litt avhengig av destinasjon i Thailand).
     
  5. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har funnet noen alternativer ja, men må man da ha visum eller tilsvarende for å komme ut av flyplassen? Det høre ut som mye styr å måtte igjennom immigrasjon etc for det som da i praksis i beste fall blir 5 timers søvn/hotellopphold.
     
  6. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Er du i en så kort transfer, er det beste alternativet kanskje http://hiahotel.com/ for å unngå alt styret med immigrasjon etc. Kjenner en familie med en toddler som benytter seg av dette tilbudet senere i måneden. Om du ikke reiser premium, kan dette være en bra tjeneste om du trenger en hasslefree transfer med barn på slep http://www.al-mahaservices.com/qrsos-web/index.html
     
  7. Travelmate

    Travelmate Guest

    Jeg bodde på Oryx Rotana, 5-10 min i taxi unna. Det var fresht og fint. Med business er det egen immigrasjon som går kjapt. Ingen visum eller noe styr.
    Drosjene tar bare cash om jeg husker riktig, så du trenger fem minutter til å gå til høyre ut fra immigrasjonen til nærmeste minibank. Har du dollar/euro kan det veksles nærmere. God tur!
     

Del denne siden