Transitt Haneda

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jvsandem, 10. nov 2019.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Kjapt spørsmål en liten halvtime før flyet tar av her i BKK: Hvordan er det med transitt på HND? Må jeg ut og inn igjen eller er det bare å gå rett i loungen? Spør for meg selv, ikke en venn. :D
     
    Xflipper liker dette
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Har selv hatt transitt på HND, ikke noe behov for å ut i frisk luft. Hadde en hotellovernatting airside.

    God tur, kos deg i TG F :)
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Bare sjekk at du flyr videre fra HND og ikke fra NRT!

    Min største bookingtabbe var da jeg tok med svigers til Koh Samui Thailand (på IC presidentvillamistaken), og booket de en melkerute på egen hånd med Lifemiles Sentral-asia via Afrika ut og via Japan hjem. Problemet var at de ikke var særlige reisevante, ikke hadde mobil (eller nettkunnskaper), ikke kredittkort og snakket ikke engelsk. Jeg hadde ikke fått med meg at de fløy inn til HND og ut fra NRT! Selvsagt ikke visum, og ikke hadde de visumfri eller visaonarrival heller.

    Mirakuløst fikk de et transfervisa, og kom seg med flybuss (etter først å ha prøvd taxi, og fått et priskultursjokk). Med innsjekket bagasje, og ikke altfor romslig transfertid.
     
    Rscott, drsyk, kaijoar and 7 others like this.
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at når man går på transitt så får man ikke gå ut av flyplassen senere, på noen som helst måte.

    Jeg hadde ANA F dit LHR-HND med over 10-12 timer mellomlanding før vi skulle videre med TG F HND-BKK. Gikk først på transitt og i loungen for en dusj, etterpå når jeg tenkte å stikke til byen så var det ingen måte å komme seg ut av flyplassen på..
     
    Last edited: 10. nov 2019
    Xflipper liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Meg og min far gjorde det samme. Fikk ei i F-loungen til å følge oss frem til Immigrasjonen gjennom bakdører osv. Gikk greit det :) Spurte du dem da?
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja spurte alt som gikk, og det er helt i mot reglene. Både F loungen, folk ved info, folk ved immigrasjon og gatene.

    Grei pekepinne å følge at det ikke er mulig :)
     
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Kjapt oppfølgingsspørsmål til denne. Jeg vurderer sterkt å velge samme løsning til vinteren (lander fra BKK 22:30, og skal med NH-F til LHR neste morgen, så transit hotellet ved gate 114 er vel så interessant som hovedhotellet land-side, selv om prisen er noe høy).
    Spørsmålet er: går det greit å sjekke inn bagasjen hele veien (BKK-HND-LHR-OSL), selv om det er et halvt døgns stopp på HND?
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja til baggasje innsjekk spm.

    Jeg reiste AES-OSL-LHR-HND-BKK i juni og fikk sendt bagasjen helt frem til BKK når jeg sjekka den inn i Ålesund :)

    Hadde 3 timer i Oslo, 4 timer i LHR, mellom 10-12 timer i HND, 3 timer i BKK.

    Skulle videre med Thai til Dhaka, men de i Ålesund sa det var greit å kanskje se om bagasjen var kommet frem til BKK før vi skulle videre.
     
    funkenstein liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    1. Mener du at det ikke nå er lov å gå ut i Japan under transitt uansett?
    eller
    2. Mener du at det ikke er lov å gå ut via immigrasjonen etter man har gått gjennom ny sikkerhetsjekk og lounge?

    Det som ble sagt da vi var der, var at en kun har lov å gå én gang gjennom immigrasjonen ved transit.
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har man landet i HND og valgt å gå på «transitt», og kommet seg i departure hall, er det ikke mulighet å komme seg ut av flyplassen, for å så komme inn igjen å fly videre.
     
    Insomnia4u liker dette
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Kjedelig å ikke få tatt en dusj før en går ut i Tokyo. Og bittert med 10 timer i den loungen.

    Nå skal det sies at jeg måtte sjekke et øye hos lege, kontoret lå utenfor immigrasjonen. Var kanskje derfor de gjorde et unntak. Og gikk tilbake og hentet min far i loungen siden jeg ikke kunne gå igjennom immigrasjonen mer enn én gang ved transit (i følge den ansatte) Var derfor jeg stusset litt.

    Fikk du boardingpass for HND-BKK utstedt i FRA, eller måtte det fikses i HND?

    Tidligere har det vært endel utfordringer med å få dem utstedt, slik at vi måtte sjekke inn online i loungen. Vi slapp alltid inn siden en har eskorte fra flyet (om en ankommer med LH F). Uten boardingpass må en jo vente til check-in åpner 3t før flighten (hvis en velger å gå igjennom imigrasjonen).
     
    Last edited: 12. nov 2019

Del denne siden