Reiser lite og har ikke brukt spesielt mye energi på å skaffe meg status-poeng fordi jeg kun har hatt mulighet til å havne i sølv-området, og at det gir meg lite i det daglige, primært har det bare vært at jeg har DNB Saga mastercard med Eurobonus-opptjening, og bruker dette til alt, for å få poeng å reise for. Passerer ofte 200k per år også, og får da 2 x 10 000 poeng, så det har gjort at jeg har hatt sølvmedlemsskap, til og med uten eneste poenggivende reise. Nå ser jeg at jeg plutselig mangler kun 5100 poeng (eller 20 reiser) for gullmedlemsskap, og reiser også litt mer nå for tiden, så da ble det brått litt mer interessant. Aberet nå er at kvalifiseringsperioden min går ut denne måneden, og dessverre ser jeg at, siden jeg ikke fulgte helt med, så ble det kun 1 x 10 000 fra DNB rewards i august i fjor. Hadde jeg fulgt med kunne jeg sikkert funnet på noe lurt for å bikke 200k og få 10k poeng til før nyttår, og nå rekker jeg vel neppe en runde med statuspoeng allerede denne måneden. Skal på en SAS fullfleks (kl. C/D tror jeg) tur/retur innenlands, og får vel da 2x750 poeng, pluss leiebil fra Avis, 500 poeng, så da mangler jeg 3100 poeng etterpå. Det er mulig jeg rekker å ta en flyreise til i februar, men det er ikke sikkert. Jeg får som regel 3-6000 poeng fra DNB hver måned, og dette pleier komme inn den 28-29. hver måned, men ser at i 2021 så kom det inn den 25. februar, mens i 2020 kom februar-poengene den 1. mars, så jeg vet ikke om jeg gidder å gamble gullstatusen på dette. Noen gode tips for å sikre de få poengene som gjenstår?
Første tipset er å ikke blande ekstrapoeng og statuspoeng. Poeng fra Avis teller ikke mot status for eksempel. Du kan vurdere å skaffe deg et amex elite kort og satse på at 20.000 statuspoeng kommer ganske så umiddelbart. Men det er å gamble, de gjør ikke alltid det.
Jeg tror du kan kjøpe grunnpoeng med ekstrapoeng 1:10 her: https://www.saseurobonusshop.com/no/account/buy-and-transfer-points Jeg får ikke opp, men jeg er ikke nær en grense. (kun når du bare mangler litt for neste status)
Hmm, ja, nettopp ja, avslørte hvor lite jeg kan om dette i første innlegg. Rett før jeg så svarene la jeg merke til at det går an å bruke Trumf til å kjøpe Eurobonus-poeng, men da hjelper ikke det heller altså, på direkten iallfall. Kun de 10k DNB rewards poengene jeg kan få hvis jeg svir av 100k på mastercardet i jan/feb, så da må jeg svi av de ca. 60k som mangler på en lur måte, og håpe at det blir registrert i løpet av de neste par ukene. Jeg får opp valget om å kjøpe poeng inne på Eurobonusshop, ja. Ser ut som C/D gir 1000 poeng per tur, så selv om Avis ikke teller med så er det da 3100 grunnpoeng jeg trenger, så 31000 ekstrapoeng mao.
Når du bruker 31000 poeng på å kjøpe poeng, må du huske på at disse 3100 grunnpoengene legges til på saldoen din, slik at reell kostnad kun er 27900 poeng..
Mangler bare 1850 nå, og har foreløpig booket en plus-tur/retur neste uke også, resterende blir vekslet inn mot ekstrapoeng. Takk for tips!