Transfer til United på EWR

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Norfindir, 08. febr 2016.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Dette må det være noen av dere som vet.. Chatten til SAS vet ikke :)

    Skal til FLL via EWR. Får jeg da droppe bagasje utenfor ankomst på terminal B eller må jeg dra med alle bags til terminal C og sjekke inn der?

    Og; reiser Business/first med UA og bør derfor ha tilgang til premier securityline.. Sist jeg var på EWR fikk jeg et grønt merke på boardingkortet.. Får jeg dette dersom jeg sjekker inn bags på terminal b (om det eksisterer da?)
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Forutsetningen for å kunne droppe baggasjen i Terminal B etter CBP/Customs er at baggasjen er tagget til final destination i dette tilfellet FLL.
    Deretter er det jo bare å ta toget over til C, for security screening, det grønne merket kan du vel kjøpe på Ark bokhandel :) ?
     
    Flymunda and RoadKing like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, rett utenfor tolla finner du baggage drop for United. Der kan du også få ett United boardingkort der det står Priority Access slik at man ikke blir forvirret av SAS sitt boardingkort.

    Tog over til C og igjennom priority access, du er golden!

    God tur
     
    funkybob1 and Norfindir like this.
  4. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Gammel tråd, men temaet er sånn noen lunde det samme:

    Vi skal tilbringe noen timer på EWR etter en SAS-flygning, før vi skal videre med United til Latin-Amerika. "Problemet" vårt er at vi er tre stykker som reiser sammen, finnes det en lounge hvor vi kan være alle sammen? Jeg er EBG, og har priority pass gjennom SAS AMEX. Er det noen av loungene der hvor jeg kan gjeste med meg én inn som EBG, og bare betale for tredjemann?

    På vei tilbake kommer vel alle tre inn i SAS-loungen, siden vi reiser på en lørdag og en av de to andre er EBS?
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være en Air Canada lounge i terminal A (der hvor United lounge var før?), som da vel skal akseptere Star Alliance Gold og dessuten tar Priority Pass (men kun til kl. 15, visstnok). Omtalene peker i retning av en stusselig lounge selv etter amerikansk målestokk (og definitivt Air Canada-målestokk), men alt er bedre enn EWR-terminalene. Merk imidlertid at det kanskje kan være et problem å slippe forbi TSA inn i terminal A hvis dere har avgang fra terminal C, men mulig det går en airside shuttle mellom A og C - det har i alle fall gjort det.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er standard å kunne kjøpe seg inn på United lounger der borte, så tredjemann kan kjøpe seg Day pass. Tror det ligger på 59 daler.
     
  7. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    59 penger høres riktig ut
     
  8. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips! Er noen timer i loungen der verdt 59 gærninger? Har bare vært en gang på EWR tidligere, og da brukte vi SAS-loungen som ikke var alle verdens... Er United-loungene noe å spare på?
     
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man bruke sas eller LH lounger med avgang fra terminal C? vil tro disse har høyere standard enn United loungene..
    Tungvint eller umulig?
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,157
    Bonuspoeng:
    183
    Veeeeeldig tungvint.
    Etter immigrasjonen må uansett da igjenom sikkerhetskontroll på terminal B og etter du er ferdig i Lounge må du ut av sikkerhetssone og igjennom ny sikkerhetskontroll på terminal C.
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, jeg hadde kanskje bare droppet det og heller besøkt en restaurant. Maten er ofte begrenset i UA Club, så det du kan få er basic drinker, snacks og ofte veldig fulle lounger. Spørs litt hva dere er ute etter.
     
    Einar liker dette
  12. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Blåser liv i en gammel tråd. Jeg lukter på en reise til mellom Amerika til høsten og i den forbindelse har det kommet opp bonusbilletter i C med LX via ZRH - YUL (Montreal) - EWR - destinasjon med overnatting i YUL og tidlig fly til EWR.

    Så over til spørsmålene:
    1. Er LX verdt denne omveien, sett at det ikke blir ledig annen C til EWR
    2. Ser ut som vi ankommer terminal A og reiser fra terminal C på EWR med 1:40 i connection time.
    2a. Er dette tilstrekkelig tid for transfer?
    2b. Må jeg da plukke opp baggasjen og sjekke inn igjen?
     

Del denne siden