Transit i Bangkok: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 04. mai 2016.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og min samboer reiser i Biz t/r osl-mnl i Jan-17 med Thai Airways. Men på hjemveien så lander vi i Bangkok ca kl 1530 on neste fly til Oslo er kl 0020,vi for da nesten 9 timer der og vil da inn til byen en tur :)

    Men er det bare for oss og gå rett ut og inn igjen?? noe fasttrack for Biz? Visa? Hvordan forholder vi oss til dette?
    Er vel best og ta toget inn siden risk for rush på den tiden?
     
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Anyone? :)
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ca. 7 måneder på å lage en plan, så dette går bra.

    Om dere har Norsk pass så er det bare å ta en tur inn i Thailand og besøke Bangkok noen timer. Du får et fint stempel i passet, det koster ingenting.

    Thai Business har Fast Track Immigration; vis boardingkort.

    Turen inn til byen tar ca. 30 minutter med toget eller automobile.

    Beregn én time hver vei, just in case. Grab fungerer bra i Bangkok.
     
    Last edited: 05. april 2018
    ELEM, Gullars, ina and 3 others like this.
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svaret :) Liker og være forberet :)
     
    Edvard liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Som @Edvard sier, uproblematisk. Bruk AirPort Link og videre med Monorail(BTS). Det tar ca 45 min inn til Sukhumvit, som er shoppingområdene. Du har et hav av tid. Jeg ville unngått taxi og brukt BTS-systemet, kjapt og enkelt. Mye trafikkork i Bangkok.

    Om du ikke har vært i BKK før kan du rekke Royal Palace om du lander litt før, tror det stenger i femtiden. Airportlink+BTS+Båt. Tar litt over 1 time alt ettersom om du treffer med tiden. Ville kanskje vurdert andre ting.

    Bangkok Weekendmarket er også et alternativ, hvor du kan kjøpe en hel haug av ting du egentlig ikke har bruk for :)

    Google Bangkok in one day og sett opp noen prioriteringer for hva dere vil få ut av timene. Takterrasse, drinker og god mat, shopping, eller turbosightseeing.
    Med Thai Business har du også rett på 30 min nakkemassasje i spa-avd, men det er ofte ventetid så må bookes. En lur ting kan være å gå innom den og booke, før du går ut via immigrasjonen. Ellers kan du bare ta en massasje i byen, koster jo bare en hundrings for en time.
     
    jtmath liker dette
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    På flyet må dere fylle ut et innreise og utreisekort, viktig att dette gjøres nøye.

    Synes dere har for knapp tid til noe særlig sightseeing, vil kanskje bare anbefale att dere finner en roof top bar og slapper av med middag og godt drikke i solnedgangen.

    På airport rail linken så er det mye folk selv i 9-10 tiden, mange thaier som bruker dette som et pendlertog til og fra jobb morgen og kveld.
     
    jtmath and Insomnia4u like this.
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ok,trodde vi slapp og fylle dette skjema ut jeg ved Transit? har vært noen ganger i Bangkok fra før,skal bare shoppe litt og spise litt god mat før vi skal hjem igjen,kan vel like godt ta en Taxi på kvelden rundt 2130 tiden,er vel ikke så mye traffik da som jeg kan huske fra før..
     
  8. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Man må (selvsagt) gjennom immigration for å kunne ta en tur inn til byen og tilbake igjen, og da er korrekt utfylt skjema til dels særdeles interessant for immigrasjonsoffiserene ... :)


    Snacky
     
    BangkokBob liker dette
  9. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen Takk for svaret ditt☺ snakket med ei dame på Thai Air her om dagen og hun sa at det var bare og gå igjennom og tilbake igjen,syntes selv det var litt rart..Men nå vet vi hva som skal gjøres☺
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde meg på den ved en internasjonal transfer på IAH.

    CBP: Form please.

    Me: I’m just in transit to EZE, I’m not entering the US.

    CBP: Where do you think you are now sir? *strengtblikk*

    Me: #fylleutskjema
     
    ELEM, Are, ina and 3 others like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Som tittelen sier, jeg har snart 16 timer å slå i hjel i Bangkok.

    Jeg har aldri vært i Bangkok, og lurer derfor på hva jeg burde få med meg på en dag? Noen som vet om noen halvdags sightseeing turer feks?

    Info:
    Jeg lander 0605 mandag morgen, med TG F fra MUC. Jeg flyr videre til NRT kl 2210 med TG F.

    Jeg ønsker å bruke loungen for det den er verdt, men har ikke tenkt å være der i 16 timer.

    Jeg er glad i asiatisk mat (spesielt thailandsk), så jeg vil skvise inn så mange måltider som mulig, helst lokalt og på gaten. Ikke noe fancy restaurant.

    Blir glad for tips!
     
    ina, Edvard and agrims like this.
  12. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Kan anbefale guidet sykkeltur hvis du har lyst til å se lokale smågater og streetfood. http://www.covankessel.com/ Jeg var på en kveldsturen da jeg hadde transit sist.
     
    Insomnia4u and Upsaker like this.
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Om du reiser med Thai First har du tilgang til deres F lounge. Resten av loungene på flyplassen er ikke verdt å besøke, imo.

    Loungen deres er relativt stor, men det er ikke så mye å gjøre i selve loungen. Godt utvalg av mat og drikke, det meste bestilles av de som jobber der. Lite selvplukk, men en liten avdeling har de. Loungen i seg selv er etter min mening "kjedelig", hadde ikke giddet bruke noe mer enn 2-3 timer der. Husk at du får massasje på Thai First Spa inkludert når du flyr Thai F. Book det med en gang du kommer i loungen. Jeg hadde 1 time full body massage med olje, virkelig å anbefale. Utføres i privat rom med dusj, bad og alt du trenger av såper/Shampo etc.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Var i F loungen på BKK for noen dager siden, og er enig med forrige taler. De har også hvilerom, hvis man vil sove et par timer.

    Bare ikke gjør samme tabben som jeg gjorde, gå ut gjennom immigration hvis du har tenkt deg i loungen ved ankomst. Da kommer du nemlig ikke inn igjen før du sjekker inn til neste flight..

    Jeg synes forøvrig ikke at Bangkok var noe blivendes sted, da jeg ikke hadde noen planer for hva jeg skulle gjøre der. Ble vasende rundt i mange timer før jeg dro tilbake til flyplassen og loungen.
     
    Snabelfaen liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Siden dette svaret er flyttet redigerer jeg det :)

    På en dag kan du rekke mye om du bruker BTS (Skytrain) og ev metro/Airport link så du ikke blir sittende fast i trafikken.

    - Elvebåttur (på vei til Grand Palace, eller lei long tail båt i 1t)
    - Grand Palace (1-2t) Her er også Chinatown og khao san road rett i nærheten, lunch f.eks.
    - Shopping rundt Siam eller T21 (Asok bts) Sistnevnte har en rekke uavhengige selgere som har små butikker med litt variert utvalg. T21 har en god og rimelig thai-restaurant (Have a Zeed, 4th floor). De andre anbefales ikke.
    - Rooftop bar. Finnes en rekke bra, unngå turistfellen Lebua
    - Chatuchak weekendmarket (Fredag-Søndag) er flere tusen kvadratmeter og anbefales, nær Mo Chit bts.
     
    Last edited: 16. april 2017
    Gullars, mhsalv, Edvard and 1 other person like this.
  16. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei mine venner!

    Mellomlanding på 9 timer i Bangkok. Hva gjør man? Noen insidetips?
     
    mhsalv liker dette
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 05. april 2018
    mhsalv liker dette
  18. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    http://www.thaitourguide.com/privatebangkoktour.html

    Vi hadde en privat guide fra dette selskapet i desember. Jeg kan gå god for dem, naturligvis uten at jeg kan garantere at det er de beste i byen. På ca 8 timer fikk vi sett massevis av tempel og Buddha-varianter, cruisa rundt på elva i long tail-båt, besøkt noen markeder og spist god mat. Veldig fleksibelt opplegg, hvor vi ble henta og levert på hotellet.
     
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    + Rossi virker veldig flink. Har ikke testet, men ser ut som hun leverer bra kvalitet og variasjon.

    facebook.com/Thaiguideno
     
  20. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville forsøkt å få med meg Jim Thompson House, http://www.jimthompsonhouse.com. Fasinerende historie og et virkelig flott sted å slå ihjel et par timer.
     

Del denne siden